Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Prøver igen aktive højtaler til computere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver lige at spørge igen til nogen aktive højtaler til min computer, da der er kommet lidt nye detaljer, nemlig at at jeg har sat mine dali concept 1, cerwin vega VE-28SX fra 2009  samt min audiovector 5 (dårlig stand) til salg,dali'erne og audiovectorne har jeg fået et bud på via mail og skrevet tilbage men ikke fået noget svar.

Grundlæggende er det jeg søger nogen små aktive højtaler 2.0 med høj Waf (Wife acceptance factor) som har en god lyd (behalige at lytte til og ingen lyttetræthed),nogen højtaler som kan spille højt over 100db,meget gerne nogen som er 100% ens opbygget så der ikke er nogen forskel på lyden pga den ene har indbygget forstærker(og mindre volumen,pga indbygget forstærker) og b.la sådan noget som forskellig længde på kabel.

En god bas er også noget de skal have, der synes jeg at mange tror (at jeg mener) med god bas,at bassen gengives med samme lydstyrke i forhold til melletonen og diskanten som ofte er tilfældet med store cerwin vega højtaler og/eller skal kunne gengive så dyb bas som kun dyre højtaler,subwoofer kan gengive.

Jeg forestiller mig at hvis jeg kan få solgt mine højtaler til ca den pris jeg vil have,at jeg vil bruge 2000kr på højtalerne og 500kr på et lydkort,idet jeg synes at mit creative x-mod usb lydkort ikke er så godt som mange test giver indtryk af (eller også er mit lydkort lettere defekt)

Men for at summer op så er det jeg søger nogen små aktive højtaler 2.0 med høj Waf (Wife acceptance factor) og god lyd

god bas og behalig lyd, nogen som kan spille højt og som er ens opbygget (med forstærker  i  hver højtaler) max pris 2000kr lydkort max 500 eller ialt 2500kr

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du taler om en pris pr højtaller på kr1000, så kan
du ikke for opfyldt de krav du stiller.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

De eneste aktive højtalere med DA konverter jeg kender i den prisklasse er Behringer http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/behringer/ms40.htm l

og Edirol http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/edirol/ma-15d.html

Ellers er næste skridt vidst Roland som er starter på 1700/stk.

Roland http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-5.html og http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-7.html

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter dem her, hvis jeg var dig.

http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/iquake .aspx
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

De eneste aktive højtalere med DA konverter jeg kender i den prisklasse er Behringer http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/behringer/ms40.htm l

Roland http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-5.html og http://www.aage.dk/shop/studiehoejttalere/roland/ds-7.html

Det behøver ikke at være med indbygget dac

1700kr pr kanal er for meget

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Ney_ skrev:

Det behøver ikke at være med indbygget dac

1700kr pr kanal er for meget

Så er der lidt flere muligheder. Tror du skal en tur i Aage, det giver nok en del mere end at kigge på forum

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Dem har jeg set og hørt (kt-radio electro days) de er desværre lidt for dyre for mig ellers ville de helt klart være et godt bud.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Mastervol skrev:

Dem har jeg set og hørt (kt-radio electro days) de er desværre lidt for dyre for mig ellers ville de helt klart være et godt
bud.

Det du søger, får du svært ved at finde til den pris du vil give. Som med de fleste ting, så er der prisklasser hvor man får rigtig
meget for pengene, og prisklasser hvor det hele bare bliver for billigt, og med uproportionel stor forringelse af lyden, i forhold
til hvis man gav lidt mere. Den kategori lander du nok desværre i, og jeg kan kun anbefale dig at spare lidt op, og give hvad
godt kvalitet koster.

Man er glad i det øjeblik man sparer pengene, men må leve med bitterheden over den tvivlsomme kvalitet, hver dag.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Det ikke allle der har råd til at købe dyre aktive højtaler til 10000kr som de på hifi4all meget omtalte avi 9.1, så jeg må nøjes med det jeg har råd til. Det jeg søger er nogen små aktive højtaler og bortset fra audio pro så er der ikke mange der kan lave små højtaler som har en god og dyb bas (også aktive),det vigtigste er at bassen gengives rigtig godt, frem for at den kan gengive meget dyb bas og spille meget højt (men som ikke har en god lyd).

Eksempel, så kan man nemt finde spil højt højtaler med store basenheder og som skulle kunne tåle 3-400 watt til billige penge, de er måske fine nok når der bare går druk i det, men til det samme lille beløb kan man jo nemt finde hifi højtaler som måske ikke kan gå ned til 30 hz eller tåle min 300 watt eller mere,men til gengæld kan de meget ofte gengive musik og bassen så   godt og rigtigt (ikke bare høj musik med masser af dyb bas) at man heller vil lytte til de mere "hifi" rigtige små højtaler uden imponerende effekter (300 watt eller store basenheder) andet en at de generalt bare lyder godt.

Jeg oplever da tit at man mange steder kan få et eller andet elektronisk produkt til halv pris og det er da i mit tilfælde 4-5000kr som ny pris, desuden er der heller ikke nogen der har anbefalet mig at lede efter et eller anden speciel lille sæt brugte aktive højtaler til de nævnte 2000-2500kr

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jeg mener ubetinget at Audioengine er det eneste bud der
er værd at overveje i prisklassen.
Vi har D´Feldt Audioengine 2 i huset, de gør det fantastisk til prisen.

mere her
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

- og selv om kun den ene har al elektronikken, skal du ikke være nervøs. Det høres ikke, og med det budget, du har lagt, er det
nødvendigt med kompromis´er (ikke fordi jeg oplever uens aktive som sådan, det er sq ligemeget).

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
jeg mener ubetinget at Audioengine er det eneste bud der
er værd at overveje i prisklassen.
Vi har D´Feldt Audioengine 2 i huset, de gør det fantastisk til prisen.

mere her

Kender dem godt af omtale men jeg bor i faaborg/midtfyns kommune og der er så vidt jeg ved ikke nogen forretninger i svendborg,ringe, middelfart eller f.eks assens ja i det hele taget på fyn, der sælger disse yderst anmelder roster aktive højtaler, for jeg vil ikke købe nogen højtaler bare fordi de har fået nogen gode anmeldelser og jeg kender ikke nogen der har sådan et sæt.Men høre dem før jeg evt køber dem, det skal jeg.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
- og selv om kun den ene har al elektronikken, skal du ikke være nervøs. Det høres ikke, og med det budget, du har lagt, er det
nødvendigt med kompromis´er (ikke fordi jeg oplever uens aktive som sådan, det er sq ligemeget).

Tangent laver ellers nogen aktive højtaler (hifi højtaler ikke studio monitore) begge 100% ens (med forstærker i begge kanaler) de koster 1500kr pr stk men desværre kunne jeg ikke høre dem på kt-radios electro days og de skulle kun gå ned til 70 hz og måske have en lidt på trængende diskant havde de lidt dybere bas og kunne jeg gøre diskanten lidt blødere (med signalkabel) samt fået den på tilbud så kunne de også sammen med Audio pro's addon one (2000kr) være et godt bud 

http://www.tangent-audio.com/00003/00016/00146/

http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_pro ducts=523  (iøvrig meget behalige at lytte til ikke den typiske skarpe diskant)

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

jazzman skrev:
jeg mener ubetinget at 608599">Audioengine er det eneste bud der er værd at overveje i prisklassen. Vi har D´Feldt Audioengine 2 i huset, de gør det fantastisk til
prisen. mere her

Kender dem godt af omtale men jeg bor i faaborg/midtfyns kommune og der er så vidt jeg ved ikke nogen forretninger i svendborg,ringe,
middelfart eller f.eks assens ja i det hele taget på fyn, der sælger disse yderst anmelder roster aktive højtaler, for jeg vil ikke købe nogen højtaler
bare fordi de har fået nogen gode anmeldelser og jeg kender ikke nogen der har sådan et sæt.Men høre dem før jeg evt køber dem, det skal jeg.

CDON.dk har dem, det er internetsalg med indbygget 14 dages lovkrævet returret. Intet at tabe.

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Nogen der har hørt dem ?

Hvordan klarer de sig f.eks i forhold til Genelec 6010A  og KRK RP 5 G2 Sæt
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:

Nogen der har hørt dem ?

Hvordan klarer de sig f.eks i forhold til Genelec 6010A  og KRK RP 5 G2 Sæt

Kunne jeg da også godt tænke mig at vide med KRK RP 5 G2 for de har lige det jeg søger, selv om de lige er på grænse hvad størrelsen (de er ikke helt små) og prisen angår

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
En god bas er også noget de skal have, der synes jeg at mange tror (at jeg mener) med god bas,at bassen gengives med samme lydstyrke i forhold til melletonen og diskanten som ofte er tilfældet med store cerwin vega højtaler og/eller skal kunne gengive så dyb bas som kun dyre højtaler,subwoofer kan gengive.

Du kan sagtens få mindre aktive højtalere, hvor du ikke føler du mangler bas, men når du snakker dyb bas, så er det meget relativt.

Hvis du skal have meget dyb bas (20-30 Hz), så koster det enten volumen eller mange penge. Men de 50-60 Hz tror jeg er realistisk i hæderlig kvalitet.

Generelt skal du ikke stole på de opgivelse, der er sat for computerhøjtalere. Hvis de er opgivet til omkring 30 Hz er bassen næsten med garanti ekstremt mudret (eks. Logitek z-5500). Så hold du dig roligt til billige studiemonitors e.lign., der kan du få hifibas.
Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Niels_arl skrev:
gasolin skrev:

Du kan sagtens få mindre aktive højtalere, hvor du ikke føler du mangler bas, men når du snakker dyb bas, så er det meget relativt.

Hvis du skal have meget dyb bas (20-30 Hz), så koster det enten volumen eller mange penge. Men de 50-60 Hz tror jeg er realistisk i hæderlig kvalitet.

Generelt skal du ikke stole på de opgivelse, der er sat for computerhøjtalere. Hvis de er opgivet til omkring 30 Hz er bassen næsten med garanti ekstremt mudret (eks. Logitek z-5500). Så hold du dig roligt til billige studiemonitors e.lign., der kan du få hifibas.

Jeg skriver at jeg tro mange, mener at min opfattelse af god bas b.la også har noget med meget dyb bas at gøre, derfor synes jeg det er lidt tarveligt at man meget ofte skriver at man med små enheder ikke kan få dyb bas eller noget andet for selv følgelig kan man få dyb bas fra en lille basenhed men så er det maximale lydtryk ikke så højt, men til gengæld kan man med den samme højtaler spille meget højere hvis den kun skal spille ned til ca 100 hz (f.eks sammen med en subwoofer) i forhold til hvis den gik ned til 60 hz.  

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
derfor synes jeg det er lidt tarveligt at man meget ofte skriver at man med små enheder ikke kan få dyb bas
eller noget andet for selvfølgelig kan man få dyb bas fra en lille basenhed men så er det maximale lydtryk ikke så højt, men til
gengæld kan man med den samme højtaler spille meget højere hvis den kun skal spille ned til ca 100 hz (f.eks sammen med en
subwoofer) i forhold til hvis den gik ned til 60 hz.

Det er nemlig fuldstændig rigtigt.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum