| Forfatter |
|
LiquidoDK Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens.
Jeg er på udkig efter nye højtalere til stuen. I den forbindelse er jeg faldet over et par brugte sæt, men kan ikke helt finde ud af
hvilket sæt der vil være bedst til mig.
Det drejer sig om Dali Concept 6 front, Concept 1 bag, Concept Center og en Ace Base sub som jeg ikke kender størrelsen på
endnu mod Dali 5005 front, R1000 bag, C1000 center og en Trip AW 10 Sub. Er der nogen af jer der kender til de forskellige
højtalere og vil der måske være et helt 3. sæt jeg skal kigge på?
Hele herligheden skal tilsluttes en Onkyo TX-SR607 og skal bruges til både film og musik.
Mit budget ligger på ca. 4500, derfor kigger jeg brugt.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUMP
Er der slet ikke nogen som har erfaringer med disse?
Jeg ved at der er en del der har lyttet til concept serien, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan en Dali Blue 5005
spiller i forhold til concept 6?
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også at der er en del der snakker om XTZ.
Er der nogen der har erfaringer med XTZ 89 serien og hvilken subwoofer vil i anbefale dertil? (den skal jo helst passe til
designet)
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at det er en del der taler om XTZ, men snarere at enkelte taler en del om XTZ  Og så er der masser at vælge mellem på KSB, find nogle du synes er interessante og spørg konkret ind til dem...
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du selvfølgelig have ret i. Hvis ikke det var klart nok i den tidligere post, så vil jeg da gerne spørge ind til XTZ 89
serien. Der må da også være nogen der kan fortælle lidt om Dali Blue 5005 højtalerne. Brugt prisen på dem er ca det samme
som XTZ 89 ny prisen og så er spørgsmålet bare om pengene er bedre givet ud til Dali 5005?
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan de små højtalere virkelig spille ligeså detaljeret som gulvhøjtalere?
Kan de holde detaljegraden når der bliver spillet højt?
Kan se at de kun kan afhentes i Vejle, så det bliver nok ikke aktuelt, da jeg bor på Amager.
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er svar på alle dine spørgsmål i tråden der er linket til på siden.
Ja de kan sagtens spille lige så detaljeret son en gulvhøjttaler og sikkert også bedere end mange mellem klasse modeller.
De kan sendes og der er beskrivelse af hvordan derinde.
Jeg tror du vil blive overrasket over lyden i et sæt med k7'erne fom front, sæt nr2 kan sagtens "gå an" da det også bruger 7'erne som fronter
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu må du jo ikke misforstå mig, mine indlæg er på ingen måde for at lukke din tråd, blot et tip om noget jeg finder som et virkeligt godt tilbud bl.a fordi jeg rigtigt godt kan li' lyden af miller og kreisel. Men hvis du bare er 100% til lyden af gulv højttalere så er der da også mange spændene af dem selvfølgelig.
Som så ofte før ville jeg kigge efter system audio 1280 mk2 dls r55(også gerne i mk2) begge kan skaffes til en brugtpris på ca 3.000
vh LN
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
LiquidoDK skrev:
BUMP
Er der slet ikke nogen som har erfaringer med disse? Jeg ved at der er en del der har lyttet til concept serien, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan en Dali Blue 5005 spiller i forhold til concept 6? |
|
|
Jeg vil mene at Blue serien er bedre en Concept. Jeg har gørt begge modeller, og Blue serien er bedre på alle punkter.
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
LiquidoDK skrev:
BUMP Er der slet ikke nogen som har erfaringer med disse? Jeg ved at der er en del
der har lyttet til concept serien, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan en Dali Blue 5005 spiller i forhold til concept 6?
|
|
|
Jeg vil mene at Blue serien er bedre en Concept. Jeg har gørt begge modeller, og Blue serien er bedre på alle
punkter. |
|
|
Det var egentlig også det jeg var kommet frem til, men jeg skulle da lige være sikker.
Så mangler jeg bare at finde ud af hvad der spiller bedst af XTZ 89 og Dali 5005. Overvejer også kraftigt tilbuddet på
recordere.dk, men jeg skal dog lige have overbevist mig selv om at det spiller bedre end de noget større gulvhøjtalere.
Egentlig er jeg heller ikke så meget for designet på de M&K højtalere, men lyden er trods alt det vigtigste.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt M&K, men jeg har hørt mange små højttalere i alle prisklasser. Uanset de kan være bedre på enkelte områder, vil jeg til enhver tid foretrække en gulvhøjttaler.
|
| Til top |
|
| |
LiquidoDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et højttaler på størrelse med en skotøjs æske vil altid spille som---- en skotøjs æske! Det værste er dog surround anlæg med mini højttalere. FØJ! Ps. Jeg kender ikke de omtalte Miller og Kreisel, firmaet har før lavet seriøse ting ind til de gik neden om og hjem. Spørgsmålet er om der kun er navnet tilbage og indholdet kineser "kvalitet".

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Et højttaler på størrelse med en skotøjs æske vil altid spille som---- en skotøjs æske! Det værste er dog surround anlæg med mini højttalere. FØJ!
Ps. Jeg kender ikke de omtalte Miller og Kreisel, firmaet har før lavet seriøse ting ind til de gik neden om og hjem. Spørgsmålet er om der kun er navnet tilbage og indholdet kineser "kvalitet".
< ="text/"> |
|
|
AAhhh den står hvis for egen regning, der fåes da rigtigt rigtigt mange fremragende 2vejs/reol/monitor og hvis du ser på thx standart så skærre den ved 80hz og overlader resten til subben.
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil personligt sige jeg syntes M&K har en fremragende evne til at få lyd ud af deres højttalere virkeligt så man bliver totalt inponeret over hvad de egentlig formår, men er det lyd tryk og ikke naturlig åben transperent klarhed man ønsker så er der jo både mulighed i subwoofere som i gulvhøjttalere.
Vh. LN.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Blue spiller fremragende til de priser de kan fåes til brugt imo.
Noget bedre end ned nyere Concept serie. Specielt 606 synes jeg er fremragende til prisen.
I samme prisklasse er der også Monitor Audio Bronze serie som også er rigtig gode til prisen. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis man nu søger vejledning ud i højttalerkøb, hvor værdifuld er den vejledning så, hvis dem der udtaler sig, ikke har hørt det de fraråder. Gør man ikke folk en bjørnetjeneste ?
Jeg hørte selv de små M&K igår, bare sat op som et 2.1 og med en almindelig stereoforstærker og en CD på og gengivelsen er med garanti bedre end noget andet stereosæt gulv, reol, væg eller loft, til den pris, endda meget bedre. Når man så samtidigt får de 3 ekstra højttalere der gør at spørgeren får opfyldt sit ønske om et højttalersæt til både stereo og film, ja så har jeg svært ved, at se alternativer, men det skal man nok have hørt for, at vide det.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Hvis man så bekymrer sig om spørgerens behov, nemlig et højttalersæt både til film og musik, så bliver det endnu sjovere, for hvor finder man 5 stk gulvhøjttalere der spiller begge dele godt til 4995,-
Til spørgsmålet om små højttalere kan spille detaljeret er svaret ja, endda i højere grad end de fleste gulvhøjttalere. Det de små højttalere ikke kan er, at spille dyb bas og derfor følges disse M&K af en aktiv subwoofer der kan. Evnen til, at forsvinde i lydbilledet er ofte væsentlig bedre på små højttalere og de er dertil væsentlig nemmere, at integrere i en stue uden alskens bidrag af reflektioner og stående bølger.
Lyder en lille højttaler så som en skotøjsæske ? Ja, hvis den er lavet af pap og fyldt med ingenting og det er de fleste højttalere der befinder sig i denne lave prisklasse, men M&K koster jo normalt ca 3 gange så meget og er bl.a derfor, i en anden klasse.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde ikke bemærket at de omtalte Miller & Kreisel sæt er fra deres gamle produktion=restparti! Det er jo en anden sag! Man ser tit velrenommerede firmaer der efter en konkurs købes op og så er der kun navnet tilbage af kvaliteten når de nye ejere kommer med nye "forbedrede"# modeller. Når der er tale om originale/oprindelige M&K produkter er der tale om et kup til prisen!

< ="text/">
|
| Til top |
|
| |