| Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har så godt som købt en Lyngdorf SDAI 2175 forstærker, og skal have et par højtalere til. Jeg har kogt det ned til flg. 3 muligheder, lad mig vide hvad i ville foretrække:
Dali Evidence 470 - 3000kr - brugt
Audiovector M3 avantgarde + Audiovector C-Sub - 3800kr - brugt (kan få 2stk subs til en lille merpris, hvis det ville være en fordel?)
XTZ 99.36 - 4500kr - brugt
Hvad havde i valgt? Jeg har hørt Lyngdorfen med et par Dali Mentor 6, som skulle minde lidt om Evidence 470. det lød rigtig godt. Men det lader til at Audiovector sættet måske er der hvor jeg ville få mest for mine penge?
Lad mig vide hvad i synes :-)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du heeelt sikker på, at det er et sæt M3 Avantgarde der er tale om? De plejer at ligge væsentligt højere prismæssigt... Personligt ville jeg vælge Dali Evidence til Tact'en, når nu du ikke vil ha' det Holfi-sæt  Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er 100%. det er en af mine venner der har fået dem brugt til en spotpris, og gerne vil videresælge dem. Han ville sælge mig et helt sæt med Rotel RA 1060, 2xAV C-sub samt et sæt M3 avantgarde, for 5000kr.. Så den er god nok, og synes det virker som en kanon pris, fordi jeg også får en rigtig god sub med i prisen.
Jeg kan også få et sæt Audiovector C2 MKII til 1400kr, lyder også vildt billigt.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, er det avantgarde versionen, ville jeg ikke tøve med at købe det sæt. Den kan i den nederste del af diskantens virkeområde fremstå en anelse spids, eller "ru", om man vil, men er derudover en rigtig fed højttaler... hvilket jeg ikke synes er tilfældet med de billigere versioner af M3. Spring til, og brug subben til at lege med  Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alright :-) Hvad med at købe begge subs? Jeg mener, jeg kan få dem begge til en god pris. Ved dog ikke om der kan smides 2 subs på Tact forstærkeren? Må jeg lige se på.
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen andre der har noget input til dette??? Og er der nogen der ved om man kan smide 1-2 aktive subs på forstærkeren jeg nævner?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt koble 2 usbs på forstærkeren, også selvom der muligvis kun er 1 udgang: Et Y-led splitter signalet op i 2, et voíla  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul < gør som Brok siger ......efter min mening er Audiovector M3 Avantgarde klart i en højere klasse end de andre !
Go go go 
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok will do. Desværre har ham der tilbød mig Tact forstærkeren, lige solgt den til anden side :-( Fandeme noget l**t.... Well, må høre ham med Holfi sættet om han stadig har det så :-)
Kender i evt. Rotel RA 1060? Er den bare i nærheden af at være ligeså god? For den kunne jeg få til en slik af min kammerat.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger helt sikkert også Audiovector, med 2 subs. Så kan du få en ret jævn frekvens-respons i bassen i et større område, end med en enkelt kun. Og så har du jo noget at lege med. Og de højttalere syntes jeg godt kan bruge en sub, hvis man er til bass og bass-tung musik.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alright, det vil jeg kigge på så :-)
Så skal jeg bare lige have fundet noget forstærker værk til det.... Kender i Rotel RA 1060? Ellers ryger jeg nok på Holfi sættet, Pre og Power 8.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må hellere skynde dig... jeg tror faktisk det er væk nu, Holfi-sættet. __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector helt sikkert. Det lyder alt for billigt til at kunne passe, er du sikker på at de ikke er defekte?
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle være helt fine nok. Jeg tror stadig jeg kan få Holfi sættet, han har det i hvert fald stadigvæk. Jeg har givet ham et bud, så må vi se hvad han siger :)
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
| De skulle være helt fine nok. Jeg tror stadig jeg kan få Holfi sættet, han har det i hvert fald stadigvæk. Jeg har givet ham et bud, så må vi se hvad han siger :)
|
|
|
Nyprisen på Mi3 Avantgarde var ca. 40.000kr. Hvis du kan få dem til den lave pris, som du siger, så skal du i hvert fald slå til! Kendetegnet ved Avantgarde-modellerne er, at de har en Air Motion diskant (ligner bånddiskant til forveksling). Ser den sådan her ud?  __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det gør den ikke. Det billede er en Mi3 Avantgarde, den er lige en klasse over. Det her er en M3 avantgarde:  Link hvis billedet driller: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=968.jpg
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager lige ud og ser og lytter på dem en af dagene, og kigger efter diskanten :-) Er der andre særlige kendetegn? det står måske bagpå? Jeg har fået at vide at det er Avantgarde, så det går jeg da ud fra :-)
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror kun du skal være glad for at den Lyngdorf gik til anden side, hvis den skulle kombineres med Audiovector. De kan godt bruge noget der er knapt så sterilt bag. Hvad med noget Atoll-grej? Det spiller dejligt lunt og behageligt i det.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Når, nu har jeg fået købt et sæt. Det var som jeg tænkte ikke avantgarde, men alm. M3'ere.
Anyways, jeg købte et sæt M3'ere samt 2stk AV C-subs med, til en fornuftig pris.
Så er spørgsmålet bare, skal jeg tage Holfi sættet (power8+pre8) til 3500kr, eller Lyngdorf SDAI 2175 til 5000kr?
Lad mig vide hvad i synes :-) Håber stadig at mit højtaler valg er fornuftigt. Kan forestille mig at der er lidt mere lyd i en Evidence 470, men tror jeg bliver glad for de 2 subs, da jeg ofte hører højt og tungt musik, og kan godt lide at mærke bassen i kroppen af og til :-)
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en god kraftig forstærker bag skal du ikke undervurdere hvad sådan 2 6.5"-enheder kan flytte af luft. Og med 2 sub´s kan det blive temmelig vildt vil jeg gætte på.
Desværre kender jeg ikke de forstærker-sæt du nævner så det kan jeg ikke hjælpe dig med. Men du skal helt sikkert bruge noget power til de højttalere der hvis du skal spille højt. Men med 2 sub´s på kan du nok komme rimelig langt uden det allerkraftigste. Så ud at lytte på begge dele. Måske du endda kan få dem til at komme til dig og lade dig lytte på dit eget.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |