Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer SVS PB12-NSD eller B&W ASW 3000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben-k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Påtænker at købe en seriøs subwoofer til mine Paradigm højttalere og har kig på de 2 i overskriften.

Men hvilken er det bedste køb?
Til top Vis Torben-k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben-k

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hvis det er til surround så skal du helt sikkert have en SvS. Den vil banke den B&W sønder og sammen. Skal det bruges meget til musik kan det godt være B&Wén vil være bedre. Men kender den ikke så godt at jeg er sikker på dette, og tvivler faktisk meget på det.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

hejsa jeg har selv den nævnte svs og jeg bruger den meget til musik også jeg synes den gør det rigtig godt både til musik men også til film den kan virkelig spille dybt så jeg ville ikke tøve.nu er der mange der siger at en svs ikke kan bruges til musik men jeg tror at mange af dem der udtaler sig ikke har hørt en svs håber du kan bruge det til noget
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

SvS kan sagtens bruges til musik, men er måske bare ikke de allerbedste til det. Kører selv med PB12+/2, og har haft en PCI20/39, og den gør det rigtig godt. Men til musik kan jeg tydeligt mærke i hvilken side af rummet den står, det er dog ikke noget man høre. Tænker dette kan fixes, aner bare ikke hvordan da jkeg også skal tage hensyn til min nabo(der har set sig sur på mig). Har dog rigtig stram og præcis bass i forvejen, så mforestiller mig at dette problem er mindre udtalt med mindre kapable systemer med feks. surroundreceiver.
En ting er dog sikkert, har du ikke prøvet en SvS bliver du blæst bagover første gang du tester en sådan

Mvh. l´Blundt

Torben-k
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt. Sig til hvis dine naboer presser dig til at sælge den til mig

Hvad skal man regne med at bøde for sådan én brugt? Hvad koster den for fra ny?

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Torben-k skrev:

Det lyder godt. Sig til hvis dine naboer presser dig til at sælge den til mig

Hvad skal man regne med at bøde for sådan én brugt? Hvad koster den for fra ny?

Hun får ikke presset mig til noget som helst. Hun kan skaffe sig af med hendes gøende hund først, hvilket ville være synd for begge. Tror også der er for langt til at du er interesseret, den er jo kæmpe stor Men går med lidt tanker om at anskaffe noget andet eller supplerende, så skal nok huske dig.
Men prøv om ikke der er en i nærheden af dig der giver en demo.
Går med tanker om at prøve sådan en her http://www.rythmikaudio.com/index.html, da de ikke er så dyre og skulle være super. Skal dog nok bruge et par for at opnå samme tryk helt dybt ned.

Mvh. l´Blundt

Torben-k
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

For langt? Skal en bette smut til Kbh. efter påske, så det skulle nok kunne lade sig gøre...

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja ok selvfølgelig. Er jo ikke mange der finder på at tage til Djævleøen for en sub. Men i fald det skal være aktuelt skal jeg først have fundet en anden. I brugtpris ligger sådan en sub nok omkring de 6.5k. Har kun set en til salg og det er den jeg har, og slæger solgte kun fordi han skulle have de samme emn i pianolak-finish istedet.
Hørte 2 i hans bio med Master & Commander og de kanoner i filmen fik alt mit tøj til at hoppe rundt på min krop Har ellers kun prøvet bukseben der blafrer. Det var alt for vildt og er den effekt jeg stadig søger.
Men om ikke andet er du da sikkert velkommen til at komme forbi og få en demo.
Ellers er der en PB10nsd til salg i Aalborg på KSB.

Mvh. l´Blundt

buchholdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Torben-k    

Det er fuldstændigt korrekt beskrevet af l' Blundt, når han fortæller, at du bliver blæst bagover, hvis du først hører en af de store SVS'ere i virkligheden. Jeg købte selv en PB-13 Ultra sidste efterår hos L-Sound - uden at have hørt en SVS sub før. 

Jeg installerede med besvær (den skulle op på overetagen i huset), lavede lidt hurtig niveauregulering og i med Master & Commander og for at finde kanonduellen.......og konens blomstervaser på sofabordet i "filmstuen" bevægede sig lystigt rundt, loftspanelerne raslede og vibrerede, buksebenene blafrede, faktisk rystede ens egen krop voldsomt i takt med skuddene. Hold k..t hvor det var godt - det var meget bedre (uden egentlig justering) end jeg overhovedet havde turde forvente. Den går ufatteligt dybt med voldsomt niveau, og det sker totalt ubesværet.

Bevares, du kan finde sub's der er bedre til 2 kanals stereo, men til film....der er der meget få konkurrenter, som alle er meget dyrere!!  Finishen er ligeledes helt i top, min er i sort high gloss lakering og virkelig flot. DOG er SVS store og tunge. PB13 Ultra vejer 70,5 kg.

For mere information - så prøv at google SVS. 

Du kan jo også bare gøre, som jeg gjorde, dvs. tage chancen og bestille én eller to hos Jan ved L-Sound i Norge. Der er perfekt service, levering er hurtig og smertefri.  Og nej, jeg er ikke på lønningslisten hos ham...

Mvh.  Morten

Til top Vis buchholdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buchholdt

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 April 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej !

Øv - jeg er misundelig - det er lige netop sådan en som jeg har højest på min ønskeseddel - pb13-ultra i sort piano lak. Men ja, ordentlig sjover - over 70 kg. Målene er ikke så meget større end min pb-12 nsd. Du skrive at der findes bedre subs til musik - måske - men så koster de langt over 20k og er noget Velodyne DD serie. Forcen med disse subs er jo klart deres indbyggede sms-1 rum korrektion. Se evt denne her:

http://www.stereophile.com/subwoofers/808svs/index.html

Flot test - klar anbefaling - dog ikke på højde med DD18 (små 30 k) og 2 stk. af anden type (2 mod 1 ?). Men ellers så kan man bare følge med i diverse fora's og se, hvad andre dødelige mener - he he - 1 stk. til mig please !

Vedr. pb12-nsd - klager heller ikke her over dens formåen til film, men klart til prisen kan man ikke få alverden. Meget handler også om smag og indstillinger. Mit setup er tunet ind til 75 db og så 77-78 for sub til film brug. Skal jeg høre musik med sub på så er alt tunet ind til 75 db - giver bedre lyd (gode ved Yamaha og deres memory funktion - rx-v3800 - kan hurtigt skifte settings). Musik er mest pop, rock og dance og her har den nok nemmere ved det end hvis det var noget klassisk. Meeen - det er nu sjovt med eksplosioner i film - giver altså lidt mere realisme når man går i land sammen med Tom i Saving Private Ryan.

Da jeg lige pt ikke har de der 13 k som ultra'en kræver så har jeg bestilt den nye SVS AS-EQ1, så må jeg se hvad den kan gøre for min nsd

Hilsen Thomas

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 April 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

hej morten hvad skal man af med af penge for pb 13 ultra der kommer vel told og moms på samt selfølgelig levering. bor i kbh og skal have en til surround.

mvh ole post

Til top Vis ole post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole post

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 April 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&subgr oup=799&id=331403

"Schenker Road – All countries within EU
VAT and all fees are included in the price you see on our web page. We will handle all paper work, and you will get your order delivered directly at your doorstep. The same goes for Norwegian customers."

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Du kan få en velodyne dd-18 ny for ca. 20.000 kr her. Dog er der ikke garanti på den, men de holder også godt sådan nogle.

http://www.thehomecinemafactory.co.uk/products_info.asp?id=1 23

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

buchholdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej ole post.

Den pris, der sammenregnes på L-Sound siden, inkluderer, som daniels nævner, alle omkostninger - du betaler forud, og 3-6 dage senere står fragtmanden med en STOR pakke til dig. Du skal ikke have betænkeligheder overhovedet, Jan fra L-Sound er pålidelig, og alt går uden problemer.

Du vil aldrig fortryde købet - det garanterer jeg!  Nu har jeg ikke set aktuelle kurs for Euro, men jeg slap med lige over 14.000,- inkl. alt.

God fornøjelse.

Mvh. Morten

Til top Vis buchholdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buchholdt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes