| Forfatter |
|
EmilDaugaard Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal til, at ud og købe nogen ny højtalere som skal bruges til, at spille techno, rock, r&b og pop. De skal have en rigtig god bass med dybde i. Aktiv.
Jeg ved ikke meget om højttalere, så derfor spørger jeg hvilken Cerwin Vega der ville klarer sig bedst, i mit tilfælde? Jeg spiller klart mest techno.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
så vidt jeg ved, er det kun cerwin vega's subwoofere der er aktive.
hvilken forstærker har du til at drive højttalerne? det er lidt afgørende for størrelsen på højttalerne, hvor strømstærk din forstærker er.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel udmærket en, som jeg har arvet. Kender ikke specifikationerne på den. Kræver Cerwin Vega højttalere da meget?
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de kvæver meget strøm pga. de store enheder.
Desuden er mange af deres højtalere også 4 ohms, hvilket stiller nogle specielle krav til forstærkeren.
Du må kunne finde mærke og produktnummer på bagsiden af forstærkeren. Skriv det så er der sandsynligvis nogen der kan sige noget om dens kunnen.
nogen overvejelser på om det skal være nyt eller brugt?
nyt giver kun en mulighed (så vidt jeg kan se) i din prisklasse, hvis de 2000 er for et sæt
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/cerw in-vega_ve-8f_hojttaler_sort.htm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg smider 1000 kr. mere på Cerwin vega 12f istedet for 8f, hvor meget mere lyd og kvalitet får jeg så ud af det? Jeg må ud og invistere i en ny forstærker.. Nogen der har forslag til en der kan trække disse højttalere til omkring de 1000 kr.? :)
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget mere lyd du får? aner det ikke. men i hvert fald mere bas. Jeg ville nok vælge 12'eren, det er jo ikke ret meget mere de koster.
Du skal bruge en "billig" forstærker med mange krafter - find en gammel Nad kraftkal på brugtmarkedet.
fx disse
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-64981770/
http://www.dba.dk/forstaerkersaet-nad-1155-og/id-64960653/
Jeg ville nok vælge den sidste. af de 2 men kig lidt omkring.
Men gå nu ned i HIFI-klubben og hør de to højtalere og bed dem bruge forskellige forstærkere (fx nad 50 W, nad 80 W og nad 100 W), så kan du finde ud af hvor stor den du skal finde brugt skal være.
Kig evt også efter brugt CV på nettet. - VÆSENTLIGT BILLIGERE.
|
| Til top |
|
| |
Benjamin14 Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Cerwin vega Cls-12 og de lyder godt, Der er masser af bass men når man spiller meget højt skal man lige skruge lidt ned for diskanten den kan nemlig godt være lidt skarp.
Helt klart kig brugt, der kan du få dem meget billigere, men kig hellere på de ældre modeller af cerwin vega fx. Cerwin vega al-1000 ( 15" bas ) eller Cerwin vega al-750 ( 12" bas )
Jeg synes at 12" bas er nok! Men du skal helt klart tage ind til Hifi-klubben og høre deres cerwin vega højtalere.
Hvis det skulle være Ve-serien så ville jeg vælge Ve-12f den er billig og spiller højt, med masser af bas hvis du bare har den rigtige forstærker.
Benjamin 
|
| Til top |
|
| |
Idanhakak Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at drive cerwin vega skal du også investere i en effekt forstærker.
|
| Til top |
|
| |