Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Spørgsmål til AVI ADM9,1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
H.P. BAXXTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle, jeg overvejer at investerer i et sæt AVI ADM9,1 højtalere med indbygget forstærkere samt evt. Subwooferen der matcher til. Jeg har dog ikke hørt højtalerne endnu, det gør jeg selvfølgelig inden jeg evt. køber dem, men jeg har jo næsten kun hørt positive ting vedr. det sæt så mon ik'

Jeg aner jo ingenting om hi-fi, så liige et pr. dumme spørgsmål:

1) Kan sætet slutets direkte til en Blu-Ray afspillere (Samsung BD-P1500) uden brug af andet udstyr? 

2) Hvis man vil ha' ens musik fra computeren koblet til, kan det så også lade sig gøre samtidig med blu-ray'en? - kræver det ekstra udstyr?

3) Hvad med kabler generalt? Hva skal man ha' for nogen og er de incl. ?

4) Mht. højtalerstativ, hvad for et passer til? Hva' kan i anbefale?

5) Findes AVI ADM9,1 som gulvhøjtalere?

6) Hvordan lyder de når man ser film, jeg tænkere her på om man kommer til at savne surround-lyden end hvis man havde flere højtalere end to?

På forhånd Tak for hjælpen

Til top Vis H.P. BAXXTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H.P. BAXXTER

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Kig paa www.vassagohifi.com
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Om du bliver tilfreds med 2 kanaler er lidt svært at svare på. De fleste har dog et budget hvorfor  valget oftest står mellem 2 gode kanaler, eller 5-7 halvdårlige - her ved jeg godt hvad jeg vil vælge.

Mine AVi'ere har 2 optiske indgange. Den ene kan med fordel bruges til din BD (går ud fra den har optisk ud), og den anden kan bruges til computeren. Der er også en analog indgang, men hvis man bruger den ydnytter man ikke højtalerens store fordel.

Du skal bruge 2 optiske kabler. De billigste tynde sorte lakridser er de bedste () og de koster 30-40kr/stk. (AV-connection i Sønderborg har dem bl.a.).

PS: Du kommer til at mangle subben hvis du vil bruge dem til film. Hvis du kun vil høre musik, kommer du kun til at savne den

H.P. BAXXTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juni 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen,

Vil helt klart hellere ha' go' lyd ud af 2 gode højtalere, frem for halvdårlig lyd ud fra 5 eller 7 højtalere, ingen tvivl om det.  Jeg overvejdede faktsik et surround-sæt til at starte med, men når de lige så meget skal bruges til musik, så hellere denne løsning

Og subben, den skal jeg da ha'

Til top Vis H.P. BAXXTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H.P. BAXXTER

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes