Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nogle der kender Focal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Jeg har siddet og kigget lidt på Focals gulvhøjttalere, men har ikke haft held til at finde dem i nogle butikker.
Jeg har dog fundet fundet den rullende butik, hififreaks, men vil lige høre lidt om højttalerne før jeg hører dem ad.

Har forresten kigget mest på Chorus 826 og 836.
Så det jeg vil høre lidt om, er hvordan i (subjektivt) finder lyden af disse højttalere. Det jeg har mest at sammenligne med
er de forskellige man kan høre i Hifiklubben. Hvordan spiller Focal? Er de detaljerede, dybdegående, eller hvad i nu synes

Og ved i desuden om det er nogle forstærkerkrævende højttalere, eller kan de klare sig godt med mindre?

Sig lige til hvis det jeg skriver er helt hen i vejret

PFT
Christian
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har kun gode erfaringer med lillebror 816V, og metal domen spiller slet ikke så hårdt og lyst som tidligere, men har du lyst udstyr så spiller den også derefter, de spiller videre hos min mutter på et halvdårligt denon anlæg, og de lyse tendenser er der pga anlægget men overall takler de det ganske fint..

Ang effekt så har det meget at sige om konstruktionen, jeg havde et Rotel sæt og et halv så dyrt Xindak sæt hjemme på samme tid, både lydmæssigt og effekt mæssig gik sejren til Xindak sættet, men jeg er også mere til mørkere udstyr, så det er ikke kun valg af højttalere der diktere den samlede lyd man vil have..

Hififreaks er ganske venlige, og jeg har lånt højttalere hjem uden problemer, og det er noget du også bør overveje..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

hej

Har en del år spillet med nogle stander højtalere fra focal (micro utopia) og lad være sagt med det sammen de bygger nogle fantastiske højtaler,  men som imbalance skriver vil jeg være varsom med, hvad de sættes sammen med, for lige så himmelsk de kan spille, lige så dårlig kan de lyde, hvis de sættes sammen med det forkert og de ret afslørende, om hvordan ens udstyr er, men bestemt en højtaler man bør kigge på. Men lav en aftale med hififreaks de er utrolig flinke. 

lige meget hvad så er det ens egne øre og ideer om hvordan ting skal lyde som afgør hvilken højtaler man bør vælge, så mit råd ville være prøv forskellige typer inden du tager en beslutning og prøv dem hjemme ved dig selv. god jagt

Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.
Egentlig vidste jeg jo godt at det kommer an på hvilken reciever jeg sætter til, og hvad jeg selv synes.
Men altid dejligt med andre meninger at tage til eftertragtning.

Nå, jagten går ind!
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller selv på 906'eren som er lillebror til micro utopia. Det er en super højttaler i den rette sammenhæng, men jeg synes ikke at den passer med alt. standerhøjttalerne har ikke meget bas. Det der er der er fint, men den er nok til den slanke/analytiske side, men hvis du spænder det rigtige for er det en super HT'er. Jeg hørte dengang også 816S som også var fin, omend knap så velopløst. Min erfaring med 906'eren er desuden at den er relativt nem at placere i rummet, og 3d perspektivet er fantastisk (i mine ører)
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes