Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Atkive Tangen vs Argon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Skal bruge nogle små aktive højttalere som er rimeligt
pæne.
Budgettet ret begrænset.
Vil helst under 2k.

Har ikke kunnet finde så meget i klassen, har kigget på 2
sæt:

Argon:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/a
rgon_7350a_hoejttalersystem_hvid.htm

Tangent:
http://www.cableman.dk/product.asp?product=2404

Nogen som har erfaringer med disse, eller andre indskud?

Havde tænkt at lyden skulle overføres trådløst evt. med
disse:
http://www.av-
cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes
_lyd/traadloese_audio_system_1621_da.html
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Har kun erfaringer med de aktive højttalere, jeg har pt. Nemlig AVI ADM9.1 til 10.000 kr for et par, men det er noget over dit budget :-)

Har dog også søgt efter et par billigere aktive højttalere til spisestuen. Der er skrevet lidt om D'feldt Audioengine 5 på dette forum, og de er blevet godt anmeldt. De koster 2.300 kr for et par, mens de Tangent, du selv nævner, koster 3.000 kr. for et par. Jeg ville nok selv gå efter Audioengine 5, men SP-pengene skal lige trække lidt renter, før det sker.

Bruger selv Apple Airport Express til trådløs lyd. Den koster cirka det samme, som det system, du har kig på, men du skal jo nok bruge iTunes, hvis du vælger AE. AE virker i det store hele ganske fint. Enkelte udfald, men det er nok svært at undgå, når det skal være trådløst.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Højtalerne fra argon virker som et udemærket alternativ hvis det skal være aktive højtalere til under 2000..

Kan læse mig til at dem fra tangent koster 1500 pr styk, altså ikke for et sæt..

Mht trådløs overførsel af musik, synes jeg det virker så en rigtig dårlig ide.. Som jeg kan se det, skal signalet først gennem en DAC, før det kan sendes.. Når modtageren så har fået fået det, skal det gennem en ADC.. Det er ialt tre konverteringer, hvis man medtager konverteringen i en evt cd-afspiller/ipod, og er bestemt ikke godt for lyden.. Derud over tror jeg ikke converterne i modtageren og senderen er af aller højeste kaliber til den pris..

Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Det er også lillebrorer Audioengine 2, kom jeg i tanke om. Også godt testet og koster kun 1.400 kr for et sæt.

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

madaUlp skrev:
Mht trådløs overførsel af musik, synes jeg det virker så en rigtig dårlig ide.. Som jeg kan se det, skal signalet først gennem en DAC, før det kan sendes.. Når modtageren så har fået fået det, skal det gennem en ADC.. Det er ialt tre konverteringer, hvis man medtager konverteringen i en evt cd-afspiller/ipod, og er bestemt ikke godt for lyden.. Derud over tror jeg ikke converterne i modtageren og senderen er af aller højeste kaliber til den pris..

Man slipper for den megen konvertering med en Airport Express. Den har indbygget dac, så der sker konverteringen først i den. Muligvis ikke den bedste dac, men nok passende til et sæt højttalere til mellem 1.400 og 2.300 kr.

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar.

Terp2004 jeg har en airport express, 2 faktisk. Men vil gerne kunne sende LP musik og radio til dem også, uden at skulle have fat i compen :)

Kigger lige på de forslag du har skrevet :)

MadaUlp, man kan jo også få sendere som sender analogt, men tror bare at lyden falder ud. Men har meget lidt erfaring med det. Ved slet ikke om
de billige sendere virker ordentligt, men vil give det et forsøg tror jeg.
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Du kan jo bruge en AE til musik fra pc og så prøve det trådløse system, du har fundet, til pladespilleren.

Jeg bruger en iPod Touch til at styre iTunes på min Mac Mini. Det funker også til pc. Jeg har lagt de netradioer ind i iTunes, jeg vil høre, og kan vælge dem på min iPod Touch på samme måde som al anden musik. Det kræver selvfølgelig en fjernbetjening (f.eks. iPod Touch), men det er jo samme præmis for alle aktive højttalere. Hvis det er FM, du går efter, så er jo samme princip som ved pladespilleren, men det er ukendt land for mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes