Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Endnu et XTZ spørgsmål. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har købt mig en Denon AVR-2310 reciever, og vil derfor høre om den uden problemer kan trække XTZ 99.36 højtalerne da jeg synes de passer fint i mit budget.

Og vil jeg ikke få mere for pengene med disse højtalere frem for at købe fx Dali Lektor serien?

Håber på et godt svar, og ellers god jul.
Til top Vis JordanDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JordanDK

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Kan du bi-ampe med den receiver, kan jeg anbefale det.

Bruger selv 4 kanaler fra min Onkyo, og forskellen er markant til det bedre ifht. kun at køre voksne højtalere med 1 forstærker pr. højtaler.

Men, Xtz har ikke ry for at være de tungeste at trække.. så hvis du sværger til 7.1 så prøv det først.. og prøv så lige at bi-ampe hvis du kan.. så kan du jø høre om lidt mere power kan høre hjemme hos dig også.

Mvh. Offcourse

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Recieveren kan godt bi-ampes via preout, og har den overvejelse med evt. købe effektforstærkere også. Får åbenbart lov til alt i disse tider ved gøre konen lidt glad.

Nå men så vil jeg lige høre om der er nogle som kender til vægophæng der evt kunne bruges til bag højtalerne?

Som bag højtalere / side højtalere overvejer jeg at købe 99.26. Men kan intet finde om de kan hænges op. 

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

JordanDK skrev:
Recieveren kan godt bi-ampes via preout, og har den overvejelse med evt. købe effektforstærkere
også. Får åbenbart lov til alt i disse tider ved gøre konen lidt glad. Nå men så vil jeg lige høre om der er nogle
som kender til vægophæng der evt kunne bruges til bag højtalerne? Som bag højtalere / side højtalere overvejer jeg at
købe 99.26. Men kan intet finde om de kan hænges op. 

Er der samme pris/kvalitets forhold mellem Lektor 6 og XTZ 99.36 som der er fra mine XTZ 93 WMT og Dali Concept 2,
vinder XTZ med mange længder. Skal siges at XTZ 99.26 ligeså vel som mine egne 93'ere er standerhøjttalere, og er for
store og tunge (for god kvalitet?) til nemt at blive hængt på væggen. Mine egne XTZ 93 vejer 10kg stykket og er efter min
mening for store til at hænge op.

Prøv prisjakt.nu og søg på XTZ, så finder du hurtigt gallerier fra brugere med den givne højttaler, så du kan danne dig et
indtryk :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

skal man have en effekt forstærker pr højtaler, eller er en nok til begge? I så fald hvilken kan anbefales? Må gerne være brugt.

rskriver skrev:

Prøv prisjakt.nu og søg på XTZ, så finder du hurtigt gallerier fra brugere med den givne højttaler, så du kan danne dig et

Okay den er for stor til hænge op. Ærgeligt at andre XTZ ikke fåes i valnød, som er mindre af hvad jeg kan finde.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

JordanDK skrev:

skal man have en effekt forstærker pr højtaler, eller er en nok til begge? I så fald hvilken kan anbefales? Må gerne være
brugt.
rskriver skrev:

Okay den er for stor til hænge op. Ærgeligt at andre XTZ ikke fåes i valnød, som er mindre af hvad jeg kan
finde.

Prøv at kigge efter XTZ 89 Satellite, og XTZ 89 Front. De fåes i valnød :) se evt. www.fyndborsen.se

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:

Prøv at kigge efter XTZ 89 Satellite, og XTZ 89 Front. De fåes i valnød :) se evt. www.fyndborsen.se

Kan XTZ 89 Satellite godt bruges som baghøjtalere i et sæt med 99.36 som fronter?

Problemet er, at jeg egentligt helst ville have  93 WMT Schielded som baghøjtalere efter jeg "fandt" ud af hvor store 99.26 egentlig er. Men disse højtalere kan jeg ikke finde i valnød. Og lige på det punkt stejler konen med at hun ikke vil have piano lak sort. Og bliver vidst nød til at føje hende på det område.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

JordanDK skrev:

rskriver skrev:

Kan XTZ 89
Satellite godt bruges som baghøjtalere i et sæt med 99.36 som fronter? Problemet er, at jeg egentligt helst ville have  93 WMT
Schielded som baghøjtalere efter jeg "fandt" ud af hvor store 99.26 egentlig er. Men disse højtalere kan jeg ikke finde i valnød.
Og lige på det punkt stejler konen med at hun ikke vil have piano lak sort. Og bliver vidst nød til at føje hende på det
område.

Nej 93 findes ikke i valnød, men de er også næsten samme størrelse som 99.26 og egner sig heller ikke til at blive hængt op.
Du kan sagtens bruge 89 satelit til bag, da dine fronter er det vigtigste i dit surround setup. Andre mener det er centeren,
hvilket jeg også er enig i såfremt det kun skal bruges til film og ikke også musik.

Anima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er direkte synd at drive dem med en 2310. Har selv 99.26 og Marantz 6004, og efter der kom en effektforstærker på, lød det simpelthen 20 gange bedre.

Så efter min mening vil en lille denon kastrere lyden ift. det store potentiale disse billige højttaler besidder.

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Anima skrev:
Jeg synes det er direkte synd at drive dem med en 2310. Har selv 99.26 og Marantz 6004, og efter der kom en effektforstærker på, lød det simpelthen 20 gange bedre.

Så efter min mening vil en lille denon kastrere lyden ift. det store potentiale disse billige højttaler besidder.

En effekt forstærker eller en effektforstærker pr højtaler? Vi er nu ved bevæge os ind på områder jeg intet ved om, selve surround osv ved jeg en masse, men vil gerne op i højere klasse nu. Så stereo delen også kan blive en nydelse.

Og hvad kunne i anbefale af brugte eller nye effektforstærkere til en overkommelig pris. Når jeg fx kigger på dba så det er som en by i Rusland i hvad der er godt osv.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 December 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hvad med XTZ egen forstærker..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Hvad med XTZ egen forstærker..

Har kigget, men kan du så venligst oplyse mig hvilken en af dem som er effektforstærker jeg kan tilslutte pre out, kunne jeg ikke se inde på fynborsen.se

Men er det denne her vi snakker om?

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/forstarkare/rubrik_8

Ellers kom gerne med links.

Glædelig jul alle!

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 December 2009 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Har ikke forstærkeren selv, men kan den ikke bruges

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/forstarkare/rubrik
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Sendt: 25 December 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

JordanDK skrev:
Anima skrev:

En effekt forstærker eller en effektforstærker pr højtaler? Vi er nu ved bevæge os ind på områder jeg intet ved om, selve surround osv ved jeg en masse, men vil gerne op i højere klasse nu. Så stereo delen også kan blive en nydelse.

Og hvad kunne i anbefale af brugte eller nye effektforstærkere til en overkommelig pris. Når jeg fx kigger på dba så det er som en by i Rusland i hvad der er godt osv.

Den her effektforstærker vil jeg give mine kraftigste anbefalinger. Den har tre kanaler, så du kan også bruge den til centerhøjttaleren hvis du vil. Den er MANGE kræfter!

http://www.dba.dk/effektforstaerker-harman/id-63774471/

Den er måske prissat en lille smule højt, så han er nok villig til at gå lidt ned i pris.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:

Er det en effektforstærker du linker til, som jeg kan læse det er det en alm forstærker.

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:

Den her effektforstærker vil jeg give mine kraftigste anbefalinger. Den har tre kanaler, så du kan også bruge den til centerhøjttaleren hvis du vil. Den er MANGE kræfter!

http://www.dba.dk/effektforstaerker-harman/id-63774471/

Den er måske prissat en lille smule højt, så han er nok villig til at gå lidt ned i pris.

Tak for link, har prøvet lavet et bud på den. :) De reviews jeg lige har læst bliver den rost meget.

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med den her er den noget værd?

Sonance Sonamp 1230.

http://www.dba.dk/effektforstaerker-sonance/id-63730595/

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Eller hvad med den her, er den noget værd? Konen kan rigtig godt lide designet på den, og hun vil også have en lille smule at sige.

http://www.dba.dk/effektforstaerker-thule-pa/id-63616457/

Synes dog 4000kr brugt er en del, når man kan få fx XTZ som tidligere i tråden for godt 4100 danske kr.

JordanDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Kan du bi-ampe med den receiver, kan jeg anbefale det.

Bruger selv 4 kanaler fra min Onkyo, og forskellen er markant til det bedre ifht. kun at køre voksne højtalere med 1 forstærker pr. højtaler.

Men, Xtz har ikke ry for at være de tungeste at trække.. så hvis du sværger til 7.1 så prøv det først.. og prøv så lige at bi-ampe hvis du kan.. så kan du jø høre om lidt mere power kan høre hjemme hos dig også.

Mvh. Offcourse

Forresten det du siger så mister jeg to udgange ved at køre bi-amp eller? Sådan jeg kun kan køre 5.1 + evt 2 højde højtalere hvis jeg vil bruge dolby IIz?

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2009 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

JordanDK skrev:
Henrik_sdk skrev:

Er det en effektforstærker du linker til, som jeg kan læse det er det en alm forstærker.

Jeg har selv netop købt en DII til 1500 kr. Skal gerne vende tilbage hvordan den lyder i alm lytterum på 99.38 imod en Primare, Crown Powertech 2.1 og Marantz SR5003.

Men det bliver først i Januar.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes