Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 21:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 18 MKII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået sådan et par Højtaler ind ad døren og hold kæft vor de synger godt.De var super billige 1200kr i dba , bragt lige til døren.De står i mint kondt. ingen hængende spoler hvilket  er et godt tegn så er de ikke blevet skam spillet.

Mit øvrige anlæg består af :

Pre amp AMC AV81HT 500 kr på loppe marked

Power amp Rotel RB 1070 1500kr hos Wurth Radio

Cd Sony CD X202ES 1000 kr hos wurth Radio

super HI-FI for ingen penge.

mvh

Madmax

Dette anlæg er kun mit køkken anlæg.

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej..

Tillykke med dem.

Synes du virkelig de spiller så godt??

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Je det syntes jeg faktisk , når man tænker på at de er næsten 20 år gamle , så er  det meget højtaler for kun 1200 kr .Bevares de skal da have noget power så lyder de rigtig godt , det er nok problemet med dem og dem der har bedømt dem fra starten har måske ikke lige haft den rigtige forstærker , de skal virkelig have en strømstærk forstærker .Jeg driver dem med en Rotel RB 1070 som kan afgi ca. 145 amp.Der skal også twekes med kabler , rigtige fase på strømmen ellers lyder de kedlige og matte.

Madmax

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ja, får de en ordentlig røvfuld sovs, så spiller de bedre end nogen anden højttaler til den nævnte brugtpris, im sure .
Tillykke med købet, solgte mine pga flytning (og hermed pladsmangel), og jeg savner dem stadigvæk. Syntes de spillede
pragtfuld, ISÆR prisen taget i betragtning.

Tillykke med dem. Finder jeg selv et sæt i mint condition til den pris, køber jeg dem bare for at have dem til at stå og fylde
indtil jeg får en stor nok stue igen til at de "kan være der"
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved står der et par på Østerbro  til en pris af 1500 kr , annoncen findes her på HIFI4ALLE, de skuller være i prima stand.

madmax

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Ja, får de en ordentlig røvfuld sovs, så spiller de bedre end nogen anden højttaler til den nævnte brugtpris, im sure .
Tillykke med købet, solgte mine pga flytning (og hermed pladsmangel), og jeg savner dem stadigvæk. Syntes de spillede

Tillykke med dem. Finder jeg selv et sæt i mint condition til den pris, køber jeg dem bare for at have dem til at stå og fylde

NEEEEEEEEJ !!!! Har du solgt dem ????

Du skulle spankes med et ovnbagt High Fidelity årgang 69 dyppet i aftappet diskantolie

Ungdommen nu til dags. TSK TSK !

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

rskriver skrev:

Du skulle spankes med et ovnbagt High Fidelity årgang 69 dyppet i aftappet diskantolie

Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Ja nu er de kommet ind i stuen og stå  i et surround set op , har været nede på mine blødende knæ og bede fruen at se på hvor smukke de egentlig er.

Center højtaleren er en Snell CC-1.

Baghøjtaler Dali II den første .

Fronthøjtaler Dali 18 MKII

Subwoofer Accustic Solution 10" activ 150 watt.

Surroundforforstærker AMC AV81HT

Power amp. Rotel RB 1070 til  Dali 18 MK II

Power amp til bag og center NAD 906 3x90 watt

madmax

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

rskriver skrev:
Ja, får de en ordentlig røvfuld sovs, så spiller de bedre end nogen anden højttaler til den
nævnte brugtpris, im sure . Tillykke med købet, solgte mine pga flytning (og hermed pladsmangel), og jeg savner dem
stadigvæk. Syntes de spillede pragtfuld, ISÆR prisen taget i betragtning. Tillykke med dem. Finder jeg selv et sæt i mint
condition til den pris, køber jeg dem bare for at have dem til at stå og fylde indtil jeg får en stor nok stue igen til at de "kan
være der"

Ja, med min nuværende lejlighed på 19kvm, havde jeg meget svært ved at finde plads til dem nogen steder . Dog stadig
det bedste hifikøb jeg endnu har gjort mig   
Har dog solgt dem til en kammerat, du ved, så jeg stadig kan lytte til dem fra tid til anden

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Rigtig fin lyd til ikke mange penge  jeg havde en luxman m 02 med ca 150 w i 8 ohm det giver en rigtig god bund der kan mærkes - i en test med mange fine smalle ht. er den en sikker vinder . 
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Solgte en Rotel RB-991 BX for noget tid siden. Køberen fik lov til at høre den efter en Compass på et par 18 mkII. Rotel'en er det svageste led i den kæde kunne jeg konstatere da Truepath'en kom på igen. Fantastisk højttaler til brugtprisen.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
[
Ja, med min nuværende lejlighed på 19kvm, havde jeg meget svært ved at finde plads til dem nogen steder . Dog stadig
Har dog solgt dem til en kammerat, du ved, så jeg stadig kan lytte til dem fra tid til anden

Hmmmm, grundet størrelsen af din hybel bliver jeg vel nød til accepterer din let forvirrede handling

Bare de har fået sted at hygge sig. Du skal huske at sige videre, at de skal have godnathistorie mindst 2 gange om ugen.

Med fare for at hi-jacke tråden, hvad er du så røget i stedet ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

rskriver skrev:
[

Hmmmm, grundet størrelsen af din hybel bliver jeg vel nød til accepterer din let forvirrede handling

Bare de har fået sted at hygge sig. Du skal huske at sige videre, at de skal have godnathistorie mindst 2 gange om ugen.

Med fare for at hi-jacke tråden, hvad er du så røget i stedet ?

Jamen jeg "nøjes" med et sæt XTZ 93 WMT, men som til en nypris af 1400kr, må siges at gøre det rigtig rigtig godt. Så jeg nyder stadig min musik, men de kan dog langt fra måle sig med Dalierne ;)

Skal dog i gang med et diy projekt på en Proac Response 2.5 klon nu her, så det bliver spændende, hvordan det spiller når de er færdige . Dog render jeg igen ind i pladsmangel problemet

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit fund, jeg vil helt sikkert lægge øre til sådan et sæt når jeg får chancen.

Hvordan kunne du sælge det sæt rskriver? 19 kvm. er mere end nok! Jeg havde mine 850 på 16 kvm. og efter jeg har fået en "stue" på 20 kvm. at have dem i, har jeg ikke blot problemer med naboer, nej det er hele boligblokken der brokker sig over en "stille" fredag aften med System of A down... De små sataner kastede sågar sten på min rude fordi jeg ikke sansede noget pga. musikken

Ergo, der er altid plads til et sæt store Dalier, man skal bare spille højt nok så man ikke kan høre at naboerne brokker sig
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Tillykke med dit fund, jeg vil helt sikkert lægge øre til sådan et sæt når jeg får chancen.Hvordan kunne du
sælge det sæt rskriver? 19 kvm. er mere end nok! Jeg havde mine 850 på 16 kvm. og efter jeg har fået en "stue" på 20
kvm.
at have dem i, har jeg ikke blot problemer med naboer, nej det er hele boligblokken der brokker sig over en "stille" fredag
aften med System of A down... De små sataner kastede sågar sten på min rude fordi jeg ikke sansede noget pga. musikken
Ergo, der er altid plads til et sæt store Dalier, man skal bare spille højt nok så man ikke kan høre at naboerne brokker
sig

Det er et kollegieværelse jeg er flyttet på, dvs hele den ene væg er der vinduer, den anden væg er der et bord hængt på
væggen samt skab ved siden af.. tredje væg hedder seng og dør og sidste væg kunne mit tv-bord lige klemmes ind på .

Skal lige siges det er hele "lejligheden" der er 19kvm.. værelset er kun 12,9

Satser på de stadig er på brugtmarkedet i nogenlunde stand om et halvt års tid, når jeg har fundet en ordentlig lejlighed at
flytte ind i.. dette her er bare en midlertidig nødløsning

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Ascari skrev:
Tillykke med dit fund, jeg vil helt sikkert lægge øre til sådan et sæt når jeg får chancen.Hvordan kunne du
sælge det sæt rskriver? 19 kvm. er mere end nok! Jeg havde mine 850 på 16 kvm. og efter jeg har fået en "stue" på 20
kvm.
at have dem i, har jeg ikke blot problemer med naboer, nej det er hele boligblokken der brokker sig over en "stille" fredag
aften med System of A down... De små sataner kastede sågar sten på min rude fordi jeg ikke sansede noget pga. musikken
Ergo, der er altid plads til et sæt store Dalier, man skal bare spille højt nok så man ikke kan høre at naboerne brokker
sig

Det er et kollegieværelse jeg er flyttet på, dvs hele den ene væg er der vinduer, den anden væg er der et bord hængt på
væggen samt skab ved siden af.. tredje væg hedder seng og dør og sidste væg kunne mit tv-bord lige klemmes ind på .

Satser på de stadig er på brugtmarkedet i nogenlunde stand om et halvt års tid, når jeg har fundet en ordentlig lejlighed at

Jeg havde nu stadigt gemt dem væk i det stykke tid Anyway, hvis de ikke kan leveres i god nok stand er der jo altid Dali 850. Jeg ved godt at du ikke mener lyden kan præstere det samme, men de ser helt sikkert bedre ud
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

rskriver skrev:
Ascari skrev:
Tillykke med dit fund, jeg vil helt sikkert lægge øre til sådan et sæt når jeg får
chancen.Hvordan kunne du
kvm.
sig

Jeg havde nu stadigt gemt dem væk i det stykke tid
Anyway, hvis de ikke kan leveres i god nok stand er der jo altid Dali 850. Jeg ved godt at du ikke mener lyden kan præstere
det samme, men de ser helt sikkert bedre ud

Hehe, synes nu de så flotte ud de store klodser :D

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juli 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Så er der købt brugt effektforstærker , det blev en NAD 216 THX , det lyder s..... godt super bund den kan virkelig arbejde sådan en 216 og til en sølle pris af 1500 kr super.

madmax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes