Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvor finder jeg højttalerne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har oprettet denne tråd, da jeg længe har kigget rundt omkring efter gulvhøjttalere.
Har været i hifi-klubben nogle gange og har så småt forelsket mig i Dali Ikon6 - men før jeg invisterer i noget som helst, så vil jeg gerne lige ud at checke markedet ud.
Som sagt har jeg været i hifi-klubben en del gange, så det jeg leder efter i denne tråd er alternative forhandlere (i DK) med alternative højttalere.
Blot en liste, så jeg selv kan tage på tourné og kigge på varerne...
(gode råd modtages selvfølgelig gerne på vejen )

Håber I har lyst til at hjælpe en newbie som mig
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/links/kategori.asp?iKat=5




__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler?
Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem?

PS:  Jeg ved ikke noget om biler.

Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.

Men LYT selv og se hvad du synes om.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler?
Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem?

PS:  Jeg ved ikke noget om biler.

Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.

Men LYT selv og se hvad du synes om.

Kan desværre ikke hjælpe dig, her i området er det mest lyse biler der kører rundt. men prøv at google efter den by der har flest blå biler pr. indbygger, det må være nogenlunde deromkring der ligger en forhandler...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Rasmus K-P skrev:
Jeg har oprettet denne tråd, da jeg længe har kigget rundt omkring efter gulvhøjttalere.
Har været i hifi-klubben nogle gange og har så småt forelsket mig i Dali Ikon6 - men før jeg invisterer i noget som helst, så vil jeg gerne lige ud at checke markedet ud.
Som sagt har jeg været i hifi-klubben en del gange, så det jeg leder efter i denne tråd er alternative forhandlere (i DK) med alternative højttalere.
Blot en liste, så jeg selv kan tage på tourné og kigge på varerne...
(gode råd modtages selvfølgelig gerne på vejen )

Håber I har lyst til at hjælpe en newbie som mig

du kan jo kigge på tape connection de har en del højttalere som du kan få fra een lille penge til det noget dyrere

 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Vore ungersvend bor på Bornholm og jeg tror det er det som er stopklodsen i det vi alle andre ville gøre, nemlig at tage fra forretning til forretning med et åbent sind og et ærligt smil på læben.

Hvis dette er problemet, synes jeg "fellow Bornholmske" hifi-nørder bør invitere på en kop kaffe så han dog har en chanse for at danne sig et indtryk af hvor lille en del af mulighederne der ligger i hifi-klubbens forretninger.

mvh. M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler?
Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem?

PS:  Jeg ved ikke noget om biler.

Ja okay.. kunne nok godt have spurgt mere specifikt / intelligent :P

Mit største problem er at jeg ikke kender nogen overhovedet der er hifi-freaks.. - og har kun kendskab til hifi-klubben når det gælder forhandlere... så er lidt bange for at blive manipuleret af deres "vores er det bedste" sælgersnak, når jeg nu ikke er hifi ørn endnu...

Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.

Jeg havde umidlbart regnet med at man kunne regne ud hvilken prisklasse der var tale om når jeg har nævnt Dali Ikon 6...  Den skulle da ikke være så svær...

Rummet er 12 kvm stort. Der er skråvæg i den ene side med en kvist hvor de var påtænkt at skulle stå.

Jeg har endnu ikke noget de skal spille sammen med. (dog kan der blive tale om en midlertidig løsning med en gammel Nikko 7075 stereo receiver indtil der bliver råd til noget andet)

Jeg hører hovedsagligt rock i den hårde ende, men der sniger sig dog andre genrer ind en gang imellem. (hører ikke techno og meget begrænset mængde klassisk)

Men LYT selv og se hvad du synes om.

Var lige netop hvad jeg havde tænkt mig... skal jo bare lige finde ud af hvor først...



Tak for linket, jesper
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Til 12kvm tror jeg næsten Ikon 5 passer bedre, hvis det skal være Ikon serien.
Har du mulighed for at handle i København?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Ja, det er noget nær det nærmeste sted at få sådan noget grej...
Som Mercury har bemærket, så er jeg Bornholmer, så skal under alle omstændigheder over vandet..
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Rasmus K-P skrev:
Ja, det er noget nær det nærmeste sted at få sådan noget grej...
Som Mercury har bemærket, så er jeg Bornholmer, så skal under alle omstændigheder over vandet..

Okay. Jeg kan anbefale Topsound Hifi på Østerbro (hvor jeg købte mine højttalere) og Lydbutikken på Frederiksberg.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ok...

Tak for hjælpen..

Dejligt at der også er nogle flinke mennesker herinde
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 870
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

hård rock så må det være noget cerwin wega, som er sagen
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
hård rock så må det være noget cerwin wega, som er sagen


Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Mange tak, Morten 

Har nu 1½ side med navne og adresser jeg skal ind og besøge næste gang jeg kommer til kbh
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Nej tak, jeg kan ikke fordrage "lyden" fra CW...
Men de kan da i det mindste blæse ørene ud..

Jeg er ikke typen der spiller afsindig højt...
Bare sådan tilpas, så man stadig kan være i rummet
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler?
Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem?

PS:  Jeg ved ikke noget om biler.

Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.

Men LYT selv og se hvad du synes om.

Jeg har en rød, men kan sagtens male den blå for dig

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Hej...

Som "Mercury" skriver længere oppe i tråden...ville det være helt fremragende, hvis du kunne opdrive nogle bornholmske musik- og lydentusiaster. De findes helt sikkert!

Det må da næsten være et must (på Bornholm) at være nogle stykker der kan mødes til hifinørderi i de dunkle måneder...?


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Rasmus K-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Ja, det ville faktisk være rigtig dejligt at have nogen at samle lidt gode råd og en masse nørd-viden hos...
Tror jeg skal på udkig efter nogen af den slags :) - burde være til at finde herovre.. der er jo ikke så langt rundt :P

Hvis der skulle være nogen bornholmere der tilfældigvis skulle læse det her, så må I hellere end gerne give jer til kende :) - og ellers må jeg jo bare ud og lede i lokaliteterne...
Til top Vis Rasmus K-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus K-P
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Prøv også at kigge/lytte i Sverige.

www.flatscreencenter.se

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes