Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sonus Faber Concertino Domus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt mig disse gude smukke højtalere og hvilken lyd de også indeholder.

Nu har jeg så læst lidt rundt omkring på nettet om dem, om hvor langt fra bagvæggen jeg bør sætte den. Her skriver mange at mellem 0,5-1 meter fra bagvæggen, kan det virkelig passe? Er der nogen derude med nogle erfaringer omkring dem, vil jeg blive meget glad. Jeg er selvfølgelig selv igang med at prøve forskellige opstillinger.

Noget helt andet er, hvilken retning bør de have? Skal jeg pege dem direkte mod sweetspot eller "bare" lade dem spille direkte ud i rummet? Synes netop dette er meget forskelligt fra højtaler til højtaler, hvad tænker i?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Undre mig at der slet ikke er noget som har erfaringer med disse små skønheder?!

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har de 'almindelige' Sonus Faber Concertino. De står omkring en halv metre fra bagvæggen - der er ikke plads til andet. Nogle gange kommer lidt mere frem om aftenen - men jeg synes ikke der er meget forskel.

Jeg har dem vinklet mod 'sweetspot' (måske 20 grader). Synes det er bedst. Håber det hjælper lidt.

mvh.

Peter

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

lambs skrev:

Hej

Jeg har de 'almindelige' Sonus Faber Concertino. De står omkring en halv metre fra bagvæggen - der er ikke plads til andet. Nogle gange kommer lidt mere frem om aftenen - men jeg synes ikke der er meget forskel.

Jeg har dem vinklet mod 'sweetspot' (måske 20 grader). Synes det er bedst. Håber det hjælper lidt.

mvh.

Peter

Ok, det var også nogle lækre højtalere. Ok, det var ikke meget, men kan selvfølgelig godt være anderledes ifht. mine. Jeg tror ca. jeg har en meters penge til bagvæggen.

Dine peger altså mod sweetspot, det synes ikke rigtigt at jeg kan finde ud af om jeg synes er bedst, lige nu er kompromisset at de blot er drejet lidt.

Ved ikke om du ved noget om hvor meget folk tilter dem? Kan jeg ikke helt finde ud af om hjælper.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes