Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg overvejer at købe en subwoofer men da jeg ikke har nogen erfaring med det eller ved noget om det vil jeg gerne have noget hjælp. Har set på en sub http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31 637 og tænkte på om det var et godt køb? (er kvaliteten på bassen god?) og hvad betyder det at en sub er aktiv? Hvis i har nogle forslag til en anden sub skal i endelig smide et link, men den må ikk koste for meget! hvis der er andet i tænker at jeg skal vide om det må i da meget gerne fortælle mig det Kunn i ikk ogs li fortælle lidt om hvor mange Hz den skal kunn komm ned/op på? og gør det noget at den kan komm højt op? (4100 i forhold til http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31 636 der "kun" kan komm op på 300 hz?)

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Bedste bud på subwoofer pt er SVS. Udsagnet er baseret på diverse forums. Enenste seriøse konkurent er nok velodyne, men de er noget dyrere. http://www.lsound.no/nor/index.php?side=webshop&group=24 0

Jeg overvejer selv SVS eller Velodyne. Må indrømme at det er et svært valg. De er begge fra USA, man må sige at amerikanerene kan noget indenfor de dybeste oktaver

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hov. Glemte at sigge velkomme til forum.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hva syntes du om den jeg selv har fundet? (er stadig i folkeskole alder så har ikk vildt mange penge) nogle mere billige forslag? :)

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

tak:p

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Og kan du fortælle mig noget om mine ovenstående spørgsmål?

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Velkommen til:)

Når pengene er i lidt begrænset antal, synes jeg det er ekstra vigtigt at kigge så godt omkring inden man beslutter sig, fordi man derved får sig et bedre køb( i langt de fleste tilfælde.)

Når det er sagt, så ville jeg hvis det nu var mig der var på kig efter en subwoofer, kigge efter brugte højtalere, og så skulle de som udgangspunkt være aktive, så jeg ikke også skulle ud og investere i en forstærker til formålet også(flere udgifter)
Det at en subwoofer er aktiv betyder altså der er indbygget forstærker, så den blot skal have et signal fra din reciver eller normale forstærker, og derfor ikke kræver kræfter fra din almindelige forstærker. Det betyder også at forstærker og enhed er bedre egnet til hinanden og derfor spiller bedre.

Så hvis du kunne fortælle lidt om dit budget, hvad subben skal bruges til, størrelsen af rummet den skal spille i osv, så bliver det lidt nemmere at guide dig på vej.

Desuden vil jeg opfordre til at kigge lidt omkring på forummet. Der er rigtig mange gode tråde omkring emnet, og mange gode forslag også.

Ps. Jeg ville ikke købe nogen af de subwoofere du har fundet. De egner sig ikke særlig godt til hifi eller biograf. De er bygget til dyb boombas i små rum(i en bil) og spiller altså ikke særligt imponerende under noget der minder om normale forhold.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

TBent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Du kan få gode subs hos BK Elec i England til fornuftige priser: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers.htm jeg har en XLS300PR som jeg købte ved jule tid til ca. 3.500,- leveret i DK, den er med Peerless XLS enheder og jeg er fuldt ud tilfreds med hvad den kan skabe af volumen i min stue, så jeg ville kigge den vej.

Thomas

Til top Vis TBent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TBent

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Den er til mit værelse som også er forholdsvist lille med en heims...kan lige finde ud af hvor mange kvadratmeter den er på. Skal heimsen og være medregnet der`?

Det vil sige at den IKKE skal bruge i et stort rum fx en stue....

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Har li' tjekket og det er ca 9,25 kvadratmeter. er det hvad du betegner som stort?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

til og starte med. Velkommen her til.

De subs du kigger på er til biler. De slet ikke egnet til alm hifi.

Til knap 10kvm. Burde en sub slet ikke være nødvendigt. Hvad hifi spiller du på nu!?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Til sådan under 10m^2 bude en sub egentlig ikke være nødvendigt som kenneth siger.

Men hvis det var, kunne denne være et rimelig godt bud på en sub der sagtens kan bringe den dybde du leder efter.
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5522

De er utrolig poupolærer for tiden, og med god grund, fordi de spiller altså bare godt :)

Ellers så synes jeg som sagt du skal kigge rundt efter noget brugt, da man mange gange kan få virkelige skatte til meget små penge.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

TaK..Har et Technics se-hd50 og et logitech x-210.. problemet med logitech er at når jeg skruer op skratter den så ska derfor ha et nyt et(der er ikk særlig meget bass i Technics).... i siger en bass ikk er nødvendig. Er den jo heller ikk men vil gern ha en for bedre bass når jeg spiller techno og pop...Kan ikke bruge dit link eye..hver gang jeg prøver får jeg en error.  vil prøve DBA og Guloggratis men hvis i finder noget billigt, Måske brugt? så må i da endelig skrive! :)

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvad siger i til denne? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60560992 til 800 kroner..kan den bruges i mit rum eller ska den i en bil? og er den aktiv? (hvis ikk hvor meget vil en forstærker så koste? og samme spørgsmål til denne? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60525660

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=karsten olsen]Hvad siger i til denne? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60560992 til 800 kroner..kan den bruges i mit rum eller ska den i en bil? og er den aktiv? (hvis ikk hvor meget vil en forstærker så koste? og samme spørgsmål til denne? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60525660 [/QUOTE]

det stadig bil subs du har kig på der...

Hvad med og købe et par gode små stander højtalere? De burde sagtens kunne levere bas nok til dit rum. Også hænger lyde sgu bedre sammen.

Eller sådan nogen her? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=119422

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet om han har brug for mere bas på sit lille værelse er jo en smagsag.....personligt ville jeg ikke kunne leve uden mín sub.Den giver altså lige dét mere bund i hele lyd spektret som de fleste højtalere har så svært ved at tvinge frem.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

har nok højtalere i forvejen..nu ser jeg jo også at i taler om subs til biler og til huse. Hvad er forskellen, ud over design?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

karsten olsen skrev:
har nok højtalere i forvejen..nu ser jeg jo også at i taler om subs til biler og til huse. Hvad er forskellen, ud over design?

Effektiviteten. en bilsub er lavet til og buldre løs på meget lidt plads. Kræver typisk også extrem meget mere af forstærkeren, end en stue/hjemme/hifi sub.

hvad prisleje må det ligge i? Man kan få et sprit ny sub for 1999kr hos www.tapeconnection.dk

karsten olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

prisleje højst 700kr (kan godt gå med til 750 hvis den er meget god men ellers kun 700)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes