| Sendt: 02 September 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg er helt nu her på sitet og en newbie når det handler om hifi generelt. Derfor har jeg brug for hjælp til at finde en løsning på det problem jeg sidder med omkring min højtalere.
Jeg har fået nogle meget gamle højtalere fra min morfar, de var smarte dengang han købte dem, så jeg tror de er fra omkrin 1965-1975. Det eneste navn jeg kan finde på dem er "Studio Box". På dem sidder der et indbygget kabel, som jeg, på internettet, er kommet frem til må være et din kabel. Det passer til min grammfon(Mærket Grundig, modellen er sandsynligvis cc150), som også er fra engang omkring 1970'erne, så problemet består ikke i at jeg ikke kan afspille mine plader, men at kablet på højttalerne kun er ca 25 cm langt, hvilket betyder at jeg ikke kan hænge min højttalere op, men må flytte dem hen ved siden af grammofonen hver gang jeg vil høre plader, hvilket altså bliver ret sjældent. Er der nogen her, som ved om man kan forlænge disse kabler eller gøre noget mere smart, så jeg har bedre mulighed for at få afspillet mine plader. Det skal lige siges, at grammofonen er så gammel, at der(hvad jeg kan se af) kun er én anden udgang på grammofonen, som ligner et gammelt stort jack-stik.
Jeg håber der er en venlig person her, som kan hjælpe mig, da jeg i butikkerne un kan se de mere moderne stik og kabler og endnu ikke har fundet en butik som ved hvad jeg kan stille op med dette problem. Jeg er fra København, så hvis der er en der kender et sted, hvor de er garvede i problematikker med de helt gamle højttalere og grammofoner, ville det også være en god hjælp.
-Jette
|