Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 12 April 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er der nogen der ved hvilken bassenhed der sidder i Dali Evidence 870? Jeg har fået tilbudt et par til en fornuftig pris, men skal lige tage en afvejning af hvad det vil koste at skifte 2 af bassenhederne ud.
Så hvis der er nogen som ved præcis hvilken enheder der sidder i dem (specielt modelnr. da det jo nok er en Dalificeret enhed der er brugt), så ville jeg blive meget glad. Er det tilfældigvis de samme som sidder i Dali 850?
Mvh Carsten
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 12 April 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ringe til Hifi-klubben og få oplyst prisen på enheden, og sælger må kunne hjælpe dig med serienummeret. Forvent omkring 1500kr/stk.
Det er næppe samme enhed som sidder i 850... er der ikke næsten 10år mellem de to.
Jeg vil være meget bekymret for standen af resten af højtaleren, hvis de 2 enheder er spillet i stykker. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er også lidt nervøs for hvordan den generelle stand på højttalerene ellers er. Men jeg vil også tro at de 1500 kr pr enhed er meget passende. Allerede der kan jeg se at det bliver dyere end at købe et sæt som er tip top.
Tak for svaret.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt forvente. Har engang købt et sæt 470 der manglede 4 basser... det ville koste have kostet 7000kr  så jeg droppede det igen. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen som kender det specifikke modelnr?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Er der slet ingen som kender det specifikke modelnr? |
|
|
Hvorfor griber du ikke bare knoglen og ringer til den nærmeste HFK?? Så er jeg sikker på at "mysteriet" bliver opklaret! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at de 2 basser i Dali 850 og 870 er meget lig hinanden, om de er ens ved jeg ikke. Men det hjælper jo ikke så meget. Èn ting jeg dog ved, er at et sæt Dali 870 kan tåle meget store mængder effekt, sikkert langt mere end 1000 watt i korte impulser. Og hvis basserne bliver brændt af i en højttaler skyldes det at de enten har fået for meget effekt eller at de er løbet tør for slaglængde og er banket i bund. Under alle omstændigheder så er det voldsomme krafter der skal til for at tage livet af dem. Så hvis basserne er blevet brændt af eller slået i stykker pga. for meget effekt er spørgsmålet hvordan delefilter, diskant og mellemtone osv. ser ud. Tog og se på en anden Dali 870 som ikke har tegn på mishandling, eller køb evt. en billigere model i rækken hvis du så på dén 870'er grundet en billigere pris. Dali 850 og Dali 18 og Dali 18mk2 får alle mange roser med på vejen, og Dali 850 har jeg selv stående og den kan jeg fint anbefale.
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ringet til hifiklubben, men de har kun ville oplyse mig en pris på enhederne og ikke et modelnr.
Ja jeg ved godt at man skal være påpadselig med sådan et sæt. Jeg er ikke helt klar over hvor galt det står til med dem. Det jeg har fået oplyst er at basen skratter i den ene højttaler, men hvad årsagen til det er kender jeg ikke endnu. Det kunne måske være en for svag forstærker der har drevet dem, og at den så har klippet eller lignenden. Spørgsmålet er jo som Ascari skriver at andet en bare baserne kan have tage skade. Det skal siges at jeg allerede i forvejen har et sæt 850'ere, og at det var for at opgradere at jeg er på udkig efter en 870'er. Det kan godt være at der ikke er den store forskel på 850'eren og 870'eren, jeg synes bare at kunne huske at have læst at delefiltret er opgradere (og så er der jo det visuelle).
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forstærkeren har været for svag er det typisk diskanten der ryger først. Når basserne ryger har der virkeligt været smæk på.
Jeg havde set mig om efter et andet sæt, det ville være utroligt kedeligt at købe et sæt der så viser sig at være defekt i delefilter eller andre enheder, især efter du har givet penge for nye basser til dem. Tag hellere og købe et sæt der ikke viser tegn på mishandling, det vil du ikke fortryde i det lange løb er jeg sikker på 
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger efter et andet sæt. Tror jeg har fundet dem jeg skal have, men sælger skal lige komme hjem fra ferie :)
|
Til top |
|
|