| Forfatter |
|
Hnansen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er i gang med at sammensætte mit nye surround system.
Da budget ikke rækker til det helt store fra start, har jeg valgt at dele det op.
I første omgang har jeg derfor tænkt mig at købe en receiver, to kompakt højtalere og evt. en center højtaler.
Som receiver er jeg rimelig sikker på Onkyo Onkyo TX SR 607 som jeg har fundet til 2800,- i Tyskland.
Men til mit egentlige spørgsmål.
Jeg har været meget i tvivl om hvilke kompakt og center højtalere jeg skal købe, men har kigget på følgende:
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubri k_10
Som kompakt
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubri k_9
Som center
Ville dette setup være fuldstændig ude i skoven?
Mit budget ligger på 2500-3500 for et par kompakt højtalere
Så vidt jeg kan se er de begge i 93 serien. Vil det havde indflydelse på hvilke højtalere jeg skal vælge, når jeg senere
skal ud og investere i baghøjtalere samt en subwoofer?
Er det muligt at sammensætte højtalere fra de forskellige XTZ serier i et system - med et tilfredsstillende resultat?
På forhånd tak for hjælpen :) &nbs p; &nbs p;
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil helt sikkert være et fint valg. Du skal dog lige være opmærksom på, at XTZ WMT 93 er beregnet til stander, ikke til ophængning - men det ved jeg selvfølgelig heller ikke, om du har tænkt dig.
Du kan også overveje XTZ 89 Satellite, som kan hænges op - der er også en tilsvarende center. Hvis du vælger dem, kan du også vælge senere at købe 89 Front gulvhøjttalere, og så bruge de små som baghøjttalere. Så behøver du måske heller ikke en subwoofer, det kommer an på din smag.
Men hvis du vælger, som du selv har skrevet, så kan du sagtens bruge nogle andre som baghøjttalere - dog ville jeg nok vælge XTZ 80 satelitter som baghøjttalere, da de vist har samme diskant som WMT 93. 89-serien har bånddiskant, som nok lyder anderledes (og virkelig godt - jeg har selv 89 Front).
|
| Til top |
|
| |
Hnansen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar :)
Mht. WMT 93 har jeg også tænkt mig at bruge den til stander - så ingen problem der. Jeg har hørt de er nogen tunge
sataner!
Umiddelbart hælder jeg mest til det jeg har skrevet. Så vidt jeg kan se, virker 89 serien til at være forholdsvis billig, og
måske ikke tilsvarende kvalitet?
Kan se, at det på Fyndborsen er muligt at købe et XTZ 89 5.0 system for blot 3000 ddk. Går det ikke udover kvaliteten?
|
| Til top |
|
| |
Hnansen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også åbne overfor andre muligheder :)
Evt. har jeg kigget lidt på Audio Pro.
Er det noget som kan anbefales?
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne også prøve nogle dipole højtalere, det lyder bare af lidt mere. der er flere fabrikater bla. b&w. jeg har selv en yamaha opstilling i 7,1 med dipole b&w det skal bare opleves, virkelig god surroundlyd.
__________________ ole post
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hnansen skrev:
Tak for det hurtige svar :)
Mht. WMT 93 har jeg også tænkt mig at bruge den til stander - så ingen problem der. Jeg har hørt de er nogen tunge
sataner!
Umiddelbart hælder jeg mest til det jeg har skrevet. Så vidt jeg kan se, virker 89 serien til at være forholdsvis billig, og
måske ikke tilsvarende kvalitet?
Kan se, at det på Fyndborsen er muligt at købe et XTZ 89 5.0 system for blot 3000 ddk. Går det ikke udover kvaliteten?
|
|
|
Jo, men til gengæld får du meget mere for pengene i XTZ end du gør ved fx Dali og B&W, hvis du spørger mig. Køber du
XTZ 89, vil jeg dog foreslå dig at købe deres 10"/12" sub eller det 5.0 system med gulvfronter  .
God jagt..
|
| Til top |
|
| |
Hnansen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole post:
Lyder spændende :)
Har du evt. et link til en forhandler?
rskriver:
Problemet med XTZ er blot, at jeg ikke får mulighed for at høre dem. Det kan jeg ved Dali og B&W :)
Hvad siger i evt. til Audio Pro?
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio pro er også et fint valg, med hensyn til link så gå ned i hi fi klubben og hør dem. det er helt sikkert de har dem tilsluttet. har hørt og købt mine i afdelingen på åboulevarden kbh,
__________________ ole post
|
| Til top |
|
| |