Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtalere til htpc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BraXiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Asus eee box eb1501, som skal klare alt film og musik i min bolig, hvilket så er grunden til at jeg så også gerne vil købe et par gode højtalere til engang ude i fremtiden når jeg har sparet op.
Jeg er virkelig nybegynder på hifi området, hvilket er grunden til at jeg spørger herinde.
Jeg har ikke rigtig tænkt over det på hvor meget jeg vil investere i det, men når man nu er studerende så har man altid et stramt budget, så et godt value køb er nok det jeg leder efter. Jeg bor på et kollegieværelse på omkring 40kvm, men må også gerne være et setup, jeg kan bruge ude i fremtiden når jeg engang er færdig, og flytter ind i en rigtig lejlighed.

asus eee boxen skulle have S/PDIF udang, i form af et jack-stik. Kan dette passe?

Håber der er nogen der hjælpe mig med at finde et godt brugbart setup.
Til top Vis BraXiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BraXiz

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hvis budgettet rækker, så kan jeg anbefale et sæt AVI ADM9.1, som er et sæt aktive højttalere med indbygget dac. Du slutter blot et optisk kabel (s/pdif) fra din Asus direkte i den ene højttaler og så spiller det. Jeg har dem tilsluttet en Mac Mini, men idéen er den samme. Hvis du søger på ADM9.1 herinde, så kan læse, hvad folk tidligere har skrevet om dem. Et sæt koster ca. 10.000 kr. fra ny. Vassagohifi og Streamtech fører dem eller du kan købe direkte fra producent i England.

Hvordan er din Asus ift. larm fra blæser? Kan man høre den?

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg er 100% sikker..! men hvis de skriver at de har Spdif via mini jack, så er det ligesom eks. MAC og til det skal du bruge et sådan kabel http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/optisk_miniplug _til_toslink_136_da/ men du må nok hellere kikke i manualen for at være sikker.

Jeg har til en kammerat bestilt en sådan forstærker http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/ det er en lille ”ægte” digital forstærker som både tænder og slukker selv, alt efter om der er signal på indgangen. Faktisk er den imponerende kraftig. Og hvis det er optisk du får ud fra din Asus Pc så kan de monterer den type stik.

Mht. højttaler, her syntes jeg du skal finde nogle der passer til din musik smag og det design du kan lide.  

BraXiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

terp2004: Jeg er bange for, at 10k er lidt for meget for mig:) Men tak for forslaget. Da jeg skrev, at jeg gerne ville have et godt value setup, mente jeg et sæt hvor man får utrolig meget for de penge man investere. Men det kan jeg sagtens være at man gør det med det du foreslår, men så lad mig sætte en grænse på 3k, hvilket kun kan overskrides hvis der er det mere kvalitet at hente.
Men igen mange tak for forslaget, og det er godt at se at man rent faktisk kan få kvalitet lyd ud gennem den S/PDIF udgang.

Jeg har faktisk ikke fået asus computeren endnu, men ud fra de anmeldelser jeg har læst, så skulle larmen fra blæserne være meget begrænset. Den skulle dog meget gerne komme imorgen med posten, så jeg kan jo lige skrive herinde med min personlige vurdering.

CPH-R: Det var også det jeg var i tvivl om, da jeg læste at den havde S/PDIF, men at der kun var et minijackstik, da jeg med min begrænsede research fandt af at et normalt S/PDIF kabel ikke lignede et man kunne bruge i jackstikket. Men som sagt så får jeg den først imorgen, og så må jeg lige se hvad jeg skal bruge. Tak for hjælpen :)

Men du kan ikke anbefale noget? synes bare markedet er så stort og uoverskueligt.

BraXiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Terp2004: Jeg har siddet og leget lidt med det de sidste par timer, og i forhold til larm fra blæseren så er der virkelig intet. Og det er virkelig ikke en overdrivelse, der var lidt baggrundsstøj fra et køleskab der står rundt om hjørnet, men heller ikke da jeg stak hele hovedet ned til den kunne jeg høre noget.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

BraXiz skrev:

CPH-R: Det var også det jeg var i tvivl om, da jeg læste at den havde S/PDIF, men at der kun var et minijackstik, da jeg med min begrænsede research fandt af at et normalt S/PDIF kabel ikke lignede et man kunne bruge i jackstikket. Men som sagt så får jeg den først imorgen, og så må jeg lige se hvad jeg skal bruge. Tak for hjælpen :)

Men du kan ikke anbefale noget? synes bare markedet er så stort og uoverskueligt.

Nu er jeg selv branche mand..!? og for at dette forum skal forblive uvildigt, så ville det være et skråplan for mig at komme ind på… jeg holder mig altid fra diskussioner der omhandler de produkter jeg beskæftiger mig med, og det ville jo være naturligt for mig at anbefale egne ting..

Desuden mener jeg at valg af højttaler, mere end noget andet er en smagssag, hvor penge/design og lyd i det rum de skal spille i betyder meget… og derfor kan et råd omkring dette ikke ”rigtigt” bruges.

Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes