| Forfatter |
|
Kasp1993 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, jeg købte for godt et år siden 2 styks CV VE-12F, i HFK. Jeg er super glad for dem, og for holdt nogle vilde fester og får trykket den vildt meget af, mens vennerne står ved siden af og savler. Til at trække de to dyr, har jeg en Nad C372 som jeg er mere end tilfreds med, den forstår virkelig at holde styr på de to CV'er. Nu står jeg så og vil have et par CLS 15'ere, da jeg er helt vild med mine VE 12'ere. Nu er mit spørgsmål så til alle jer entusiaster (staves :P). Er det et godt sæt højtalere, har læst mig til at de skulle spille meget mere klart og have en bedre gengivelse i forhold til VE-12'erne. Vil bare meget gerne hører om der er nogen der har noget god erfaring med Cerwin Vega højtalere, som vil fortælle mig om der er den store forskel på de to forskellige højtalere ?
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så meget inde i de nye serier må jeg sige men syndes ikke man skal have det nye Cerwin vega det spiller bare ikke så fedt som det gamle det er hvad jeg kan sige
__________________ Cerwin vega S2
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
anden4380 skrev:
| Jeg er ikke så meget inde i de nye serier må jeg sige men syndes ikke man skal have det nye Cerwin vega det spiller bare ikke så fedt som det gamle det er hvad jeg kan sige |
|
|
Hvordan kan du sige det nu du ikke er inde i det?
Har haft et par CLS-15 og de spiller som man regner med. Vild bas og fantastiske til pop og techno. Synes dog det er noget gøgl med de spiller mere klart end VE-serien, og egentlig kan jeg ikke se man får meget for pengene ift. en VE-15F. Diskanten på CLS-serien skal dæmpes når man spiller højt, da man ellers kan skære jernstænger over med den. Om den grundet sin hornkonstruktion så virkelig kan spille højere, ved jeg ikke, men følsomheden er i hvert fald højere hvilket nok er godt når du har en relativt svag forstærker.
EDIT: My bad. Ser faktisk ud til VE-15E har en højere følsomhed: hhv. 95 db mod 94 på CLS. Så synes ikke der er meget at komme efter ved en CLS. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
tpain Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bror har haft VE-15 og jeg synes de er så fede jeg tænkte faktisk på og købe noge VE-12 de spiller nemlig højt nok!
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tpain skrev:
| Min bror har haft VE-15 og jeg synes de er så fede jeg tænkte faktisk på og købe noge VE-12 de spiller nemlig højt nok! |
|
|
Jeg har faktisk købt to CLS-12 der er godt med bas og de kan spille overdrevet højt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har ikke så meget betydning om det er CLS eller VE, som det gør, at der er tale om en 15" bas. Hele fornemmelsen af 15"-modellen er bare vildere og federe.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
| Det har ikke så meget betydning om det er CLS eller VE, som det gør, at der er tale om en 15" bas. Hele fornemmelsen af 15"-modellen er bare vildere og federe. |
|
|
Ja du har ret!
Jeg ville også helst have VE-15f de koster det samme som CLS-12 men jeg havde ikk plads til sådan en stor højtaler. Jeg synes 2 x 12'' basser klarer det rigtigt godt det med en 15'' bas ser jo fedt ud men en 12'' er nok ( synes jeg ) !
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også kigge på afløserne for CLS når de kommer. Der er en med 2 8" som ser ganske hyggelig ud. Og ja sådan staves entusiast  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har læst et eller andet sted jeg tror det er på hifi klubbens hjemme side, at 2 8'' basser svarer til en 12'' bas så hvorfor ikke bare købe enten Ve-15 eller Cls-15, Hvis man skal have cerwin vega skal de også kunne spille til når det gælder! Du har en forstærker der er god til cerwin vega, det er faktisk sådan en jeg skal bruge.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin14: 2 gange 8" er vist tættere på 11". Men en højttaler med 8" bass behøver ikke være lige så bred som en med 12", og det betyder noget for nogle. Selv ville jeg foretrække 2 gange 8" i hver højttaler og en god sub fremfor 1 15" i hver højttaler.
Er der nogen der ved om de har fundet ud af at gøre noget ved de mislyde der kan komme fra en af enhederne i 215éren? Eller om de overhovedet har anerkendt problemet endnu?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan altså heller ikke se anden grund til 2x8" end at de er smallere..
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |