Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
Sendt: 15 November 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
Forskellen er at AIII har en Audax diskant mens AIIIi har en Vifa diskant.
Audax diskanten har en bøjle med filt monteret uden på membranen og har ikke magnetisk olie. Vifa diskanten har magnetisk olie og ikke nogen bøjle. Hvilken udgave der er så er bedst er nok en smagssag.
Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
Sendt: 15 November 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
A3i har ihvertfald en anden diskant, og et andet delefilter. Mellemtonen er den samme. Jeg ved ikke mht bassen. Der kommer nok nogen ind der ved bedre.
Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
Sendt: 15 November 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
Når jeg skrev at diskanterne var forskellige mente jeg selvfølgelig at resten var ens .
Selvfølgelig er der også forskel på delefilteret, når diskanterne er forskellige. Vifa diskanten kan nøjes med et simplere filter, bl.a. på grund af den magnetiske olie.
Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
Sendt: 15 November 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
Nu har jeg et par A/III og kunne egenligt godt tænke mig at vide hvordan disse aldrende giganter performer sammenlignet med moderne højttalere.
Nu hører jeg sjældent andre anlæg så derfor spørger jeg.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum