| Forfatter |
|
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, nu har jeg søgt her på forumet i et par dage, om hvilke højtaler jeg nu måske nok skulle invistere i. men de fleste af de tråde jeg har fundet, er endten gamle eller ikke særlige mange forslag. så nu besluttede jeg mig for at lave min egen.

Det jeg ønsker at finde ud af er hvad i syntes er en god ht. til os med de små SU penge budget må højst ramme de 10 - 15000, lidt over gør selvfølgelig intet, men helst der omkring. håber der er mange med nogle friske, sjove og gode bud. har nu et par dali 850 og syntes virkeligt at der er noget musik de ikke kan spille højt nok, (pearl jam - indiffernce, tracy chapman alle fra new beginning) eller de forvringer lidt for tidligt, håber påen masse hjælp
Mvh.
Lad Diskusionen Begynde 
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv først at skrive lidt om rummet de skal spille i, og om du vil spille hamrende højt eller mere moderat. Hvilken forstærker du vil spænde for osv.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldtoner!
Edit:.... gerne i horn!
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
... jeg er helt sikker på der vil kommer mange gode bud..! og specielt hvis du spørger hvilke kabler der er gode til evt højtaler..!  jeg syntes selv jeg har været gennem en del højtalere også dali 850.! som blev udskiftet til nogle avance signature 3 mk2 ...osv osv. har idag nogle kaf ref 2.2 som jeg købte for 2500.- brugt .. spiller super ! måske du kan hente noget ved at finde noget brugt..? go jagt !
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså pt. skal de spille i 18 kvm. værelse. men vil gerne finde nogle jeg kan være glad for når jeg får en lejelighed. de skal spille på vincent sa-31 & sp-993 vil gerne havde en forforstærker og en ny cd afspiller, men syntes det mest mærkbare at skifte er ht. + jeg lige så godt kan købe det nu hvor jeg har lidt penge til det. håber der er flere som har nogle kloge ord og sige
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 99.38
De er lidt noget bøvl mht. til kabling, men når det kommer til lyd får du nok ikke meget bedre til pengene, hvis det skal være
nyt. Er du klar på at købe brugt er der rigtigt mange muligheder og tålmodighed kan betale sig. Jeg kunne nok godt selv finde
på at springe på dette sæt hvis jeg havde haft 10 kilo, de er dog måske lidt store til dit rum.
Holfi
Der er også mulighed for at spare lidt på et sæt CM7: B&W CM7
Et sæt som dette spiller også glimrende: Audiovector
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har selv kigget på både B&W CM7 & Audiovector dog s3, s3 har jeg dog lyttet til og syntes de lyder super fedt, men de koster dog os lidt mere  håber der er en masse med flere fede bud
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
poesselt albatross var også et bud
http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=16461
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...
Stod jeg og skulle til at kaste det beløb efter et sæt højttalere, ville jeg også være efter Holfi'erne.
Under alle omstændigheder er der ingen tvivl om, at du vil få langt mest for dine penge ved at købe brugt. Dermed opstår også det næste råd: Vær tålmodig!
Du ved sandsanligvis godt selv, hvad du kunne være interesseret i og så gælder det bare om at have is i maven og styre indkøbstrangen indtil det rigtige viser sig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaa dem må jeg os indrømme jeg har set på, er bare bange for der ikke er nok dynamik, og hvor meget luft de kan flytte, men syntes det de er 2 meter er super fedt. men de er os lige lidt for dyre.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er rimelig sikker på du kan forhandle dig ned i pris på de albatrosser :)
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
jaa dem må jeg os indrømme jeg har set på, er bare bange for der ikke er nok dynamik, og hvor meget
luft de kan flytte, men syntes det de er 2 meter er super fedt. men de er os lige lidt for dyre. |
|
|
Så er der jo ingen tvivl! Du skal have Holfierne  De vil med garanti spille dybt nok og dynamisk nok. Eneste
betænkelighed jeg ville have var om bassen blev for meget til rummet. BTW kender intet til albatrosserne så ved ikke hvor
dynamiske de er.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hoflierne falder ikke i min smag, med hensyn til træet og designet. ønsker helst også en højtaler der er lidt større end min nuværende (dali 850) albatrosserne er lidt mere mig, men tror desværre ikke at lydniveauet er lige så højt som mit. det jeg synes min opsætning mangler, er at kunne spille en anelse højere, og lidt mere præcis bas. håber på nogle af jer andre har nogle interessante bud? ps tak for alt den tidligere hjælp og forhåbentligt den kommende
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner et udemærket bud, men de minder lidt for meget om mine egne desværre. Jeg tror jeg vil pengene vil række længere hvis jeg køber brugt Har i ellers andre forslag
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må der være andre herinde i det her super forum der kunne fortælle om nogle ht. som er noget af det jeg måske kunne søge. eller nogle ht som i bare syntes kunne være værd at smide 10.ooo efter :)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil jo stadig mene at albatrosserne passer perfekt til dig, de har en enormt høj følsomhed og hornopbygningen gør at der er masser af bass :)
jeg troede heller ikke selv på at sådan et par 6,5" kunne være så effektive indtil jeg selv hørte dem.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vækker lige min gamle tråd op igen jeg har ikke fundet en højtaller men ved nu mere hvad jeg går efter
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
|
Vækker lige min gamle tråd op igen jeg har ikke fundet en højtaller men ved nu mere hvad jeg går efter
Mvh.
|
|
|
HVad går du så efter?
|
| Til top |
|
| |