Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Indelukket B&W DM683 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TDKbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har på mit kontor fået forkælet mine ører igennem lang tid af nogle små Snell Q højtalere, som lige med bortset fra lidt tynd bas, har været perfekt dimensioneret til rummet. Fantastisk naturligt detaljerede, og højtalere man kan lytte til i timevis uden at blive træt.

Nå, her i efteråret fik jeg så blod på tanden og tænkte at nu skulle jeg også have ordentlig lyd i stuen, så fik mig et par B&W DM683 som sidder på en Primare SPA21 med digital lyd ind. Burde være fantastisk, men det er det bare ikke.. Lyden i B&W'erne føles alt for indelukket i øvre mellemtoner og diskant, som om at 20% detaljer og liv lige er skåret væk, som jeg ellers kan gå ind i det andet rum og høre på Snell'erne. .. Snell Q som iøvrigt lyder blændende godt på SPA21'eren, de er bare alt for små til stuen.

Jeg er ved at overveje om jeg skal sælge de DM683 og finde noget andet, men jeg ved bare ikke hvad. Hvis der ellers fandtes en Snell forhandler, kunne der ikke være så meget tvivl, men ak, det har der ikke været i mange år.

Hvad hulen skal jeg købe?

Til top Vis TDKbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDKbh

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til nogle Dali, f.eks. Ikon 6 eller Mentor serien.
De er meget åbne og detaljeret, har dog ikke den bund som B&W 683 har.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

KasperRiedl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk de fleste B&Wer er "indelukkede" eller "uldne" i lyden. Kombinerer man dem så med en NAD amp. f.eks synes jeg det går helt galt.
Af HiFiKlubben mærker er jeg langt mere til Dali.
Til top Vis KasperRiedl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperRiedl Besøg KasperRiedl's Websted

TDKbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Enig, NAD med B&W hænger slet heller ikke sammen for mig, alt for mørkt. Har haft Dali tidligere, og været mægtig glad for dem, men syntes ikke dem de har for tiden er så sindsyg gode. Enten for spidse i diskanten eller en flad bas, eller begge dele.

KasperRiedl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Enig... Find et par brugte dali850 eller evidence470 :)
Til top Vis KasperRiedl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperRiedl Besøg KasperRiedl's Websted

TDKbh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Har også overvejet ATC SCM40, men det er ikke lykkedes mig at finde en forhandler hvor man kan høre dem.

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

TDKbh skrev:
Jeg har på mit kontor fået forkælet mine ører igennem lang tid af nogle små Snell Q højtalere, som lige med bortset fra lidt tynd bas, har været perfekt dimensioneret til rummet. Fantastisk naturligt detaljerede, og højtalere man kan lytte til i timevis uden at blive træt.

Nå, her i efteråret fik jeg så blod på tanden og tænkte at nu skulle jeg også have ordentlig lyd i stuen, så fik mig et par B&W DM683 som sidder på en Primare SPA21 med digital lyd ind. Burde være fantastisk, men det er det bare ikke.. Lyden i B&W'erne føles alt for indelukket i øvre mellemtoner og diskant, som om at 20% detaljer og liv lige er skåret væk, som jeg ellers kan gå ind i det andet rum og høre på Snell'erne. .. Snell Q som iøvrigt lyder blændende godt på SPA21'eren, de er bare alt for små til stuen.

Jeg er ved at overveje om jeg skal sælge de DM683 og finde noget andet, men jeg ved bare ikke hvad. Hvis der ellers fandtes en Snell forhandler, kunne der ikke være så meget tvivl, men ak, det har der ikke været i mange år.

Hvad hulen skal jeg købe?

Nu kender jeg ikke Primare ret godt, men i mine øre lyder det som et tilspilnings problem, har arbejdet i klubben og lyttet en del til 683, og en helt generel ting med B&Ws FST mellemtone er at den skal spilles på i rigtig lang tid før den åbner op for sagerne, diskanten er knap så slem og bassen heller ikke. Bassen er den der hurtigst ændre sig, men mellemtoner skal have 300-400timer i sig før de er ved at være på plads, men så kan jeg også love dig for at den bliver god.

Så på med noget musik og lad den spille uafbrudt. Bor du i lejlighed er der et lille triks. sæt højttalerne front mod front, 10cm mellemrum, forbind den ene højttaler rigtigt (plus til plus og minus til minus), den anden højttaler forbinder du "forkert" (plus af amp til minus på højttaler, minus fra amp til plus på højttaler). Da den ene højttaler nu er fase vendt, vil højttalerne næsten udligne hinanden og du vil kunne skruet højt uden at det lyder højere end hygge niveau.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes