Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Logitech z-5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hej (: Jeg har en mistanke om at min kasse til sub'en til mit højtalersystem måske ikke er stor nok ? (:
 Der kommer et punkt når jeg skruer op hvor den spiller på en lidt mærkelig måde og resten af vejen op mod max (Lidt ligesom når den ikke er i kassen) og jeg tænkte det måske kunne være fordi kassen ikk er stor nok?

Nogen der har nogle forslag til eventuelle andre grunde eller kommentarer til mit? (:

Til top Vis 4nto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 4nto

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Er det muligt du kan uddybe lidt mere præcist hvad der sker.. hvad du gør og hvad den siger ?  
og hvordan du har indstillet dine ting ?

det første jeg tænker umiddelbart er... forvrængning... har du noget bassboost slået til ?

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Ja self (:

Det kan godt være det er forvrængning..
 Jeg tror ikke det har noget med nogen form for bassboost at gøre.. Det er bare er spørgsmål om at den når et punkt hvor bassen ikke given nogen højere lyd.. Man kan høre at den vil spille højere men det er somom der er et eller andet der forhindrer den i det..
 Den går fra den der klare dybe basslyd hen til at blive mere.. ja.. Det er svært at forklare lyden... Den går fra den dybe bass lyd og så begynder den at gå over i den måde den lyder hvis den ikke var inde i kassen.. Det er først når man skruer næsten helt op så det er self ikke fordi der er noget galt med den.. Gad bare godt hvis den kunne give lidt mere.. og derfor tænkte jeg på om det måske ville hjælpe hvis jeg skiftede kassen ud med en lidt større/bedre og byggede forstærker og alt det ind i den nye hvis man kan det?

Jeg kan sende et link af højtalersættet..http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx ?pid=101822&q=&sp=

håber det hjalp på forståelsen (:

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt nævnte system flere gange...også ved højt lydtryk. Jeg er hver gang blevet imponeret over ydelse kontra pris og et af områderne, jeg er blevet imponeret over er netop "renheden" ved ret høje lydtryk. Selvf er det ikke PA, men til mig var det rigeligt højt!

Er din lydkilde iorden? Det er vel ikke youtube eller lign?

Hvis du ændrer målene på kassen, enheden er placeret i, skal du have lavet udregninger angående delefilteret. Du kan ikke bare flytte enheden til en større boks og så forvente samme resultat, bare højere. Ihvertfald ikke hvis jeg har forstået teorien bag højtt. byggeri korrekt.

Upsedasse.... må lige rette mig selv.... det er stereo versionen, jeg har hørt. Jeg ved ikke, om der er den store forskel, men uanset hvad, gælder mine indvendinger stadig.

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Min lydkilde er WMP så den burde vel være iorden :b

men ja.. Det er næsten også det højeste den skal op på.. Hvis man altså ikke lægger mærke til at hvis den kommer på fuld volume og man så bliver ved med at skrue op kommer den over på noget der hedder boost :o Det blev jeg ret overrasket over første gang jeg oplevede det.. jeg sad bare og legede fordi jeg ville have den skulle højere.. og vupti.. så var den ca dobbelt så høj O.o. Det overrasker mig også lidt at det faktisk først er der "diskant" højttalerne "står af".. :b

Det vil sige.. på en skala fra 1-10, hvor "diskanten" står af på 10, vil jeg tro bassen står af allerede på 4-5 stykker, og det er det der irriterrer mig lidt :b.. Men jeg ved ikke.. Det kan også godt være at "diskant"enhederne bare kn holde til mere, og det rent faktisk bare er suben der ikke kan mere.. jeg synes bare det lyder som om den godt vil, men der er et eller andet der som sagt forhindrer den i det..

Mn pointe i alt det her er sådan set bare at høre om der er nogle gode forslag til hvad jeg kunne gøre for at bassen kunne følge med for en rimelig billig penge.. (:

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Bruger du analog eller digita indgang ?????
Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

hmm.. ved jeg sku ikk :b hm.. tror det er analog.. Skal til også at bruge digital (: (Coax)
 Det hedder 6CH Direct.. :b
Det er 3 stik som bliver sat til lydkortet på computeren :b

4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

ok..
 Jeg kan hermed også konstatere at bassens slaglængde bliver større, men lyden bliver ikke højere. Eller jo.. men ikke høj på den rigtige måde.. Denkrasser mere i det, som når den er ude af kassen..

4nto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

hmm.. ok.. Jeg tror ikke der er nogen løsning på det :b tror bare det er bassen der ikke kan følge med :b Undskyld :b

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes