| Forfatter |
|
Steph. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår jer nu ikke, jeg har læse alle de gode råd og bemærkninger til Guppy´s indslag d. 12-1-04. omkring bose.
Jeg står i samme situation, tilbudet om et Bose lifestyle 12 til 14000.- Helt nyt, den sidste i forretningen. Jeg har haft det på prøve også leveret det tilbage igen, været i Hifi klubben og lytte til dali efter de utallige opfordringer i sidste indslag.
Jeg må sige at Dail elegance ikke imponere nær så meget som Bose i mine øre. Og prisen ligger på samme højde med en god forstærker fra Denon, ca 13000.-
Jeg tror nu nok at jeg er til Bose, men inden jeg går ud og invistere de 14 kilo. Vil jeg da godt lige høre, hvordan gik det Guppy? Hvad købte du??
14000.- er det for meget for et lifestyle 12?? Jeg ved det ikke, men det er stadig mit foretrukne valg. 
Er der andre forslag jeg bør lytte til inden - jeg ved at det er et kompromis, men der er ikke plads til gulvhøjtaler i stuen.
Hilsen Stephan
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har aldrig hørt en Bose højttaler, som lød godt ! Jeg har kun hørt negativt om lifestyle ! Undskyld, men sådan ligger landet, det skal dog siges at smag og behag som bekendt er forskellige.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
GuessWho Branchemedlem

Frits, System Audio
Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dog et rigtigt anlæg med rigtige højttalere! Hvorfor nøjes med en kanal, en tone bas, når man kan få bas og punch i flere kanaler. Sammenlign ikke med andre Youghurtbægre højttalere - sammenlign med rigtige højttalere!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke spor galt med Bose. De laver gode ting og det plejer at
holde længe. Har iøvrigt lavet flere hifi klassikere. F.eks. den lille
højttaler 301 som jeg selv havde i midten af 80'erne.
|
| Til top |
|
| |
GuessWho Branchemedlem

Frits, System Audio
Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Bose 301 var verdens mest solgt højttaler, gør den ikke nødvendigvis til verdens bedste højttaler. Det gør den måske til verdens bedst markedsførte? Fakta er i hvert tilfælde, at ingen andre ville kunne får så mange penge for et produkt af så billige/ringe materialer.
Tror du måske, det er p.g.a. kvaliteter at et Lifestyle anlæg skal koste 14.000,- Kr.? Eller tror du det hænger sammen med et enormt markedsføringsbudget, som inkludere virkelig gode salgskonkurrancer for butiksansatte?
Brug ørene!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuessWho skrev:
| Køb dog et rigtigt anlæg med rigtige højttalere! Hvorfor nøjes med en kanal, en tone bas, når man kan få bas og punch i flere kanaler. Sammenlign ikke med andre Youghurtbægre højttalere - sammenlign med rigtige højttalere! |
|
|
Hvad er et rigtigt anlæg ??
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror mange falder for Bose højttalere på grund af deres specielle og usædvanlige design. Desværre er lyden fra dem også usædvanlig dårlig efter min mening.
Iøvrigt er der altid "knaldtilbud" på Bose højttalere. Og når så knaldtilbuddet er forbi bliver det straks afløst af et nyt knaldtilbud eller udsalg. Mon der nogensinde er nogen der har købt Bose til normalpris (hvad det så end måtte være)?
/Per Ejvind
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Bose i 70´erne kom frem med de første versioner af 301, 401 og 901 kunne man ikke få mange audiophile højttalere i den almindelige konsumelektronikforretning, men Dantax og Jamo-power, gyyys. Dengang fik man noget ekstra, blandt andet direkte/diffus lyd fra Bose, hvilket var en god ide til folk, som flest, der havde deres anlæg i en teaktræsreol og højttalerne stående i hvert hjørne på gulvet!!! Men Bose er langt overhalet af selv billige, phøj!!!, mærker som Eltax liberty 5+ til 1000kr sættet i Bilka og nok er Acoustimass 5 II smarte og små, MEN.....
|
| Til top |
|
| |
Guppy Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
davs steph!
jeg har lige byttet det gamle anlæg ud med netop et bose lifestyle 12 som også var på tilbud til 14000 kr i Radioholm i Esbjerg! Det spiller skide godt, men man skal nok ikk lig købe det til Techno, for det er det slet ikk lavet til at kunne spille ordentligt! men vis du er til pop, Rock, classisk spiller det fremragende, og så har jeg jo også 901
vis du kun vil hører stereo og ikk surround syntes jeg helt bestemt at du skal tage 901' i dine overvejelser for det er VIRKELIG noget der kan spille, men så løber det nok også i 25-30 tusind kr vis du skal have en forstærker der er stor nok
|
| Til top |
|
| |
Guppy Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Guesswho det med kanalerne passer nu ikke helt!
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os bare sige det sådan her: Der er en grund til at Bose er den største joke blandt mennesker med bare nogenlunde fungerende ører. Og ikke mindst blandt audiofile. Hvis ikke man kan høre forskel, så er det ikke Bose der er godt, men i stedet en begrænsning af de ører som lytter.
BOSE = Buy Other Sound Equipment.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 04:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt ikke Bose fan - men ærlig talt Steph, det er dine penge & dig der skal leve med anlægget & høre på det. Hvis du synes det lige er dig, så køb det! Det kan vi andre såmænd nok lære at leve med... . Og hvis du hørte hvordan såkaldte audiofiler kan finde på at diskutere indbyrdes når talen falder på begreber som 'god lyd', tjah... .
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 05:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis folk gerne vil betale kassen for et sæt pc-højttalere, der ikke kan spille over 13Khz, så er det vel deres egen sag. Problemet kommer først, når de så bagefter påstår, at det var et godt køb og prøver at prakke det på folk med mere forstand på hifi.
Anyway prøv at læse lidt her, før du køber et Bose system:
http://www.intellexual.net/bose.html
|
| Til top |
|
| |
Steph. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAk for alle svarene, beslutningen er klar det bliver ikke bose.
På tirsdag får jeg 2 stk system-audio 1280 gulvhøjtalere til den anden stue ( kun stereo lyd ) og 3 stk system-audio 205 reol højtalere som front + center på prøve. Så bruger jeg mine gamle jamo sw 200 som baghøjtalere i første omgang, til surrounden i tv stuen. Der kommer også en H/K 3550 reciver, eneste problem med den er at jeg syntes altså ikke at den er pæn, den ser noget gammeldags ud. For mange forskellige farver i display osv. ( Det må jo også godt se godt ud ) Hvad tror i ?? Er der nogen andre forslag til valg af reciver, prisen må ikke overstige 4500.-
Hilsen Steph.
|
| Til top |
|
| |
kennls Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på en Denon 1804, selv min hustru synes den er OK i sølv 
mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 03 Marts 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalis design højttalere (kan ikke helt huske navnet på serien) er med garanti bedre på den lydmæssige side end hvad end Bose laver! TRUST me! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En NAD-surroundreciever har ikke mange lamper og den spiller udemærket!!! Jeg er iøvrigt enig med dig i, at H/K´s displays er alt andet end oplysende, med mindre man sidder 1meter fra apparatet, de ville have nået længere med en Gameboy-skærm og den kan ikke koste mange basører. Rigtige surroundrecievere har OSD og intet andet!!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftig beslutning, Steph! Baghøjtalere ER altså ikke helt så kritiske som fronten...
|
| Til top |
|
| |