Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avance Alpha 880 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hey!!! Jeg påtænker stærkt at købe et sæt Avance Alpha 880 med nyt delefilter med bedre komponenter....men er i tvivl om de vil gøre det godt i mit lytterum. Rummet er ca 4 gange 5 meter med de sædvanlige ca 2.5 m til loftet. Vel møbleret...gulvtæppe på træ...gipsloft og murstensvægge. Et rimeligt "dødt" rum med plads til forbedringer...som er på vej. Højtalerne skal drives af en Acurus DIA 100 mkII forstærker og en Harman Kardon HD7725 cd afspiller...højtalerkablet blir Dali Silvervawe 4. Spørg løs hvis der er info jeg har overset. Er det en dødssejler jeg er på vej ud i???? På forhånd tak  Jeg skal tage stilling inden to dage....så lad høre!!!!
Til top Vis GVL2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GVL2004

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Folk siger godt nok at det er en af Avances bedre højttalere, og en overset en af slagsen. Der skulle være rigtig gode enheder i
til brugtprisen. Har dog ikke hørt dem
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Tror det er en god højttaler....men min frygt går på om jeg ender op med en ustyrlig bas....altså mudret og dårligt defineret bund... Nogen må vide noget????

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Avance Alpha 880  har haft den fornøjelse, at have et sæt fra nye af, en fed rock højttaler til prisen, men ret så krævende for effekt forstærkeren...

Det tog ikke lang tid før jeg tweakede delfiltrene og ud-skiftede de indvendige kabler, hvilket absolut hjalp på deres performens, især diskanten fik mere luft og detaljer. Min bror overtog de 880' for mere ind 10 år siden, så jeg høre dem stadigt og kan kun nikke anerkendende til dem 

Et krav er, at de skal 40 til 50 cm ud fra væggen, ellers får man en mudret bas som ikke lever rigtigt.

Om prisen er rigtig er jo et  som kan diskuteres over en handel, god fornøjelse  og lad os lige høre resultatet 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Mange tak for respons...dejligt da det jo haster lidt  Har en god fornemmelse men ved af bitter erfaring at det rent faktisk kan gå galt....helt galt. Har desværre kun hørt Alpha 220 for en del år siden men kan sagtens huske det gode indtryk. 40-50 cm til bagvæg er på det nærmeste perfekt,  så hvis det umiddelbart er eneste krav er jeg en glad mand. Min forstærker skal nok levere...har endnu aldrig skuffet, men altid rart at vide om en højttaler er vanskelig at drive. Vender naturligvis tilbage....

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Kom endeligt frisk derude!!!! Der er lidt endnu til deadline og jeg vil gerne vide om nogen synes der er andet jeg bør vide om 880i?....og 880i i mit rum? Hvilken anden højttaler kan 880i sammenlignes med? Jeg forestiller mig en 220 med mere af alting...men ved jo ikke om jeg er på rette spor med den antagelse? Glæder mig rigtigt meget til at lægge øre til....måske bordet fanger... Takker mange gange for de indlæg som er smidt min vej....men hungrer efter mere.... 

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen!! Jeg spiller nu på Avance...og det er dejligt  De er i fin stand og prisen blev helt rigtig...et fund til prisen og det tror jeg såmænd de altid har været. Fulgte Guldtuborgs råd og vupti, de spillede dejligt. Fakta er dog at det kræver en del timer at få dem "spillet ind"....ikke fordi de er specielt vanskelige, men fordi ethvert tiltag i rigtig retning belønnes stort...bedre betingelser bedre lyd. Det gælder vel for enhver højttaler men jeg overraskes af den konsekvens hvormed man belønnes for sine anstrengelser. Mon bedre grej belønnes lige så konsekvent? Blev advaret om de "guffer" masser af strøm...og det er rigtigt. Min forstærker klarer fint opgaven men flere muskler vil være en fordel...ingen tvivl. Har for sjov prøvet med en Harman Kardon HK620...det går slet slet ikke. Der er planlagt test hvor min kammerats Proac Response 2.5 må vige for mine Avance...hans Mark Levinson 331 skal nok sætte fut i dem...der er ihvertfald strøm nok. Glæder mig til at høre hvad de kan levere med den type grej...tror jeg blir overrasket igen igen. Nu skal mit lytterum forbedres da det er der jeg kan få de største resultater nu...for færrest penge. En anden forstærker vil jeg have på et tidspunkt og vil i den forbindelse spørge om forstærker forslag til denne højttaler??? Masser af strøm...musikalsk...hurtig..."hul" igennem....og, desværre, maks 5-6000 kr brugt. Derudover kender jeg ikke nyprisen på 880i....nogen som kender den??? Måske Guldtuborg??? Jeg er en glad mand......

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

GVL2004 skrev:
Hej igen!! Jeg spiller nu på Avance...og det er dejligt  De er i fin stand og prisen blev helt rigtig...et
fund til prisen og det tror jeg såmænd de altid har været. Fulgte Guldtuborgs råd og vupti, de spillede dejligt. Fakta er dog at
det kræver en del timer at få dem "spillet ind"....ikke fordi de er specielt vanskelige, men fordi ethvert tiltag i rigtig retning
belønnes stort...bedre betingelser bedre lyd. Det gælder vel for enhver højttaler men jeg overraskes af den konsekvens
hvormed man belønnes for sine anstrengelser. Mon bedre grej belønnes lige så konsekvent? Blev advaret om de "guffer"
masser af strøm...og det er rigtigt. Min forstærker klarer fint opgaven men flere muskler vil være en fordel...ingen tvivl. Har
for sjov prøvet med en Harman Kardon HK620...det går slet slet ikke. Der er planlagt test hvor min kammerats Proac
Response 2.5 må vige for mine Avance...hans Mark Levinson 331 skal nok sætte fut i dem...der er ihvertfald strøm nok.
Glæder mig til at høre hvad de kan levere med den type grej...tror jeg blir overrasket igen igen. Nu skal mit lytterum
forbedres da det er der jeg kan få de største resultater nu...for færrest penge. En anden forstærker vil jeg have på et
tidspunkt og vil i den forbindelse spørge om forstærker forslag til denne højttaler??? Masser af
strøm...musikalsk...hurtig..."hul" igennem....og, desværre, maks 5-6000 kr brugt. Derudover kender jeg ikke nyprisen på
880i....nogen som kender den??? Måske Guldtuborg??? Jeg er en glad mand......

Har du 5-6000 ville jeg hoppe et smut forbi:
Emotiva
Og læs det igennem. Dette mærke leverer til en meget lav pris. En Emotiva XPA-2 fåes til 5700 inkl. fragt, moms, told osv.

Nu spiller jeg selv på en Proac 2.5 Klon, og det er en meget speciel højttaler i sin lydkarakteristik, men dog et højttaler lige
efter mine ører. Kom endelig tilbage med dine erfaringer efter i har testet dem op imod hinanden :)

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 December 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej og tillykke med dine nye højtaler , har selv Avance Alpha 330i de spiller også dejlige .Men jeg ved ikke om man kan gøre det i dine 880i men jeg har fyldt ca. 10 kg tørret strandsand i bunden og det strammer bassen gevaldigt op.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

GVL2004 skrev:
Hej igen!! Jeg spiller nu på Avance...og det er dejligt
Jeg er en glad mand......

Rart at høre, at du er tilfreds med dem (lad os se nogle billeder)  du bør måske lige efterspænde skruerne som holder alle enhederne, mener det er nogle træskruer med galopgevind, men pas nu på at værktøjet ikke smutter ind i membranerne og laver en ulykke 

Der skal nok mere til ind du regner med til at overgå din Acurus 100', så forvendt dig ikke formeget af den Mark Levinson, men ok, lad det komme an på en prøve... Har før læst, at sådan en hunde dyr Mark Livinson har fået klø af ældre (en da vintage) og billigere grej.

Er der pre out, på sådan en Acurus 100' hvis der er, kan du jo prøve en effektforstærker fra f.eks Harman Kardon Signatur 1.5

Proac Response 2.5  er jo en fuldvoksen top-højttaler, har hørt dejlig Bluesmusik på dem, men kan forstå at du også har hørt dem hos kammeraten (heldige asen)  

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Proac 2.5 er en fantastisk højttaler...så stor lyd fra så "lille" højttaler. Delte for 10-12 år siden en lejlighed med min kammerat...der var to identiske stuer på ca 30 kvm og det var nærmest perfekte rum til hifi. Den gang spillede jeg på Acoustat Spectra 11...elektrostater er alt for oversete. Den gang blev der testet igennem så jeg ved hvad ML 331 kan...og præcist hvad DIA 100 kan...og der er desværre langt op  Vi havde de samme forstærkere dengang så man kan sige vi er glade for dem...men jeg må videre. Havde, da jeg havde elektrostater, den udsøgte fornøjelse igennem nogle mdr at låne en Sumo The Nine...en stereoeffektblok på 2x70 ægte klasse A watt og uhyggeligt med strøm og dejlig musik. Men den blev aldrig min. Har dog aldrig glemt det og overvejer klasse A bøffer igen...der er noget over det synes jeg. Har ingen pre out, men er blevet budt at låne en NAD 372 på ubestemt tid og er spændt på at høre den. Planen er at NAD skal trække diskant og mellemtone og min Acurus tager sig, kærligt, af bassen...så bør der være bøffer nok  Er meget meget spændt på hvor tungt grej Avancerne kan følge til dørs...de synes bare at vokse med opgaven indtil videre. Fik igår et bud fra den lokale Hifiklub om låne anlæg med hjem efter eget ønske...skal nok finde ud af hvad de kan og ikke kan. Skal have en anden forstærker på et tidspunkt...kan jo starte med at læse om det forslag som er kommet her. Legede lidt med dæmpning af reflektioner i aftes og det er klart at mit står for tur som næste led i "jagten". Vender tilbage med billeder men der går lidt tid inden de kommer. Hvad kostede 880i fra ny??? PS: der kan ikke kommes sand i 880i...men det er en simpel og effektiv feature.

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Emotiva!!! Guds gave til hifinørden med begrænsede midler!!! Eller hva??? Har nu tjekket produkerne grundigt ud, læst masser af uafhængige tests, og jeg kan ikke gennemskue det. Hvis anmeldelserne bare holder en smule vand er jeg kommende Emotiva kunde. Jeg har begrænset teknisk viden men har da øjne i hovedet og det ser dælme færdigt ud. Men stor er min skepsis og mine ører har altid det sidste ord....sammen med kontoen. Kan ikke huske hvornår et produkt i den grad har vakt min interesse og jeg blir simpelthen nødt til at høre deres grej. Er umiddelbart dybt imponeret...men skal høre. Hvad kan Emotiva sammenlines med??...tænker på lydfilosofi og kvalitet/lydkvalitet. Ved nogen hvor det kan lade sig gøre at lytte? Er klar over det må blive privat, men mon ikke en eller anden giver en "lytter"?...jeg kører gerne langt om nødvendigt...og skal nok sørge for lidt til kaffen. Ved nogen hvor jeg evt skal smide mit spørgsmål om Emotiva lyt hvis det er fejlplaceret her???  Mange tak for Emotiva linket. Damn it det er spændende....

Hvad kostede Avance Alpha 880i da den var ny???????????

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske prisen på Alpha 880i, men jeg gav vel ca. 5.000-kr for et sæt nye i 1997.

Her er et billed af delfiltret som jeg tweaket, det blev så stort at jeg monterede det på bagsiden 

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

GVL2004 skrev:

Emotiva!!! Guds gave til hifinørden med begrænsede midler!!! Eller hva??? Har nu
tjekket produkerne grundigt ud, læst masser af uafhængige tests, og jeg kan ikke gennemskue det. Hvis anmeldelserne bare
holder en smule vand er jeg kommende Emotiva kunde. Jeg har begrænset teknisk viden men har da øjne i hovedet og det ser
dælme færdigt ud. Men stor er min skepsis og mine ører har altid det sidste ord....sammen med kontoen. Kan ikke huske
hvornår et produkt i den grad har vakt min interesse og jeg blir simpelthen nødt til at høre deres grej. Er umiddelbart dybt
imponeret...men skal høre. Hvad kan Emotiva sammenlines med??...tænker på lydfilosofi og kvalitet/lydkvalitet. Ved nogen
hvor det kan lade sig gøre at lytte? Er klar over det må blive privat, men mon ikke en eller anden giver en "lytter"?...jeg kører
gerne langt om nødvendigt...og skal nok sørge for lidt til kaffen. Ved nogen hvor jeg evt skal smide mit spørgsmål om Emotiva
lyt hvis det er fejlplaceret her???  Mange tak for Emotiva linket. Damn it det er spændende....

Hvad kostede Avance Alpha 880i da den var ny???????????

Du kunne prøve at spørge i Emotiva-tråden. Er sikker på nogle af de glade ejere er frisk på en hifi-snak over en kop kaffe

Mandal 1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt velholdte og omtalte Avance Alpha 880i (i model vel at mærke) -Til salg i køb/salg hvis det har interesse. Søg og du skal finde..

Set i forhold til prisen får du meget vellyd for pengene.

Til top Vis Mandal 1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mandal 1967

GVL2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Mandal 1967

Jeg har for længst købt Avance Alpha 880i (med et forbedret delefilter) og de spiller fantastisk. Som du er inde på får man meget for pengene....vover personligt den påstand der i denne højttalers tilfælde slet ikke er sammenhæng mellem pris og lydkvalitet...heller ikke da modellen var ny. Jeg har prøver det meste efterhånden...tovejs med og uden sub, fuldtonehøjttaler, div gulvhøjttalere og elektrostater. I intet tilfælde noget match når det kommer til lydkvalitet kontra pris. Avance er for mange, desværre, ukendte....men de havde opskriften på geniale højttalere. En fyr her på sitet søger højttalere...han har tænkt på Dynaudio, System Audio eller Dali. Han bør i den grad lytte til 880i og bruge alle de dejlige penge på en bedre forstærker...han er, efter min bedste overbevisning, helt galt på den hvis han jagter bedst mulig lyd på begrænset budget. Brugt er sagen... Jeg hørte Alpha 220i i 1996 og har aldrig glemt dem siden...med 880i får man hele pakken istedet. Jeg har anbefalet Avance og henvist til dine...

reippuert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig, Avance's alpha serie lyder ganske enkelet forygende til de små peneg. Købete et par 220i'er tilbage i 94 til
3600 som stadig spiller fabelagtigt når de placeres korrekt (60cm oppe og 30co til bagvæg) forudsat forstærkeren kan styre
dem og har mikrodynamik i toppen. Har dem stadig og har nu et sæt 660'ere på vej da jeg vil have sorround (ideen er at jeg
vil støje en enkelet 220'er op som center).

660erene har tilsyneladende diskanten fra 220i og 880i versionerne. Nogen der ved hvad forskellen på en 880i og en 660'er
er? tilsyneladende er de lige høje men 880'eren har ikke en refleks port på fronten. Og hvor kommer 660'eren ind i billedet,
den er åbenbart samme generation som 220i og 880i.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes