Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Problemer med AVI ADM 9.1 :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg er den glade ejer af et sæt AVI ADM 9.1.

Her i går virkede de lige pludseligt ikke (jeg bruger et toslink kabel til digital lyd fra min macbook eller vores airport express). Jeg har så prøvet
alt muligt, men intet virkede.....bortset fra i dag, hvor jeg skiftede toslink kablet fra den digitale indgang den altid sidder i, til den anden. Så
spillede musikken igen, men meget lavere og kvaliteten er meget dårligere.
Jeg har desværre smidt min fjernbetjening væk, så jeg kan ikke skifte kanal (jeg skruer bare op på macbook og bruger altid den samme kanal),
men hvordan skulle den også kunne skifte kanal lige pludseligt? Og hvorfor skulle den ene digitale indgang være dårligere end den anden?
Nu prøver jeg at bestille en ny fjernbetjening, men er indgangen ødelagt, tror I ?

Håber der er nogen, der kan hjælpe! På forhånd tak

Vh
Magnus
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hmm. Kender ikke til problemet, men prøv at skriv til Ashley fra AVI. Han svarer normalt prompte. Eller hvis de er købt hos Vassago, så kan du prøve at tage dem med ned til Rene.

Det kan skyldes mange ting; signalkilden, dit digital-kabel etc...

Det anbefales stærkt at have en fjernbetjening. Du går jo glip af en masse muligheder uden, og det er heller ikke optimalt at styre volumen med en ekstern enhed.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Det anbefales stærkt at have en fjernbetjening. Du går jo glip af en masse muligheder uden, og det er heller ikke optimalt at styre volumen med en ekstern enhed.

Just præcis. Din MacBook styrer volumen ved bitreduktion, og det i sig selv forringer kvaliteten af det input dine AVI'er modtager.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svar.

Jeg har prøvet at ringe til Rene, men han tager den ikke - må prøve igen i morgen. Jeg har ikke mulighed for lige at køre dem ned til ham, da jeg
bor i Århus. Jeg må købe en ny fjernbetjening og prøve - jeg kan bare ikke forstå, hvordan den kan skifte kanal??? Jeg har jo, som sagt, ikke nogen
fjernbetjening. Og hvorfor virker den anden kanal, bare meget dårligere?
Nå, men tak for rådet ang. lydstyrken :)
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes