| Forfatter |
|
Fraises Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle sammen, jeg skal have nogen højtalere til at skyde noget musik ud til min fødselsdag. rummet er cirka 150 km2 -> 200km2 Pris = max 10000 Nogen forslag? Jeg forstår virkelig ingenting af Højtaler betegnelser, så bær over med mig! ;)
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg var dig ville jeg leje noget pa udstyr til festen, god fest og tillykke med dagen
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |
Fraises Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er PA udstyr? Takker ;)
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskotek udstyr (Pro Audio)
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 21 April 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PA står for Public Address - men skal tolkes som nævnt af Nikk3-Cv.
Du kan evt. købe et par brugte cervin vega og så sælge dem igen umiddelbart efter festen. Det gjorde jeg, da jeg blev gift.
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal godt nok nogle MEGET store højtalere til at spille det rum op....km2 er kvadratkilometer ;)
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
| Der skal godt nok nogle MEGET store højtalere til at spille det rum op....km2 er kvadratkilometer ;) |
|
|
Ja, der er 10000 ikke meget.. Start med at købe omkring 200 cv cls-215 og nogle gode effektblokke 
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, går ud fra der menes m^2 og ikke km^2 :)
Men jeg er enig med de andre. 150-200m^2 er meget og det er ikke mange consumer-produkter som er i stand til at spille dette op på et acceptabelt niveau - specielt ikke hvis vi snakker fest.
Tag et kig på JBL JRX-serien. Det er deres billigste PA-højttalerserie og de er designet til at kunne spille ekstremt højt hvilket er præcis hvad du har brug for. Synes ofte man ser dem til salg brugt så der kunne du sikkert gøre et godt kup.
Til højttalere af denne type er du også nødt til at skaffe dig noget PA-forstærkerudstyr. Søg evt. på dba.dk efter crown. Der kan ofte findes nogle billige til salg som er i stand til at styre JRX'erne.
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tror vidst ikke det er det du mener, selvom det kunne komme til at blive noget af en fest  MEN! Som sagt, brugt PA eller Cerwin vega (Som egentlig også lidt er i den gruppe.) men selv 200 m2 er meget, du kan godt gøre så det kan høres i hele lokalet med et par mindre højttalere, men hvis det skal være højt skal det nok være et større anlæg. Har før brugt 4*12" højttalere + en 300 watts forstærker til at spille op til fest hvor det har gået fint. 4 af dem her ville kunne gøre det fint, men da de er nye er de halv dyre: http://www.monacor.dk/produkter/proflyd-hoejttalerepa/vnr/24 3250/
Eller på discoworld har de også billige højttalere: http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=38_3106 &products_id=27599Det eneste jeg ville kunne sige til det sidste anlæg er at jeg ikke synes forstærkeren er særlig stor tit 2*18" basser Ellers kan du kigge på DBA efter noget cerwin vega eller EV (Som højttalere.) Dem plejer man at kunne købe for okay priser.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det sikkert billigere i Jylland, men herovre på Djævleøen kan en DJ med udstyr lejes for 4-5000 kr.
vH pH
Fraises skrev:
Hejsa alle sammen, jeg skal have nogen højtalere til at skyde noget musik ud til min fødselsdag. rummet er cirka 150 km2 -> 200km2 Pris = max 10000 Nogen forslag? Jeg forstår virkelig ingenting af Højtaler betegnelser, så bær over med mig! ;)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, hernede kan det lade sig gøre at leje et par dj's med et halv stort anlæg til den pris, det ville faktisk også være en ide. Jeg har desværre ikke links til nogen dj's på mig, men du kan da prøve at søge på google og så i det område du nu bor i, eftersom de skal have penge for kørsel.
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|