| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christopher
Jeg har haft Kappa 400. Det var en blandet fornøjelse. De er jo flotte, fin finish og kvalitet. Lidt synd at den lille frontgrill er lavet af billigt plastik. De ser fedest uden frontstof. Men så ser de også ret seje ud.
Lyden. Der er smæk for pengene, De små 8" i Kappa 400 er meget hurtige og stramme og går pæt dybt. God ydelse for et par 8". Jeg syntes om basgengivelsen, men den var lidt for slank og tilbagetrukket (mit rum har det med at reducere basniveauet - bløde skråvægge). Det kan godt være et andet rum ville stille 400'ernes bas bedre og mere fremhævet.
I de højere toner ved jeg ikke helt hvor jeg skal sætte fingeren; kun på diskanten eller også på mellemtonen. Diskanten kan jeg med sikkerhed sige ikke var en success i mine ører. Den "skreg" og var i det hele taget lidt ubehagelig. Måske kan det afhjælpes på en måde. Min forstærker er Holfi integra 8AE. CD'en er Pioneer PDS06 med Kimber PBJ. Højttalerkabler Tara Labs RSC Prime bi-wire.
Jeg var til tider mere imponeret end glad for højttalerne. De er fede at spille højt på i kortere tidsrum, fordi det hele sker med umådeligt smæk, de er dog i mine ører trættende at høre på i længden, primært i kraft af pågående mellemtone og diskant (måske i virkeligheden primært pågående diskant).
Spørg mig ikke om perspektiv, da jeg vist ikke har den store sans for denne dimension. Måske hænger dette også sammen med mit lytterum.
Hvordan mener du Kappa'erne var bedre end AV M3 signature?
Mvh.
Thomas
|