| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og lurer på hvad mit næste bygselv projekt skal være. Jeg har bygget en 3 vejs med en 8" Peerless, en 5,25" bas/mellemtone og en JET diskant. De sidste to er raster fra mine gamle Elac'ere. Det var lidt sjovt at komme i gang igen med at bygge og projektet har lært mig en masse. Disse erfaringer tænker jeg lidt på at udnytte i en endnu bedre højttaler. 2 vejs: Genbruge diskanten og finde en god 6,5" bas/mellemtone. Bekymringen er at bassen, henholdsvis mellemtonen ikke bliver så god som nu, da det vil varetages af en og samme enhed. 2½ vejs: Lidt samme plan som oven over, men med indkøb af endnu en (eller to) 6" bas enhed(er) til at give lidt mere membran areal. 3vejs: Genbruge Peerless bassen og Elac diskanten, og så finde en god mellemtone. Det svære er så her at få det hele til at spille sammen ordentligt. Lige nu er det jo diskanten og bas/mellemtonen fra tidligere og de passer selvfølgelig sammen, men at indfører en ny mellemtone, er det ikke satset? Jeg har kigget lidt på følgende mellemtoner i ca. 500kr lejet: Seas H1304-08 MCA12RCVifa PL11MH09-08Hvad har i derude af meninger og erfaringer? (Jeg hælder nok mest til at gentage 3 vejs forsøget)
|