| Forfatter |
|
Abckill Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anskaffet mig en Argon Sub12, men har problemer med at tilslutte den korrekt til min forstærker.
Her er nogle billeder af, hvad jeg har:

|
| Til top |
|
| |
Abckill Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke et rigtigt pre-out til subwooferen? Prøv evt lige at tage et billede af hele bagsiden på din forstærker. Men du skal i hvert fald have et phonokabel mellem "5.1 Sub-W input" (Du kan se på subwooferen) og enten et signal-out fra en højtalerudgang eller subwooferudgang.
|
| Til top |
|
| |
Abckill Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Har du ikke et rigtigt pre-out til subwooferen? Prøv evt lige at tage et billede af hele bagsiden på din forstærker. Men du skal i hvert fald have et phonokabel mellem "5.1 Sub-W input" (Du kan se på subwooferen) og enten et signal-out fra en højtalerudgang eller subwooferudgang.
|
|
|
Nej, har desværre ikke et pre-out :(

|
| Til top |
|
| |
Grimm.e.ulv Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du tilslutter via højttalerkablerne.
MVH
Grimm.e.ulv
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viser manualen ikke hvilke tilslutningsmuligheder du har?
Hvis vi lige tager mulighederne for signal output, så har du en EXT gruppen med et par bøsninger mærket med OUTPUT - denne kan du sandsynligvis ikke bruge, da dens niveau er konstant, den reagerer altså ikke på volumenreguleringen.
Men ellers er der to muligheder: Enten fører du ét højtalerkabel hen til subwooferen, og så anvender du dennes output højtalerterminaler til at føre videre til højttalerne. Så modtager de kun det område subwooferen ikke tager til sig selv.
Den anden mulighed er den som Grimm.e.ulv kort omtaler, nemlig at du, som nu, fører højttalerkabler til dine højttalere, og derudover fører du også et sæt videre til input terminalerne på subwooferen. Der går altså to sæt højttalerkabler ud af forstærkeren, hvilket måske kan være lidt tricky med de der små klemterminaler. Det er netop denne variant som input højttalerterminaler på en sub er beregnet til.
Hvilken der eventuelt lyder bedst må du selv finde ud af.
|
| Til top |
|
| |
Abckill Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Viser manualen ikke hvilke tilslutningsmuligheder du har?
Men ellers er der to muligheder: Enten fører du ét højtalerkabel hen til subwooferen, og så anvender du dennes output højtalerterminaler til at føre videre til højttalerne. Så modtager de kun det område subwooferen ikke tager til sig selv.
|
|
|
Manualen viser bare hvilke out-puts der er på subwooferen, og ikke hvordan jeg tilslutter den.
Men kan du uddybe den første metode yderligere?
Når du omtaler 'højtalerkabel', snakker du så om det oppe i venstre hjørne af det første billede jeg postede? Eller de små kabler i det sidste billede ?
Mvh
Tim.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AbckillNår du omtaler 'højtalerkabel', snakker du så om det oppe i venstre hjørne af det første billede jeg postede? Eller de små kabler i det sidste billede ?[/QUOTE skrev:
|
Det er de kabler du fører fra forstærkeren til højttalerne Tilslutningerne af CD-afspiller osv. skal du ikke |
|
|
Det er de kabler du fører fra forstærkeren til højttalerne Tilslutningerne af CD-afspiller osv. skal du ikke gøre noget ved.
|
| Til top |
|
| |
Abckill Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Det er de kabler du fører fra forstærkeren til højttalerne Tilslutningerne af CD-afspiller osv. skal du ikke gøre noget ved.
|
|
|
Kan du uddybe yderligere for en begynder, hvad jeg skal gøre, skridt for skridt og i detaljer? :P
|
| Til top |
|
| |
Abckill Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|