| Forfatter |
|
HöreungE Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er ny her, og skal med det samme beklage, hvis jeg stiller nogle banale spørgsmål - men man skal jo starte et sted.
Jeg har det problem at mine højttalere brummer en smule hvis jeg skruer lidt op for lydstyrken uden at spille musik. Det forekommer på alle indgange, bortset fra DVD, som er den eneste enhed, jeg kører ind med optisk kabel. Er dette normalt, eller kan det skyldes mine dårlige kabler (problemet er der dog også på indgange, som slet ikke er tilsluttet).
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe/mindske problemet?
Jeg har en Panasonic SA-HE200.
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som en brumsløjfe. Det sker tit hvis man har tv eller radio antenne via kabel tv eller lign. Prøv at tage alle antennekabler ud og test.
Mvh KJO __________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HöreungE skrev:
|
Hej alle
Jeg er ny her, og skal med det samme beklage, hvis jeg stiller nogle banale spørgsmål - men man skal jo starte et sted.
Jeg har det problem at mine højttalere brummer en smule hvis jeg skruer lidt op for lydstyrken uden at spille musik. Det forekommer på alle indgange, bortset fra DVD, som er den eneste enhed, jeg kører ind med optisk kabel. Er dette normalt, eller kan det skyldes mine dårlige kabler (problemet er der dog også på indgange, som slet ikke er tilsluttet).
|
|
|
Det er helt normalt og forekommer på alle forstærkere. Med mindre støjen er helt ekstrem er der ikke noget i vejen med dit grej.
Du kan ikke rigtig gøre noget, men det er jo heller ikke nødvendigt da du vel ikke skruer højt op for højtaler når der ikke er musik på. Grunden til at der ikke er på den optiske kanal er at de analoge indgange bliver slået til mute når der vælges optisk indgang.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HöreungE skrev:
|
|
|
|
Hej HöreungE
Hvor højt skal du skrue op for at høre brummen ? og er det så markant at det kan høres når du spiller musik ?
|
| Til top |
|
| |
HöreungE Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar 
Så er jeg mere rolig. Problemet er ikke stort, og jeg kan da heller ikke høre brummen når musikken spiller. Ville bare sikre mig, at der ikke var noget galt, og at der ikke var en hurtig/simpel løsning, som jeg ikke kendte til.
Jeg opdagede det, da jeg slukkede min computer, som er tilsluttet CD-indgangen, den anden dag. Jeg havde ikke fået slukket forstærkeren, og da jeg kom hjem senere samme dag, hørte jeg en svar brummen.
Lyden bliver lige hørbar ved ca. 1/3 styrke (normalt lytteniveau), og ca. ved 1/2 styrke slår subwooferen til og brummer med. Håber ikke at det er unormalt?
Jeg har prøvet at tage antennestikket ud, men det hjalp ikke.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 06:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC til forstærker 
hvor mange skal have oplevet at l**tet bliver brændt af inden det bliver almindligt kendt at det ikke holder ?
Som ganske almindelig radiofusker skifter jeg mellem 10 og 15 indgangsvælgere i forstærkere om måneden, de har alle været udsat for en PC.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja pc til forstærker er ikke godt. Derkan opstå voldsomme spændingsforkelle. Det bedst er at købe et lydkort med optisk udgang. Så er man 100% sikker på er der ikke sker noget.
Men med hesyn til støjen på de analoge indgange vil der altid være lidt. Og som du beskriver det lyder det nroamlt nok. Det har ingen betydning for lydkvaliteten, når du spiller.
Hvis du absolut vil gøre noget kan du prøve at jorde alt dit grej. Men hvis du ikke har ægte jord lige i nærheden, synes jeg ikke du bør gøre noget.
|
| Til top |
|
| |
HöreungE Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet vedørende PC-tilslutning - det vidste jeg ikke. 
Der er optisk udgang på lydkortet, så jeg vil hurtigst muligt anskaffe mig et optisk kabel.
|
| Til top |
|
| |