Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 06:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: brug for hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

hej skulle lige høre hvordan man kan se forskel på + og - når der ikke står + - på kablerne :)
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er endnu ikke stød på nogen kabler hvor der skulle være forskel på + og - lederen.
Jeg tager dog personlig altid og bruger den leder hvor står tekst på som +, hvis der er en af dem hvor der er tekst på.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

kazze27

Du kan se forskel hvis du af isoler kablet.

Den leder der har det blankeste kobber er +  

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Undskyld  
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

ej seriøst den kabel der har blankeste kobber der er + ? 
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Du kan også bruge den matte leder som plus men du vil få et dyk i diskanten.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Pis os trode bare man kunne se det på kobbern :D
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

kazze27

Det er ikke så svært.

Du kan bare følge den ene leder fra den ene ende til den anden ende og så mærke den den med en rød tush så har du +.

Undskyld jeg drillede lidt men det er altså elemtært viden 

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

hehe det jeg prøver og forklar er at der ikke er + - man skal selv finde ud af hvilken en der er + -  på kabelt
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

kazze27 skrev:
hehe det jeg prøver og forklar er at der ikke er + - man skal selv finde ud af hvilken en der er + -  på kabelt


Der er ingen forskel på lederne, så du gør det bare som du synes. Bare sørg for at gøre det ens på alle dine højttalere, så der ikke er en af dem der bliver modfaset.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

det er nemlig det der er problemet kan jo ikke se hvad der er + - på dem 
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Du må lige forklare nærmere, er det fra en højtaler uden terminaler ell hvordan?
Kan ikke tro det er et løst kabel du taler om

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

den har terminaler :)
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

ok der er terminaler på højtaleren men du kan ikke se hva der er + og -................er det sådan?


__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Der er ikke forskel på de to ledere i kablet, så du beslutter dig bare for hvilken én, du vil bruge som plus/minus.

Det vigtige er bare at den som kommer i plus på forstærkeren, også kommer i plus på højttaleren.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Du kan også måle på kablet med et multimeter og så bare afmærke den ene leder i begge ender af begge kabler. Men jeg vil sige, du er ikke i tvivl hvis du skulle få modfaset en højttaler - det lyder af helvedes til.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en højtaler det drejer sig om, er det bare et alm 1.5v batteri der skal til.

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

det er et sæt CV CLS10 jeg har
Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke noget tekst på den ene leder?
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes