Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega VE-28SX konstant brummen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt Cerwin Vega VE-28SX der har fået et problem, jeg har ingen lyd når lampen bag på lyser rødt (det også som det skal være) men når den lyser grønt er subwooferen tændt og når den ikke spiller f.eks når wmp 11 er sat på pause så er der en konstant svag brummen som om der er en svag torden blæsevejr langt borte, der variere alt efter delfrekvensen og hvor meget der er skruet op for subwooferen.

Hvad skal jeg gøre jeg har bare ikke råd denne måned til at sende den til hifiklubben jeg ikke har bil og der er så langt til bus og tog forbindelsen, at jeg ikke lige kan bære den ned til toget eller bussen

Jeg tror ikke der er noget ødelagt pga overbelastning da der er 2 typer af sikring en ac sikring og en termal (går ud fra den ene type sikring er den type hvor man bare skal slukke og vente f.eks 5 min og så spiller subvwooferen igen lidt i stil med en hårtørrer eller ligende) og deuden har jeg aldrig oplevet,hørt at jeg har overbelastet subwooferen

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Owned2tm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa Gasolin

Først og fremmest ville jeg prøve en anden lydkilde en din PC.
Prøv en cd afspillere eller lign.

Har rodet en del med autostereo, og dit problem minder meget om "Generator støj", i biler har det normalt noget at gøre med stel.

Håber du finder ud af dit problem.

Mvh.
Kasper
Til top Vis Owned2tm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Owned2tm

Brian chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hej..

har du prøver at skifte dit signal kabel?

mvh brian

Til top Vis Brian chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian chr

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg lidt usikker på hvad jeg siger her, men jeg hørte noget om at inde i forstærkeren skulle der være to moduler som står for forstærkningen,
som fra de fleste fabrikanters side får stel to forskellige steder fra, og dette kan skabe problemer i form af støj hvis disse to stel har forskellig
værdi, derfor skulle man kunne løse problemet ved at forbinde disse to moduler til den samme stel.
Men ja prøv en rigtig lydkilde så som cdafspiller, da nogle PC lydkort godt kan sende støj ud, især dem som sidder på bærbare. Har flere gange
oplevet at jeg har kunne høre ting som harddisk søgen og andre mekaniske dele inde i computeren i form af støj på lydudgangen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes