| Forfatter |
|
Cowhead Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Jeg skal til at have mine dali blue 6006 byttet ud med noget nyt. Jeg ser rigtig MANGE film, men hører også meget musik (helst højt). Blandt mit musik er pop, techno og hardstyle Min reciver er en Onkyo tx-sr 906'er Havde sådan set kigget lidt brugt, kan rigtig godt lide Evidence 870'erne, men synes også Mentor 8 ser rigtig fed ud. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej til en afgørelse? Måske anbefale med + og - Mit budget ligger der omkring de 10-15 K På forhånd tusind tak for hjælpen  MVH. Rasmus
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Mentor 6 og de er bare simpelhen bare gode efter mine øre.
Mentor 8 er bare lige lidt bedre og med en 906'er burde du ikke have nogen problemer med at trække dem. Så et sæt på dba.dk til rimelige penge - har ikke selv plads til dem......
Hvad har du tænkt på med center og baghøjtalere ?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. hop i TapeConnection og hør på et sæt Monitor Audio? Dem er der rimelig godt smæk på for skillingen.
Ellers hvad med et sæt brugte B&W ? Hvis du ser meget film og hører hardstyle går jeg ud fra du værdsætter en rimelig stram og præcis bas, og evt har brug for en ny centerhøjtaler også, du ka jo kigge på http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=125057
Hvis du er heldig kan du måske presse et sæt brugte B&W 804S3 ned i 15k, det ville ihvertfald være en god deal syntes jeg  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Cowhead Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey SOSFarum. Tak for en hurtig tilbagemelding. Ja altså hvis jeg skulle købe evidence 870'erne så ville jeg anskaffe mig en C70 og måske nogle 370'er som baghøjttaler. Jeg havde endelig bestemt mig for at købe evidence men ville gerne have haft SE modellen, men kan ikke finde nogle på dba.dk Så faldt jeg over en annonce med Mentor 8, og er nu for alvor kommet i tvivl. Har forresten en velodyne spl 1200 ultra sub, bare så du ved det
|
| Til top |
|
| |
Cowhead Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Ney.
Har du set et sæt B&W 804S3 til salg et sted, eller var det bare en af dine foretrukne modeller?
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du ser mange film ville jeg ikke købe evidence 870 hvis jeg var dig,de er ikke særligt gode til stemmerne i film,lyder lidt som om der er en der holder en pude op foran diskant og mellemtonen.
Men de kan til gængæld spille MEGA højt...nærmest så alle dine møbler bliver blæst op mod bagvæggen
Jeg har selv lige solgt et par,det skal så lige siges at det var den normale version jeg havde.....aner ikke noget om hvordan SE versionen spiller. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men selvfølgelig...hvis du køber en centerhøjtaler er problemet jo mere eller mindre løst.
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Cowhead Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej carcass.
Tak for svaret, jamen det specielle ved SE modellen skulle jo være, at diskanten er fra Helicon serien men ved det ikke med sikkerhed hehe
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nok at du har ret,synes også at jeg kan mindes noget helicon-snak mht. SE-udgaven  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cowhead skrev:
Hey Ney.
Har du set et sæt B&W 804S3 til salg et sted, eller var det bare en af dine foretrukne modeller?
|
|
|
Tror der er et sæt til salg i brugtmarkedet, men er ikke sikker på prisen. Har set dem florere rundt til omkring de 20k og folk pleger at være til at forhandle med. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til Mentor 6 så har jeg haft dem på prøve,det er en gó højtaler MEN!!!!!! jeg synes at diskant modulet godt kan blive lidt for meget nogle gange...det er bare min mening ....jeg høre så også meget metal og noget er mere fesent indspillet end andet
Men du siger at du høre tekno og andet elektronisk?....så tror jeg at de er fine nok.
Jeg prøvede også at gí dem noget "JUICE" da jeg lånte dem.......syntes egentligt at de gav op lidt for tidligt.
Det er mine erfaringer......men det er jo dine øre der skal lytte til dem og smag er jo forskellig..........du skal bare ud og lytte og låne ht´r med hjem. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
|
jeg høre så også meget metal og noget er mere fesent indspillet end andet
Jeg prøvede også at gí dem noget "JUICE" da jeg lånte dem.......syntes egentligt at de gav op lidt for tidligt. |
|
|
Syntes også at have opdaget at nogle af dalis højere serier (læs helicon har aldrig hørt rigtigt på mentor) giver virkelig hurtig op hvis man sætter noget virkelig smaddermetal på. Har gjort det til en vane altid at have noget hurtig metal med ud og prøvelytte, syntes tit det afslører nogen egenskaber ret tydeligt som måske ikke er så nemme at opdage med andre typer musik første gang man hører på en ny højtaler. Men det var vel lidt offtopic, undskyld! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når enhederne skal bevæge sig hurtigt ved høj volume,og der er lidt-meget bund i....så kaster de sgu op, ligesom Ney siger. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her vil jeg tro B&W gør sig bedre - de skilter efter min mening ikke med mere bas end der "er" - men den er typisk stram og hurtig.
Jeg har de "gamle" B&W 602 S2 med 7" kevlar (de nyere har 6½") som fronter i mit snurrerundt setup - og de har virkeligt slam og fart - og spiller højt - og bunden varetages af en ASW675 sub. Dejligt - og når man har forelsket sig i B&Ws lydfilosofi, er det svært at finde andet der spiller bedre, uden det koster arm og ben.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft B&W 604s3,udemærket højtaler men det er lidt som om at deres kevlar-mellemtone lyder som om at de aldrig nogensinde rigtig bliver spillet til...bare min mening  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
Jeg ville kigge på gulvmodellerne fra Focal Chorus serien, f.eks. 816 V eller 826 V. Du finder dem hos Hififreaks.
www.hififreaks.dk
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Cowhead Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Mht. til Mentor 6 så har jeg haft dem på prøve,det er en gó højtaler MEN!!!!!! jeg synes at diskant modulet godt kan blive lidt for meget nogle gange...det er bare min mening ....jeg høre så også meget metal og noget er mere fesent indspillet end andet
Men du siger at du høre tekno og andet elektronisk?....så tror jeg at de er fine nok.
Jeg prøvede også at gí dem noget "JUICE" da jeg lånte dem.......syntes egentligt at de gav op lidt for tidligt.
Det er mine erfaringer......men det er jo dine øre der skal lytte til dem og smag er jo forskellig..........du skal bare ud og lytte og låne ht´r med hjem. |
|
|
Nu var det mentor 8 og ikke 6 jeg havde set på  Min musik er ikke den slags elektronisk som f.eks L.O.C laver, men derimod som det her http://www.youtube.com/watch?v=Bm-bFET7lVY
|
| Til top |
|
| |
Cowhead Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Her vil jeg tro B&W gør sig bedre - de skilter efter min mening ikke med mere bas end der "er" - men den er typisk stram og hurtig.
Jeg har de "gamle" B&W 602 S2 med 7" kevlar (de nyere har 6½") som fronter i mit snurrerundt setup - og de har virkeligt slam og fart - og spiller højt - og bunden varetages af en ASW675 sub. Dejligt - og når man har forelsket sig i B&Ws lydfilosofi, er det svært at finde andet der spiller bedre, uden det koster arm og ben.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Hey. Det er jo almindelig kendt fra "vores verden" at hardstyle ikke kan spilles på en højttaler hvor bassen er større end 10" vi ser jo helst en 8"  Men tag f.eks mine nuværende højttalere, som kan spille skide højt af deres størrelse, de får ikke det hele til at ryste, og det er heller ikke deres opgave, det er subbens opgave at du får følelsen af at sofaen står og hopper. I mit tilfælde er højttalerens opgave at levere en præcis diskant som gengiver et bredt lydbillede men ikke er alt for skinger og en rund og kontrolleret mellemtone. Håber dette gav mening
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
...er L.O.C ikke Hip-Hop  .....hører også selv elektronisk musik,men det er mere over i industrial genren....Wumpscut,assemblage 23,covenant osv. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|