| Forfatter |
|
simey Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
-søger lige lidt hjælp, da jeg ikke har mulighed for at "bug-teste" min forstærker og mine højttalere i dag.
I går havde jeg mine CV CLS-12 højttalere med til en fest, hvor de skulle spille op. De er drevet af en AKAI-forstærker (som
ikke er særlig kraftig - den stod og "klippede" i lyden konstant stort set). Det bør måske også nævnes at forstærker er 30 år
gammel.
Efter et stykke tid opdager vi at mellemtonen på højre højttaler 'knaser', vi sætter derfor EQ til kun at gengive bas fra højre
højttaler. Efter nogle timer 'dør' lyden så helt. Højttalerne giver når forstærkeren er tændt nogle regelmæssige "bump" fra
bassen. Volume på forstærkeren påvirker ikke disse bump og balancen påvirker heller ikke om disse bump kun spilles fra
den ene højttaler. Det har ingen indflydelse om man rent faktisk spiller et nummer eller ej.
Resten af aftenen måtte nogle 2.1 Medion computerhøjttalere så træde til i stedet.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 jeg tror det er en double, hvor døde cv'erne skal du bruge en anden forstærker til at afgøre. __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt tyder på at du har brændt forstærkeren, og måske ødelagt en enhed eller to i højttaleren.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
simey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh f**k mand
Lidt træls hvis højttalerne er røget, men sådan er det jo hvis man ikke kan passe på sine ting
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
simey skrev:
[...] Efter et stykke tid opdager vi at mellemtonen på højre højttaler 'knaser', vi sætter derfor EQ til kun at gengive bas fra højre
højttaler. [...] |
|
|
   Det er bare priceless lige præcis den sætning, i overvejer ikke engang at pille den af, men roder lige med EQ'en for at kunne udnytte bassen i stedet, hehe, så er man sgu selv uden om det  Mit bud vil nok også være at der er røget en mellemtone og en bas i den CV højtaler der.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
simey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skulle have interesse for nogen, kan jeg sige at det kun er forstærkeren som har taget skade... Meget heldigt..
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er heldigt at dine cv'er ikke også er blevet brændt af. havde det ikke været højttalere der var designet til høje lydtryk, ville diskanterne nok også være blevet brændt af.
til en anden gang og for andres skyld, så er det meget sjældent at en symptom behandling (som f.eks. jeres eq og balance justering) hjælper, når først tingene begynder at lyde mærkeligt.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |