Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af gulvhøjtalere i prisklasse 4-5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AskR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg ser mig efter et par gode højttalere. I øjeblikket har jeg et par Dali 104 trukket af en Denon AVR-600RD forstærker. Det har egentlig tjent mig fint, men jeg kunne godt tænke mig noget bedre. Først og fremmest vil jeg gerne skifte højttalerne og vil gerne bruge 4-5000 kr. på dem. Jeg forestiller mig, at jeg får mest for pengene ved at købe brugt, men markedet er lidt uoverskueligt. Derfor kunne jeg godt bruge lidt rådgivning.

Jeg har eksempelvis fundet et par System Audio 1270 med kabler til biwiring til 4500kr. Er dette et godt tilbud?

Denon AVR-600RD'en bør også skiftes. Især da det egentlig er en surroundforstærker. Men til at begynde med koncentrerer jeg mig om højttalerne.

Til top Vis AskR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AskR

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv SA - og er utroligt glad for dem. Men (uden at have hørt den specifikke model - men læst her
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=173&zoneid=3 ) jeg tror måske du skal tænke på at SA IKKE er bashøjtalere. Personligt gider jeg ikke for meget bas, men det skal du lige finde ud af med dig selv. Helt sikkert er det at du får en høtaler i høj kvalitet og så er den endda flot.

Prisen synes jeg måske lige er i overkanten, men det afhænger self af kablet. er det 29,- kr meteren eller er det ordenligt? og hvor langt? BiWire er helt sikkert en ting du skal bruge på SA, da de er beregnet til det fra producentens side.
Prøv evt at gå over i Køb salg bytte afdelingen her på forumet og søg på System Audio - der kommer et par 1280 MK2 til 3500 (nyere højtaler end 1270 og den er fandme god, far har den :) ) og et par 1750 som er lidt dyrere end det du foreslår, men en god højtaler.
Her kommer dit bastemperament så ind igen 1270'eren er dybest men 1750'eren er bare så flot :) (storebroder til mine 1550'ere)

Forstærkeren tror jeg ikke er et problem, da de relativt små enheder ikke kræver så meget strøm.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes