| Forfatter |
|
Lars Andreasen Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nogen tid siden købt en BOW WAZOO forstærker og mangler nu nogle højtalere.
Da jeg i sin tid fik den demonstreret var det på et par B&W 805 højtalere - som efter min bedste overbevisning lød rigtigt godt. Desværre har jeg absolut ingen viden eller erfaring med hverken forstærkere eller højtalere og kan derfor gost bruge lidt hjælp.
Hvad skal jeg gå efter - og hvor kan jeg købe nogle gode højtalere ?
Højtaleren skal selvfølgelig kunne fungere med BOW WAZOO og skulle gerne kunne "fylde" to rum på hver ca. 5x5m, vi hører alt lige fra jazz, rock osv.
jeg håber I kan hjælpe
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du skal have en højtaler, som er basstærk da forstærkeren er lidt poleret/tilbagetrukket i den dybeste ende. Også, jo bedre højtaler du bruger, der følger forstærkeren med. Monitor audio er et rigtigt godt valg...
Hvad er dit budget?
__________________ Rørforstærker, streaming og ikke mindst Podium Sounds 0,5MKII
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet forstærkeren som om "man ikke sidder påførste række", altså lidt tilbagelænet i lyden, hvor det er som om de udøvende står lidt langt væk.
Så en højttaler som er "fremme i skoede" vil passe godt til imo. Fx. Amphion.
Men hvis du kunne lide B&W 805 kunne den jo også være en mulighed, men måske den bliver lidt for lille __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for jeres svar !
Mit (eller mine kones..) budget ligger mellem 8-10.000 hvis vi taler to brugte højtalere. Har I kendskab til nogle gode køb på dette forum eller andre i øjeblikket ? jeg så ex. B&W 805 (7 år) til ca. 9000 - er det for dyrt ? (som skrevet har jeg vitterligt ikke nogen erfaring med højtalere - så fortæl mig endelig hvis jeg tager fejl..)
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt B&W 805, og tror ikke der er bas nok til 25 kvm - ellers en charmerende højtaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav Kim - mener du virkelig det ? 25 M2 er da ellers ikke meget. De andre nævner "Amphion" og "Monitor audio" - er det noget du kender til ?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor strømstærk er den Wazoo? Jeg mener nemlig at have hørt den på en større B&W, men det var som om, at den gik i knæ.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes 805 lød lidt bassvag, jeg ville selv foretrække noget mere & dybere bas. Men hvis du kan lide den, må du prøve at få den til test i din stue, det er altid det bedste.
De andre højtalere kender jeg ikke.
Mit bedste råd til en som ikke er vant til at lytte på et godt anlæg: Prøv at finde en eller flere, som vil have dig på besøg en hel aften, så kan du vænne dig til at lytte på noget lækkert grej. Det kræver øvelse at vælge det rigtige anlæg, man bliver nemt begejstret, men i længden måske lyttetræt af det, man troede var god lyd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak til jer begge
til AM-E: power output 50 watt RMS indtil 8 Ohms, 90 watt RMS indtil 4 Ohms kontiniuerligt fra 20 Hz TIL 20 kHz. Ja mig siger det ikke særligt meget..
Til Kim: Jeg er skam vant til at lytte til gode anlæg, også i den meget dyre ende, jeg har dog aldrig sat mig ind i hvad de enkelte mærker mm. betød.. Men du har da helt ret i , at man nemt bliver duperet. Men tak for dit råd.
God weekend til jer begge.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften!
Jeg har selv haft wazoo af 2 omgange! Den er ikke særlig strømstærk.Du skal op i wazoo XL den har lige de xtra watt standart wazooen ikke har.
Men fik dog den til at spille ok med et par BW 805 Matrix.Ved lave lydtryk!
|
| Til top |
|
| |