Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 683 diskanter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre brændt mine diskanter af. og den ene kondensator i min Lc audio predator 2.2 effektforstærker. det var et uheld og ikke usømmelig omgang med hifi.

Jeg tænkte på om nogen kender prisen på et nyt sæt diskanter.. eller har en ide om hvad de koster???? kan man købe dem andre steder end i hifiklubben?? og et lidt offtopic... hvor kan jeg købe nye og bedre kondensatorer. dem som sidder i forstærkeren hedder: Nippon che-minova de er på 63 volt og 10000 uf. SMH min strømforsyning i forstærkeren er en ringkerne på 1000va 2x45 volt og 11.1 amp.

Håber nogen kan komme med nogen input. især med hensyn til diskanterne.

På forhånd tak

Til top Vis Rosdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosdam

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Mener diskanterne til de gamle 6xx modeller kostede 800kr. pr. stk. Så mon ikke det er i det prisleje...?

Med hensyn til forstærkeren. Hvis det er en digital forstærker, så ville jeg nok skifte kondensatorene i begge trin, og/eller i hele H trinnet alt efter konstruktion? Så du opnår samme klang hele vejen rundt, og samme tilspilnings grad.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

okay. jo.. højst sandsynlig...! har pillet diskanten ud. jeg skulle pille mellemtonen ud og skrue en nylon rondel af diskanten.. bagpå inde i kabinettet.. før man kan tage den ud..! diskanten ser ret hightec ud.. med et bagudrettet plastic rør fyldt med dæpnings materiale. det er ikke bare en alminde diskant man køber hos en højtaler forhandler. samtidig med kunne jeg også lige fåmig et kig inde i højtaleren. i det hele taget fed konstruktion, man for meget for pengene.set med mine øjne..

okay. jeg har fundet et par rifa lytter..! på 100v og 22000 uf. så undgår jeg måske at der sker noget tilsvarende igen. eller de futter nok ikke lige af. altså hvis strømforsyningen brænder lytter af. så kan det det da kun blive bedre hvis man skiter til nongen større. ik????

de koster 349stk. og kan findes på www.gato-shop.com

jeg skifter begge. kan størrelsen på lytterne have nogen indvirkning på lyden..?t? sys jeg har hørt engang at store lytter giver mere headroom.. men er langsomme, i forhold til små lytter som er hurtige men uden ret meget bund??? er der noget jeg har fået forkert fat i??

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

22000uF Det lyder af ret meget for en kondensator i LC filteret.... Hvor stor var den gamle?

Med hensyn til spændingen, så skriver de jo at den kan levere 200w i 8ohm, hvilket svare til en peak to peak spænding på 80v. hvortil der nok burde lægges mindst 50%, men de 100v. burde kunne gå an, men lidt større spænding var nok en god sikkerhed.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 12 April 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Taget fra LC audios dokumentation:

"

Filter kondensatoren skal også være af

højeste kvalitet, derfor anvender vi

PHE 450 Polyproylener fra RIFA.

"

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

det er ikke i forstærkeren lytterne sidder. det er i strømforsyningen...! altså lade lytter.. jeg mener ikke det er lc filteret. de gamle var, lige som jeg skrev i indledningen, på 63 volt og 10000uf.

jeg tror bare at det vil være et løft at sæte større og bedre lytter i end dem som sidder der nu, i strømforsyningen.

kan man på en eller måde undgå at man brænder højtaleren af igen. fremstille en form for sikring eller noget. uden at det går ud over lyd kvaliteten. kan man sætte en sikring i forstærkeren.. eller hvad ville i foreslå???

og tak for alle jeres svar indtil videre.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 13 April 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

hmm... ok.

Jeg forstod det bare somom, diskanten er brændt af, og det kunne jo nemt skyldes en defekt kondensator i LC filteret?

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

okay det kan også være det var mig som skrev det lidt uforstående. men.. nu har jeg fået bestilt diskanter til 683. 600kr stk i hfk. det jo ik så galt.

og rifa lytterne er på vej. nu mangler jeg bare et fedt kabinet til forstærkeren. og nye teminaler osv..! nogen der kender en go side med diy amps... kabinetter, ledninger, loddetin osv osv??

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

har fundet ud af det hele. tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes