Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Søger højtalere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sebastian124
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej. jeg leder efter nogle højtalere, der ville passe godt til et rum på 10-11 kvm. kom gerne med nogle forslag.

Pris cirka 2000

Til top Vis sebastian124's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sebastian124

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

hejsa jeg tror du skal skrive lidt mere om hvad du søger (musiksmag hvilket anlæg du har osv)

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 August 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til hifi4all.

Inden vi begynder at foreslå alt muligt, så er det en del nemmere hvis du lige skriver lidt om hvad du ellers har af udstyr?

Er det gulvhøjttalere eller reol/standerhøjttalere du søger?

Må de være brugt, eller skal det være nyt?

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Tag lige et kig på KSB (købsalgbytte) her på hjemmesiden. der er altså nogle rigtig fine tilbud.
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

For en ordens skyld så er det en god ide at skifte emne inde i ens ´tråd i stedet for at lave en ny en.

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Skal det være gulvhøjttalere eller reol? Og ja, en beskrivelse af hvad du ellers har af udstyr vil hjælpe 
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hvad er du efterhånden kommet frem til? Har du fundet et sæt højttalere eller ønsker du stadig forslag til hvad der kan passe til dit værelse?

sebastian124
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 September 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har faktisk ikke fundet noget ideelt endnu! forslag ville være dejligt!
Til top Vis sebastian124's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sebastian124

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Har du besluttet dig for at det skal være gul- eller reol-højttalere?

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har mest erfaring med Dali, B&W samt Paradigm.

Dali Gulv:
- Dali 400/450 (diskanten kan have en tendens til at være lidt skarp i nogles øre)

Dali Reol:
- Dali Evidence 370 (utrolig linær efter min mening. Den er god opløst og spiller generelt godt)
- Dali 2002/202 husker jeg også som at skulle spille nogenlunde, det er dog længe siden jeg har hørt dem.

B&W Reol:
- DM601 (Jeg har selv haft både den første og S2. De spille udemærket, men er efter min mening lidt for skarpe i det øvre område. Jeg synes heller ikke diskanten virker så velopløst - men det er nok fordi jeg lige har lavet a/b test med sådan et sæt og så Dali Evidence 370 ) - men generelt er det en udemærket højttaler til pengene. Det samme skulle gøre sig gældende for DM602. Jeg har desværre ikke det store kendskab til deres gulvhøjttalere.

Paradigm Reol:
- Mini Monitor, Titan (Jeg tror jeg har haft samtlige af deres gamle serier, men jeg synes selv det var de to jeg har nævnt her der gør det bedst. De er igen ikke så velopløste i det øvre område, men de gir begge en god bund. Men det er nok igen en smagssag og det kommer an på hvilken musik du hører.

Paradigm Gulv:
- Monitor 7 (har jeg igen selv haft. Synes de spiller rimelig fornuftigt til prisen. Der er utroligt meget bund i dem, det bliver jeg overrasket over hver gang jeg lytter til dem, men jeg synes ikke de er så velopløste i det øvre område). Jeg mener dog generelt at man får rimelig meget for pengene ved at vælge Paradigm.

Cerwin Vega er jeg bestemt ikke til. De er sikkert finde hvis de skal stå i have til en fest, men jeg vil aldrig nogen sinde lytte til musik på nogen af dem i min stue. De er efter min mening ikke en hifi højttaler (og der er sikker nogen som vil mene det modsatte).

Hvis det skulle være et par reol højttalere ville jeg gå efter et sæt Evidence 370 da jeg mener det er den mest velspillet og velopløste af de ovenstående reol højttalere. De har også pænt med bund og skulle hvis ikke jeg husker forkert være rimelig lette at drive. Du skal nok regne med en pris lige over de 2000 kr hvis du vil have sådan et sæt. Det næst bedste alternativ vil jeg mene var et sæt B&W DM601. De kan helt sikkert findes inden for den det budget du har sat.

Hvis det skulle være en gulvhøjttaler, så vil jeg gå efter en dali 450. De bør efterhånden være til at betale, men jeg er ikke helt sikker på hvor mange af dem der er til salg lige pt. Jeg vil tro du skal regne med at kaste en 1500 kr efter sådan et sæt. Men som jeg skrev tidligere så kan du komme ud for at diskanten måske virker lidt skarp.

Det hele afhænger selvfølgelig også af hvilken forstærker du skal trække dit nye sæt højttalere med?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes