| Forfatter |
|
night-blade Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige købt en Onkyo SR707 reciever og da jeg tilsluttede mine højtalere lod jeg mærke til at man kan tilslutte pænt
mange højtalere.
Helt præcist kan man tilslutte 11 og så en Sub ofc.
Men hvad er egentlig idéen i at have 11 højtalere, så vidt jeg husker er DTS som regel 5.1 og nogle gange 7.1
Så hvad får man ud af de 4 ekstra front højtalere?
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere power og lyd vel?
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv i nogle år set udviklingen. Det er som du siger ikke mange film der har mere end 5.1 og de fleste der har arbejdet intenst med surround lyd, ved også at flere højtaler oftest gir flere problemer med udfasning osv. Så jeg vil mene at det er som alle de andre uduelige features i surround udstyr.
Jeg vil tro at det ikke kan begrundes med andet end at folk jo ikke kan leve uden sidste nyt, om de så nogensinde får det brugt, eller kan bruge det til noget fornuftigt.????
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
7 kanaler  Det hænger bedre sammen, og man kan jo sætte forstærkeren til at køre 7 kanaler hele tiden, også i film som kun er indspillet i 5 kanaler. To subber er også fedt, men det er ikke nødvendigvis nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
7 kanaler Det hænger bedre sammen, og man kan jo sætte forstærkeren til at køre 7 kanaler hele tiden, også i film som kun er indspillet i 5 kanaler. To subber er også fedt, men det er ikke nødvendigvis nødvendigt.  |
|
|
Enig.. 2 sub er altid federe end 1 mere power fordelt på flere enheder = mindre forvrængning.
Personligt vil min optimale opstilling være 4.4
4 ens sub og 4 ens voksne højtalere.
centerhøjtalere og små baghøjtalere er til hobby brug, og umuligt at få til at følge med et par voksne fronthøjtalere.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er rigtigt stridsvognen, desværre er det ikke altid den bedste løsning ang. indretning og hvis man også gerne vil høre musik.
Selv gik jeg fra 7 til 5 kanaler pga. at det i mit tilfælde var en kæmpe fordel. Lyden blev så meget bedre med 5 kanaler, og typisk er der ikke meget lyd at hente i de 2 sidste kanaler. Sub har jeg aldrig gået op i, det giver selvfølgelig noget ekstra, men min erfaring er at man fint kan lave uden sub hvis man bare investere i et par gode fronter. Det skal så også ses i betragtning af at jeg høre mere musik end jeg ser film.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mener at centerdomen på mellemtonen er flad i midten, så skal den være sådan.
Jeg har fire af de enheder liggende og haft mange i hænderne, og det speciellem er at den er trykklet flad på midten af centerdomen, så det er ikke en fejl, med midre de er mere end bare flade på midten. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |