| Forfatter |
|
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg investerer snart i en Panasonic 42X10 og en blueray afspiller. I denne forbindelse kunne jeg da også godt tænke mig noget god lyd til. På nuværende tidspunkt har jeg en gammel crt skærm og ingen ekstern lyd, så det kan jo kun gå fremad :) Jeg søger altså en reciever og et sæt højtalere (helst surround selvfølgelig). I og med at jeg kommer fra ingenting, må det gerne være entry level, bare det lyder fornuftigt. På recieversiden har jeg kigget på lidt forskellige, og synes f.eks. at Onkyo 507/607 ligner gode bud. Altså 3-4k til reciever. På højtalersiden vil jeg gerne sætte en max. pris på 5k, sådan at den samlede pris altså bliver under 10k. Sættet skal mest bruges til film, men må da også gerne kunne spille musik på et fornuftigt niveau. Jeg hører mest elektronisk musik, men hører det ikke ret højt, så god lyd er vigtigere end power. Om det skal være et 5.1 setup eller et 5.0 (gulvhøjtalere og ingen sub) er jeg ligeglad med, så længe det leverer god lyd. Jeg har kigget lidt på: Dali Concept 6 surroundsæt: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm Spørgsmålet er om de leverer nok i bass'en uden en sub? Harbosat 10/Sub10: http://www.harbosound.dk/shop/onkyo-tx-sr607-sort-308p.htmlHvad kender i til de højtalere, og har I andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
Zoma Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tjekke Tape Connection. De har som regel nogle gode tilbud. Tror bestemt de kan brygge noget sammen for de penge, som du også vil kunne blive glad for.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er helt sikkert på rette vej hvad angår TV og reciever. Højttalere er et lidt mere komplekst "problem", og jeg synes du skal tage ud og lytte lidt inden du gør dit valg. Som der bliver foreslået, så smut evt. forbi Tape Connection og lyt på fx Monitor Audio.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke mulighed for at besøge Tape Connection da jeg bor langt fra både Århus og København, så det er nok mere i Hifiklubben eller lign. at jeg vil tage ud og kigge/høre.
Måske har de noget i det panasonic center hvor jeg har tænkt mig at købe fjernsynet, kan da se at de forhandler Yamaha også.
Sådan lige af ren nysgerrighed... Kan man egentlig udnytte HD lyd i et stereo setup? For så var dette måske også en mulighed til at starte med, altså købe nogle gode gulvhøjtalere, og så senere udbygge når der er kommet penge til det.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det kan du sagtens. HD lyd betyder jo at lyden har flere detaljer, dette vil du også kunne høre i stereo. Hvis du har plads til fx et sæt gulvhøjtalere, ville det være et oplagt valg at starte på den måde. Ved at starte med 2 højtaler får du råd til noget i en noget højere klasse end ellers. Især i det prisområde vi snakker gør hver krone noget for lydkvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det ender med at være løsningen så... Men jeg kan vel lige så godt investere i en surround reciever med det samme, som f.eks. Onkyo 507/607?
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ved, du vil have surround inden for den næste tid og skal bruge lyden sammen med dit TV/DVD, kan du lige så godt købe en receiver med det samme. Bare husk Onkyo ikke er kendt for strømstærke receivere i den ende af prisskalaen... Så du skal ikke købe et sæt meget krævende gulvhøjtalere og forvente at kunne få udnyttet dem fuldt ud. Men det bliver nok ikke noget problem i det prisleje du kigger i. Alternativt kan du se brugt, bare husk at tjek om der er HDMI, HD-lyd osv.
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, ellers er Marantz SR5003 som jeg kan se at du selv har jo også en mulighed. Har I nogle højtalere I vil anbefale at jeg kigger på ? Hvis jeg vælger at investere i et par gode gulvhøjtalere vil jeg forvente, at de leverer nok bass så en sub ikke bliver nødvendig. Som tidligere nævnt hører jeg en del elektronisk musik, så vil gerne have en hård og præcis bass, ikke en "bulder bass" som en sub ofte leverer. Det skal dog siges, at jeg regner med at højtalerne mest vil blive anvendt til film. Dette skyldes at jeg er utroligt glad for for mine høretelefoner som er et par Beyerdynamic DT990, hold kæft de spiller godt. Så generer man heller ikke naboerne, som nødvendigvis ikke lige deler musiksmagen
|
| Til top |
|
| |
Zoma Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 31 Maj 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke så meget om alt muligt. Men er opvokset i et hjem med et særdeles godt anlæg. Noget af det tungeste marantz og store fede engelske højttalere. Så det er min reference.
Jeg har selv med stor held forsynes mig i Tape Connection. Jeg har endnu ingen sub og jeg må sige at mine dls55 gør et rigtigt godt job. Jeg var bange for at de ikke ville være dybe nok, men jeg er blevet meget overrasket.
Kiggede først meget i Hi Fi Klubben. De fyldte meget i min bevidsthed. Har ikke et sekund fortrudt at mine sparepenge blev brugt på noget andet end denon/Nad og Dali. Og nej, jeg er ikke ansat i Tape Connection. Skulle jeg købe for 10 kilo ville jeg kontakte TC og spørge til forstærker og gode front højttalere. Derfra kan man altid udvide. Ellers tjek dette link: http://tapeconnection.dk/admin/PreviewNewsletter.aspx?id_new sletter=45
Her får det hele på en gang for 8999,-
|
| Til top |
|
| |