| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har længe gerne ville købe nye/brugte højttalere til mit system ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67762&K W=Mikkel ).
Så er jeg faldet over et par Dali 470(kirsebær), 200W på dba.dk. Sættet kan købes for 3000,-.
På billederne ser de pæne og velholdte ud - men rent lyd-mæssigt( hvis de nu spiller som de skal) - hvordan vil det gå i spænd i forhold til det system jeg har nu? Har I et godt bud?
- eller er det spild af penge?
Pft!
|
| Til top |
|
| |
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en personlig vurdering; men jeg syntes at Sony og Dali er en god kombination (bedre end f.eks. Denon + Dali, som ikke er direkte dårlig). Jeg her ikke selv haft Evidence hjemme, men kun Blue serien som jeg drev med en Sony STR-DA1200ES. Det var meget vellykket. (Jeg ærgrer mig stadig over at jeg skilte med forstærkeren - men det er jo en helt anden historie). Evidence har jeg kun hørt i butikken da den var en del af sortimentet og jeg syntes den afleverede et godt og afbalanceret lydbillede.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entry skrev:
|
Det er jo en personlig vurdering; men jeg syntes at Sony og Dali er en god kombination (bedre end f.eks. Denon + Dali, som ikke er direkte dårlig). Jeg her ikke selv haft Evidence hjemme, men kun Blue serien som jeg drev med en Sony STR-DA1200ES. Det var meget vellykket. (Jeg ærgrer mig stadig over at jeg skilte med forstærkeren - men det er jo en helt anden historie). Evidence har jeg kun hørt i butikken da den var en del af sortimentet og jeg syntes den afleverede et godt og afbalanceret lydbillede.
|
|
|
Hej og tak for dit svar!
Det der bekymrer mig allermest er at de er næsten 10 år gamle. Men så længe de spiller optimalt, så er det vel ikke hel spild af tid?
Når de nu har den alder de har - så burde de vil også være spillet til?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem der har købt Dali Evidence er typisk kunder der ikke spiller hjernedødt høj tekno eller metal. Derfor tror jeg ikke 10 år gør noget. En lille test er at trykke midt på membranen, lige omkring svingspolen. Der må ikke være noget der skraber på. Spørgsmålet er så om sælger vil lade dig udføre testen .
Dali Evidence 470 er en rigtig god højttaler, der distancerer sig noget fra Dalis Blue serie.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Dali Evidence 470 er en rigtig god højttaler, der distancerer sig noget fra Dalis Blue serie.
|
|
|
Er du flink lige at uddybe den sidste linie? Altså - "distancerer" - den er bedre eller "dårligere" end Dalis Blue serie?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Er du flink lige at uddybe den sidste linie? Altså - "distancerer" - den er bedre eller "dårligere" end Dalis Blue serie?
|
|
|
Den er væsentligt bedre en Blue serien, som jeg generelt ikke bryder mig om.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Mikkel skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Den er væsentligt bedre en Blue serien, som jeg generelt ikke bryder mig om.
|
|
|
Helt enig. Evidence var/er klart bedre end Blue serien.
Har du ikke andre i kikkerten går du ikke galt i byen.
|
| Til top |
|
| |