| Forfatter |
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe et sæt XTZ 89 Front højttalere - er der nogen, der kender noget til dem? Og kan de trækkes af min forholdsvis svage forstærker, NAD 7130?
På XTZ's hjemmeside står der, at 89 er afløseren for 80, og om den udgåede 80'er står der, at den har "Hög verkningsgrad så att även "normala" förstärkare klarar att driva högtalarna med bibehållen kvalitet" - så det burde jo betyde, at det samme gjaldt for 89. Er der nogen, der ved det?
(denne tråd er en fortsættelse af tråden "Udskiftning af Dali IV - hvilke?" - men nu er det egentlig blevet et nyt spørgsmål, derfor denne nye tråd med ny overskrift - det er ikke for at spamme  )
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed er selvfølgelig også den opdaterede udgave af 80'eren, 80.1F - er der nogen, der kender den?
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 19 Juni 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan desværre ikke bidrag med erfaringer lige med den højtaler, men hvis du får bare halvt så meget for pengene med 89 som 99.32 undertegnede er ejer af, er det et godt køb. Jeg ville vælge 89 over 80.1F pga. bånddiskanten.
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kaster mig lidt ind her. Har selv kigget lidt på 89, men syntes egentlig designet er lidt kikset. Ikke desto mindre tiltaler de med deres lave pris og mærkets gode ry.
Spiller i øjeblikket på Dali 400, der mangler original diskant. Det er ligefør det bedre kan betale sig at købe nye end at skulle til at rode i filter osv. Men jeg vil nok hellere sammenligne dem med Dali Concept 6, og derudfra er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.
Skal en tur til sverige i løbet af sommeren og skal helt sikkert forbi og lytte.
|
| Til top |
|
| |
bjarnelund Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går også lige med på denne tråd - da jeg er interesseret i 89 serien. skrev lidt med xtz fabrikiken og de nævnte at de måske ville udvikle 89 serien i pianolak.. Den er ikke speciel køn som den er lavet nu..
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnelund skrev:
|
Går også lige med på denne tråd - da jeg er interesseret i 89 serien. skrev lidt med xtz fabrikiken og de nævnte at de måske ville udvikle 89 serien i pianolak.. Den er ikke speciel køn som den er lavet nu..
Bjarne
|
|
|
I så tilfælde venter jeg gerne lidt endnu med et evt. køb
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vi så ikke enige - jeg synes, 89 ser rigtig godt ud i valnød - men jeg er heller ikke den store fan af pianolak. Sådan er smag og behag jo så forskelligt
#Hyl.dk: Jeg hælder bestemt også mest til 89'eren. Er den bånddiskant så god, som folk siger?
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egenlig er jeg hellere ikke så meget til pianolak, men jeg er SLET ikke til pålagt finér. Og den sølvfarvede baffel springer min smag.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Der er vi så ikke enige - jeg synes, 89 ser rigtig godt ud i valnød - men jeg er heller ikke den store fan af pianolak. Sådan er smag og behag jo så forskelligt
#Hyl.dk: Jeg hælder bestemt også mest til 89'eren. Er den bånddiskant så god, som folk siger? |
|
|
Igen kan jeg ikke sige det præcist, da jeg ikke har hørt lige netop den model (og er ret sikker på det er en anden model der sidder i mine.) Men jeg kan sige så meget som at inden for ca. samme prisklasse slår det alt jeg har hørt fra JBL, B&W, system audio og Dali. Det er dog et langt stykke hen af vejen en smags sag, den udmærker sig ved at være mere åben og have flere detaljer. Instrumenterne kommer i mine øre længere fra hinanden. Nogle er til en mørkere lyd der ikke er helt så fremtrædende i diskanten. Hvad du fortrækker kan jeg ikke fortælle dig, men jeg ville ikke bytte mine for noget andet mærke til tilsvarende penge.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt. Jeg har ikke den store erfaring inden for hifi, så det er svært for mig at sige, hvad jeg vil have. Men jeg i hvert fald gerne, at der er masser af både bas, mellemtone og diskant - dog uden, at diskanten bliver skinger, men jeg går heller ikke ud fra, at det er det, du mener med fremtrædende diskant.
I det hele taget kan jeg nok godt lide en ret neutral lyd, som ikke piller for meget ved, hvordan musikken er skabt - og så vidt jeg kan læse mig til, er XTZ gode til det. Og 89'eren passer godt til mit budget.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de bestilt, så må vi se, om de er noget værd
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meld endelig tilbage med et lille review af den, og meget gerne også nogle billeder af dem, jeg overvejer selv at købe den "serie" til mit sorround-system.
Hvilken finish valgte du?
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok - jeg valgte valnød.
|
| Til top |
|
| |
bjarnelund Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter også gerne på et review om den 89 serie.. XTZ fabrikken svarede på det med at de udvikler 89 serien i pianolak med at det blev en mindre højtaler som kunne bruges både til front og baghøjtaler - som han skrev på
svensk " fullregisterhögtalare även för frontbruk, men att de ska vara så små att de är bra som bakkanaler också. Det finns ingen tidsplan fastställd, men en gissning är att de kan vara klara framåt senhösten.
Mvh
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, de er allerede kommet - bestilt i den svenske butik mandag aften, ankommet onsdag morgen - det er pænt hurtigt
Jeg er ved at koble dem til, og når jeg har fået lyttet til dem, opretter jeg en ny tråd...
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag det roligt, du bør ikke udtale dig ret meget om lyden før de har fået en masse timer på bagen! Mine 99.32'er forbedrede sig ca 500% fra første test til nu! Især diskant og bas kan lyde mærkeligt i starten, men den eneste vej frem er at spiller musik uafbrudt
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ved jeg godt - i manualen står der 50-100 timers tilspilning - men jeg vil nu alligevel begynde at udtale mig nu, efter ca. 5 timer
Og nu er jeg begyndt: Billeder
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke det ser godt ud!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kostede de?
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kostede vist lidt over 2000 danske kroner med fragt, da jeg købte dem - fordi den svenske krone var meget lav på det tidstpunkt. Men de er vist nede på næsten samme pris nu, fordi Fyndbörsen har sat prisen ned.
|
| Til top |
|
| |