Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: svs pb13-ultra vs dali 1.5s sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej forum

er der nogen, der ved hvordan en svs pb13-ultra sub yder , sammenlignet med en dali 1.5s sub, da jeg har overvejet
at skifte til svs fra dali.

Hilsen Kim Rasmussen
Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras

kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

nu har jeg bestilt en i rosenut, så må jeg se hvad den kan.

Hilsen Kim Rasmussen.

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej !

Øv - bare det var mig. Du må meget gerne skrive om dine oplevelser med den når du får den. Der er ingen tvivl om at det er noget som kan noget - når man læser i udenlandske fora så skal folk have den eller pc13 ultra'en. Jeg er selv i tvivl om hvilken en jeg kunne tænke mig - det med de der 70 kg og størrelsen på den bekymrer mig lidt. Så er pc13 ultra lidt nemmere at have med at gøre med sine 40 kg - men ja - 117 cm høj er noget som rager op.

Hilsen

Thomas

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet. Den skal du nok blive glad for, det garantere jeg gerne. Har selv PB12+/2 som den afløste og den er alt for sindssyg til film. Til musik er den der bare.
Men smid dine indtryk af den når den er ankommet. Eventuelt må du jo lige holde åbent hus, så vi andre også kan opleve den

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet! Jeg har aldrig hørt en SVS, men har selv ejet den Dali du snakker om, og det kan da kun blive bedre end hvad den kunne yde :)

Bliver spændende at høre din mening om den nye i forhold!
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

sjøquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt den og den er for syg ja den er så :-) . eneste problem med den er at jeg ikke har en ;-) . tillykke med den . meld endelig tilbage hvad dine indtryk er .
Til top Vis sjøquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjøquist

Tunebio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tunebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tunebio

kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

så er den ankommet, største problem var, at få kassen ind gennem døren,men ind kom den, med min kones hjælp, hun synes den var større, end jeg viste hende fra starten med en målepind, men det kan jo snyde lidt (heldigt for mig), den kommer ihverfald ikke ud igen.

Den første sub jeg havde var en cerwin vega cls-xs15 (en rigtig bulderkasse), så opgraderede jeg til en dali 1.5s, som jeg egentlig var tilfreds med, jeg synes den er god tør i de nedre frekvenser, og dejlig stram, bare synd at man ikke har valgt
en driver med stor slaglængde (excursion), for jeg oplevede at den gik i bund ved høje lydstyrker(ikke nogen rar lyd).

Så jeg mente, at det var tid til at prøve noget nyt, og havde kun hørt godt om svs, velodyne dd18 var jeg også inde på,
men prisen afskrækede mig noget, så jeg inkredsede det til svs, og mailede til jan fra Lsound, og fik en rigtig god behandling.

Jeg undersøgte alle tilgængelige data på samtlige subber fra svs, og tænkte når den skal komme fra norge, kan jeg jo ligeså
godt bestille den største (jeg så, at der kom en til salg under køb og salg, lige efter jeg havde bestilt, heldigvis i en anden farve).

Som sagt er den meget stor , men når først den er kommet på plads, ser man den næsten ikke. Der er mange indstillingsmuligheder, det kan jeg ikke lige overskue. Den spiller ufatteligt dybt, og kan spille meget højt, og er dali 1.5s
overlegen på alle punkter, jeg vil tro, at der skal ca 4 dali'er til samme lydstyrke, i den dybe ende, jeg skruede på
et tidspunkt meget højt op, for et filmtrack og mente nu kan den vel ikke spiller meget højere, indtil der kom et mega drøn,
der blev jeg sku godt nok forskrækket, det kom bare som et lyn, uden for vinduet, fulstændigt uforvrænget, mere end jeg
turde håbe på, jeg fik lige skruet ned, og fik samlet mig igen.

Sådan en sub har den en indkøringsperiode?

Hilsen Kim Rasmussen

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hej !

Suk - suk - - suk - misundelse er en grim ting. Super tillykke.

Hilsen

Thomas

Til top Vis Thomasdk1405's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasdk1405

Thomasdk1405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Tunebio skrev:

Jeg er den lykkelige ejer af en SVS PB13-Ultra sub, jeg købte for et par måneder siden.

Hvis nogen skulle have interesse for det, giver jeg da gerne en demo en aften, Jeg bor tæt ved Greve.

Hilsen Flemming

Hej !

Jeg har interesse ! Har selv pb12-nsd og ultra er efter sigende mange trin op ad stigen.

Hilsen

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes