Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Råd vedrørende nye højtalere søges. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zilla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Efter at have klaret mig i et år med et sæt Ikon onWall som fronter og tilhørende Vocal 2 skal der til at ske lidt mere. Jeg er derfor på udkig efter 2 fronter, og jeg vil så stadig benytte de andre højtalere til surround. Det gør ikke noget at de nye højtalere overhovedet ikke passer til Dali Ikon serien, da jeg ikke vægter surround så højt og sikkert også vil opgradere her engang. Derfor må det gerne være en højtalerserie hvor matchende center og surround findes.

Jeg er blevet lidt hooked på stander højtalere, jeg synes at man får en lidt mere eksklusiv højtaler for de samme penge, og da jeg også hellere vil spille noget som lyder godt end noget der er meget højt, og alligevel også skal have en sub engang, så tror jeg at det kunne være en fin løsning. Jeg har egentlig ikke noget i mod gulv højtalere, men da jeg helst vil undgå firkantede kasser, ser det bare ud til at det bliver for dyrt.

Dog er rummet de skal stå i ca. 5x6 meter med 2,6meter til loftet, godt nok et køkkenalrum, og sofaen står ca. 3,5meter fra den væg højtalerne skal stå op af, men stadig, der er meget luft der inde.

De skal spille tilsluttet en Marantz SR6003, denne vil nok blive opgraderet med effektblokke eller en integreret forstærker i fremtiden. Men i starten må min Marantz klare opgaven, og derfor skal det være nogle højtalere som ikke lige kræver et større kraftværk, men som jeg stadig vil få noget ud af at fodre bedre på et senere tidspunkt.

Mit buget er lidt usikkert, som sådan har jeg max 20.000 inklusiv eventuel stander, men vil helst bruge mindre.

Jeg har kikket lidt rundt på nettet efter noget forskelligt, og har fulgt meget med her inde også. Men ellers er jeg meget ny i det og har mest lyttet til højtalere på messer, hvor de kun spiller på noget som er helt urealistisk i pris.

AudioVector S1 serien tiltaler mig lidt lige nu pga. muligheden for senere opgradering, har dog hverken set eller hørt dem endnu, men ellers ser det ud til at de passer på mine kriterier.

Jeg vil meget gerne høre andre forslag, og om der er noget jeg har misforstået.

PS. Jeg er allergisk over for sort højglans ;-)

Til top Vis zilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zilla

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes