| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler lidt indput til ændring af størrelsen på basport. Det hele er ellers ok og funktionelt, men selve volumen bliver ændret ved der kommer 2x8 liter bokse ind og så vil jeg gerne kompenserer portens størrelse. Glem den normale port med et rør - her er det et lukket rum, hvor del af hjørnet er afskåret - og den del der skal ændres. - Ikke en woofer men funker noget deraf - og den er trimmet korrekt ind med nuværende port. - Bas triller gerne (vitalt i den lave ende) med 32 Hz og alt over 7-800 Hz uden betydning. - Rumfang 248 liter, minus volume af 15" højtaler + andre stumper på 4-5 liter. - Og jeg mister nu ~18 liter rumfang - 2 * 8 + det løse til forstærker etc. - Nej ingen data for højttaler, Alnico magnet fra den gang man brugte gode stumper - findes ikke for den specielle basse her. Jeg kan ikke bruge alle de fine regnesystemer til HiFi-kasser - så skal hele opbygningen jo laves om med rundt hul, rør etc. og det er umuligt med den her konstruktion - og mangler en nem tommelfingerregel til at snitte/tilpasse afskæringen i hjørnet. Nogen der har et kvalificeret bud  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|