| Forfatter |
|
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey gutter..
Vil glæde min fætter med et sæt højtalere til jul. Jeg ligger allerede inde med en halvgammel denon forstærker som virker fint. Den har en effekt på 80 watt.
Så jeg tænkte på om man kan få nogle "ok" højtalere til 1000kr eller om man får MEGET mere ved at give 1500kr (som er max budget)?
Vil helst købe fra ny af da det jo er en julegave :-)
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan kigge lidt på cableman.dk, som har et ok sortiment af billige højttalere. jeg har dog ikke hørt nogle af modellerne, ud over eltax monitor III, som er en ok højttaler.
søg evt efter en tråd der hedder noget á la "nye højttalere til under 2000 kr".
god jagt.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax monitor er et godt bud - enig.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også kigge efter et ældre sæt dali. Jeg har selv været glad for 400/450/470. Der findes også mange brugte sæt fra blå serie i dit budget.
Jeg kan godt se at du skriver at du helst vil have det fra nyt af, og det kniber det jo lidt med i de forslag jeg har skrevet.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være nyt ville jeg også klart foreslå Eltax Monitor III, de spiller rigtig godt de små kasser :)
|
| Til top |
|
| |
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. De skal bruges til at spille en stue på 50-60 m2 så tænker om de Eltax monitor III er for små? Ejer selv et par Eltax monitor III og er kanon glade for dem til mit lille kollegieværelse. Jeg har bare svært ved at vide hvordan de vil spille i en ok stor stue? Og tak for jeres svar ind til videre!
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er det lige før jeg vil mene at de forslag jeg kommer med ikke helt vil slå til. Umiddelbart vil jeg tro at du skal op i en gulvhøjttaler.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Dali 808 - de er store nok til at spille den stue og kan fås for dit bugdet.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller Dali 18 mkII med langt bedre enheder og byggekvalitet til samme pris. De fåes til 1000-1500kr/sættet. Det bliver i hvert
fald svært at finde noget bedre end Eltax'erne til en nypris af 1000kr.
|
| Til top |
|
| |
johnborg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvilke Eltaxer til 1000kr er det i hentyder til? Kan kun finde dem til 500kr som er studio.. Skulle gerne have nogle gulvhøjtalere :-)
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye gulvhøjttalere bliver svært til den pris
Hvis du kan nøjes med mindre, er disse en mulighed: XTZ 89. De lander på 1010 danske kroner inkl. porto. Jeg har selv gulvhøjttaler-versionen af dem, og de er rigtig gode.
Samme sted findes disse AudioPro til 1230 inkl. porto. Men om de er gode, aner jeg ikke...
Hvis du strækker budgettet til 1510 danske kroner, så er der også XTZ 80.1 Front. De er nøjagtig magen til mine egne, bortset fra diskanten.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnborg skrev:
Hmm hvilke Eltaxer til 1000kr er det i hentyder til? Kan kun finde dem til 500kr som er studio.. Skulle
gerne have nogle gulvhøjtalere :-)
|
|
|
Eltax Monitor III jeg tænkte på
dysterland skrev:
Nye gulvhøjttalere bliver svært til den pris
Hvis du kan nøjes med mindre, er disse en mulighed: 89-SATELLITE-Walnut">XTZ 89. De lander på 1010 danske kroner inkl. porto. Jeg har selv gulvhøjttaler-versionen af
dem, og de er rigtig gode.
Samme sted findes disse Korsbar">AudioPro til 1230 inkl. porto. Men om de er gode, aner jeg ikke...
Hvis du strækker budgettet til 1510 danske kroner, så er der også ljud/hogtalare/golvhogtalare/XTZ-80.1-FRONT">XTZ 80.1 Front. De er nøjagtig magen til mine egne, bortset fra
diskanten. |
|
|
Yep, skal det spille godt, bliver du nødt til at strække budgettet en smule. XTZ 80.1 er i såfald det bedste bud på det danske
marked pt når det skal være en gulvhøjttaler og det skal være nyt.
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt så ville jeg hellere brænde pengene fremfor at bruge dem på Eltax.
Kig efter nogle Dali eller System Audio på dba.dk.....
__________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
| Personligt så ville jeg hellere brænde pengene fremfor at bruge dem på Eltax. Kig efter nogle Dali eller System Audio på dba.dk..... |
|
|
Når de nu vitterligt spiller glimrende til prisen, hvilket flere tests og tilfredse kunder bekræfter, ville det da være uklogt.
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om hvor vidt de spiller godt eller ej er op til den enkelte lytter og de krav som der stilles. Jeg ville stadig kigge efter alternativer __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
Om hvor vidt de spiller godt eller ej er op til den enkelte lytter og de krav som der stilles. Jeg ville stadig
kigge efter alternativer |
|
|
Sådan tænkte jeg også indtil jeg læste om gode erfaringer fra andre brugere herinde, og besluttede mig for at prøve dem. Blev
meget positivt overrasket må jeg sige. Til max 1000kr fra ny, tror jeg næppe du kan finde noget bedre.
Har du hørt dem, eller er du bare Eltax skeptikker?
Jeg synes det er synd de bygger så mange skodhøjttalere, når de jo faktisk godt kan bygge ordentlige højttalere hvis de vil
(monitor, liberty fx).
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
| Om hvor vidt de spiller godt eller ej er op til den enkelte lytter og de krav som der stilles. Jeg ville stadig kigge efter alternativer |
|
|
Skal vi tolke dit udsagn således at kun personligt fremmøde med kendt kildemateriale kan bruges som købsinformation? Eller er det moderne værdinihilisme i stil med "det er jo bare din mening"?
Når jeg bestiller et sæt billighøjttalere til min søns PC finder jeg diverse tests på nettet informative. Specielt sammenlignende tests, hvor navngivne produkter kritiseres. Så ved man at journalisten tør at skælde ud.
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?
Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???
Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen. __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.hoejttalerbutikken.dk har mange billige højttalere i prislejet omkring de 1000 kroner. Kvaliteten skal jeg dog ikke kunne udtale mig om
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
www.hoejttalerbutikken.dk har mange billige højttalere i
prislejet omkring de 1000 kroner. Kvaliteten skal jeg dog ikke kunne udtale mig om |
|
|
Fra højttalerbutikken fik jeg på et tidspunkt anbefalet den der hedder CT 163. En gulvhøjttaler til 1000kr sættet. Har dog ikke
hørt den.
|
| Til top |
|
| |