Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tilslutning af kabler til hhv ht. & forst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
benson1984
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg er interesseret i at vide, hvilken form for stik jeg skal bruge til at tilslutte mine højttalere til forstærker.
På nuværende tidspunkt er det blot selve kablerne der bliver "skruet" fast i højttalerne.
Højttalerne er et sæt B&W 685, løsningen jeg bruger nu er jeg ikke sikker på er optimal, derfor søger jeg den "rene" kontakt mellem højttaler og ledning.

Pft.

//Peter
Til top Vis benson1984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benson1984

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

hva med at købe DALI's banan stik som man kan spænde fast... god kontakt... pris for dali 400 kr for 4 stk.... absolut pengene værd

man kan også få nogle fra argon  som også skal spændes fast ikke helt så gode... pris for 4 argon 250 kr

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

benson1984 skrev:

På nuværende tidspunkt er det blot selve kablerne der bliver "skruet" fast i højttalerne.
Højttalerne er et sæt B&W 685, løsningen jeg bruger nu er jeg ikke sikker på er optimal, derfor søger jeg den "rene" kontakt mellem højttaler og ledning.

Den løsning du bruger nu er vel den rene kontakt og dermed den optimale løsning. Bananstik er nemmere hvis du ofte bytter rundt på kabler, og nogle vil nok mene at de ser smartere ud, men de giver ikke bedre kontakt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

benson1984 skrev:

Den løsning du bruger nu er vel den rene kontakt og dermed den optimale løsning. Bananstik er nemmere hvis du ofte bytter rundt på kabler, og nogle vil nok mene at de ser smartere ud, men de giver ikke bedre kontakt.

er absolut ikke helt enig med dig... det afhænger helt bestemt hvilken type banan man bruger.... mener også jeg læste i et tidsskrift at man ikke får den bedste forbindelse med bare af isoleret kabel... alt afhængig hvilke terminaler der sidder på højtaleren... men er ikke helt enig...'

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

er absolut ikke helt enig med dig... det afhænger helt bestemt hvilken type banan man bruger.... mener også jeg læste i et tidsskrift at man ikke får den bedste forbindelse med bare af isoleret kabel... alt afhængig hvilke terminaler der sidder på højtaleren... men er ikke helt enig...'

Nu er det jo ikke alt man læser i kulørte hifiblade man skal tro på, men det er da muligt at du har ramt en seriøs artikel.

Har du evt. et par eksempler på bananstik der giver bedre forbindelse end kabler direkte i skrueterminaler, gerne med link ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

tror nu heller ikke på alt hva der bliver skrevet... ikke nogen steder fra... men nogen ting man læser kan nu gøre at man prøver at lege lidt med det ikk..... jeg synes af egen erfaring at dali's spændbar stik med cedertræ kappe ( mener det er cedertræ  )... giver noget bedre forbindelse... men som skrevet er det egne erfaring...

det som du skriver om er sgu også en tak for besværligt hvis man leger lidt med kabler.....

men smag og behag er forskelligt dette er bare erfaring og mening

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes