| Forfatter |
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem kan anbefales til den opgave ,har hørt godt om basrep ,men da de skal bruges i studie er det viktigt at speks overholdes
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vist kun en mulighed www.jjteknik.dk de kan recone enheden så den bliver som ny.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
| Så er der vist kun en mulighed www.jjteknik.dk de kan recone enheden så den bliver som ny. |
|
|
Garanterer de også at specifikationerne er 100% de samme som for en ny enhed ?
Gør de ikke det samme som Basrep ?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej basrep skifter kun ophænget, ved en reconing skiftes alt pånær chassiet og magneten, dvs. membran, ophæng, stoffjeder og spolen. Om den har 100% samme specifikationer som en ny må du hellere spørge jjteknik om.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det blev jeg ikke meget klogere af ,enhederne er tip top men kanten er så småt begyndt at smuldre ,så det burde ikke være nødvendigt med en reconing
jeg bor ikke langt fra basrep ,og ville heldst bennyte ham ,har hørt meget godt om ham
men er det originale jbl kantophæng der bruges ,grunden til jeg spørger er det koster kun 525kr pr stk ,hvilket får en alarm klokke til at ringe ,når noget er billigt er der jo tit en bagdel ved det
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
| Nej basrep skifter kun ophænget, ved en reconing skiftes alt pånær chassiet og magneten, dvs. membran, ophæng, stoffjeder og spolen. Om den har 100% samme specifikationer som en ny må du hellere spørge jjteknik om. |
|
|
Okay, men jo mere man skifter jo større risiko er der måske også for at specifikationerne ændres ? Jeg er dog helt enig i at løsningen må være at anmode reparatøren om garanti for samme specifikationer, hvis det er afgørende for ham. (Evt. spørge alle de tre nævnte og skrive svarene her i tråden )
Jeg har set mange enheder som har været repareret med godt resultat, men jeg har jo aldrig haft mulighed for at sammenligne en repareret enhed med en ny original enhed. Derfor er det umuligt at sige hvor store forskelle der kan være.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes ikke originale jbl ophæng, idet jbl aldrig har understøttet denne form for reparation. Ifølge jbl opnåes der kun et perfekt resultat hvis enheden recones. Det er så vidt jeg ved ikke hvem som helst som kan kalde sig official jbl reconer, man skal være godkendt af jbl.
Når det så er sagt, så er de "aftermarket" ophæng der tilbydes rundt omkring meget tæt på de originale, og hvis enheden ellers er ok så er det en fuldt ud acceptabel reparation. Hvis man skal kunne vurdere om en reparation er vellykket kræver det at man kender enhedens data på forhånd f.eks. fs(egenresonans), og så skal man måde enheden med egnet udstyr.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået repareret mine JBL L-80t hos basrep. Modellen svarer med hensyn til enheder til studiomonitoren 4410. De var fine efterfølgende, jeg mener godt du kan regne med de bliver iorden, men det er væsentligt at de ikke er for ødelagte når reparationen skal foretages. Basrep tog 400 kr pr stk for mine der er 10".
Jeg undersøgte en total udskiftning af bevægelige dele af autoriseret JBL reparatør. Prisen ville blive urealistisk dyr. Så vidt jeg husker ca 3000 kr pr stk nøjagtig det samme som jeg gav for højtalerne for 22 år siden. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ophæng jeg får på hos baspep ,for 525kr pr stk incl moms ,er originale jbl ophæng til 4412 ,og enheden skulle efter tilspilning gerne overholde speks ,det er jo en solidt bygget enhed med kraftigt membranstyr
jjteknik ville recone enhederne for 1600kr stk incl moms hvilket egentligt heller ikke er dyrt
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
enhederne er nu lavet og de fungerer fantastisk godt ,det ville have været spild af penge med en reconing ,det er originale ophæng glenn havde købt fra usa ,fra jbl
de lyder som de skal ,især efter udskift af en 17uf bipolar kondensator der sad i siignalvejen i serie med mellemtonen ,hvordan kunne de gøre det ,jbl tumber man putter fanme ikke en bipolar kondensator ind i signalvejen på en studie monitor ,gad vide om det kun er på hifi klubbens modeller det er lavet sådan
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| de lyder som de skal ,især efter udskift af en 17uf bipolar kondensator der sad i siignalvejen i serie med mellemtonen ,hvordan kunne de gøre det ,jbl tumber man putter fanme ikke en bipolar kondensator ind i signalvejen på en studie monitor ,gad vide om det kun er på hifi klubbens modeller det er lavet sådan |
|
|
had har man udskiftet den der bipolare med ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi Klubben solgte præcis de samme modeller med præcis det samme ndhol som alle andre, både dem før klubben, samtidig med klubben og for så vidt også efter klubben. JBL lavede ikke så meget som en kabelsko om i den anledning. Alt andet er spin, frit fra leveren.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
de 17uf til mellemtonen og 3uf til diskanten er udskiftet med gode gamle jensen kondensatorer ,udmålte til nøjagtigt 17uf og 3uf ,modder dem også lige med nye 1,6 tråds spoler i signalvejen ,bypas kopndensatorer er udskiftet til audyn kondensatorer ,man kommer godt nok langt med et godt lc meter ,der er ligesom flyttet et gulvtæppe væk fra højtalerne ,og der er kommet meget mere ro og kontrol på nu ,nu skratter mellemtonen ikke mere
mht hifi klubben så gik der godt nok mange rygter dengang også om jbl
som tidligere ejer af et par originale snell j ,fra da peter snell levede ,er man tilbøjelig til at tro på dårlige rygter om hifi klubben ,da de godt nok fik f**ked snell godt og grundigt op ,deres j2 var rimmelig ens med j ,men enheder og delefiltre var ikke parede ,hvilket jo var snells varemærke ,det f**kede de op ,de ejede også snell på et tidspunkt
kan huske der sad en standard seas 8"bas ,og en eller anden japansk plastik stofdome i j.erne trods disse standard enheder spillede de bare så himmelsk ,hvilket man ikke kunne sige om j2 ,hifi klubben spændte også ben for reparationer ,mine ophæng begyndte desværre at mørne ,og det var umuliugt at skaffe 2 nye basser m nye parrede filtre ,klubben mente jeg bare kunne købe et par basser af dem og sætte i og så var jeg kørende igen ,jammen hele ideen i højtaleren var jo af alt var parret og udmålt ,siden den dag har jeg ikke sat mine ben i hifi klubben
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke andet kan man altid spinde en ende uden hold i virkeligheden, og uden reel viden.
Man skal ikke tro på alt der er skrevet og sagt i sager der involverede produkter HFK overtog forhandlingen af, heller ikke på det der er sagt med modsat spin, men sommetider virker det som om at det er lige meget om det er løgn, bare det er en god historie. __________________ mvh sund,
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om Hifi klubben ikke droppede Jbl , fordi det er og altid har været noget knep og ikke har meget med High End at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ mvh sund,
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
i manualen til jbl,erne står der at de har polypropylene og polystyrene kondensatorer ,kan da se at polystyrene kondensatorerne er skiftet ud med billige bipolare typer ,hvilket ikke taler til hfk fordel
og historien med snell ,er jo rigtig nok ,du kan jo tage en sludder med onkel tom fra audio art om snell ,han var i audio consult dengang de havde agenturet ,som hfk overtog ,og snells produktlinie blev derefter styret af kevin voeks
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
i manualen til jbl,erne står der at de har polypropylene og polystyrene kondensatorer ,kan da se at polystyrene
kondensatorerne er skiftet ud med billige bipolare typer ,hvilket ikke taler til hfk fordel
og historien med snell ,er jo rigtig nok ,du kan jo tage en sludder med onkel tom fra audio art om snell ,han var i audio consult dengang de
havde agenturet ,som hfk overtog ,og snells produktlinie blev derefter styret af kevin voeks |
|
|
Hvor mange år siden er det denne historie forgik ?.
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|