Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af nye højtalere, og salg af de gamle (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har et setup derhjemme med 2stk AV M3 samt 2stk AV C-Subs. Det bliver drevet af et sæt holfi Pre/Power 8.

Jeg er sådan set tilfreds nok med lyden, problemet er mere at pladsen er meget træng, på grund af de to subs. Derudover har mine naboer ikke reageret særlig positivt efter jeg fik mine subs ind, så jeg overvejer at sælge enten de to subs, eller hele molevitten. Hvad tror i jeg vil kunne sælge det ene eller begge subs for, og hvad med højtalerne?

Hvis jeg får solgt det hele skal jeg jo ud og have noget nyt. Jeg har været lidt utilfreds på nogle punkter med M3'eren. Når jeg hører rock, især nyt rock med mange instrumenter osv, såsom The Killers ellers Muse, ryger nogle af detaljerne, og lyden bliver lidt mudret. Det er jeg lidt træt af. Jeg hører også meget musik der ikke er ligeså kompliceret, såsom Bob Marley og Phil Collins, samt house go elektronisk.

Hvis jeg får solgt det hele vil jeg bruge ca. 8000-10000 på et sæt højtalere, nok helst brugte, da jeg føler at man får mest for pengene der.

Har i nogle gode forslag? Min rum er ret dårligt, da det er et rundt lokale, og det er svært at få ordentlig afstand til væggen. max 15cm vil jeg tro. Derudover er lokalet nok ikke meget større end 20m2, måske lige godt og vel.

Lad mig vide hvad i tænker, send evt. links hvis i har set noget godt på dba eller andre steder på det seneste :)

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

JAV.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg tænker med det samme : stander-højttaler.

Min far har M3'erne, og har selv måtte lægge en del øre til dem. Det er meget begrænset hvor meget positiv der er at sige om dem.. Vil umiddelbart vurdere du kan få omkring 1500. Ingen idé til subbene.

Byg nogle standere selv, med nogle lækre enheder og komponenter. Du kan spare mange $$$ og komme op i en anden liga.

Du kan evt. kigge forbi forum.speakerbuilder.dk, hvis du får lyst til at brygge dem selv.

Til top Vis JAV.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JAV.

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Ok, takker. Jeg har sat mine højtalere til salg nu, for godt 2000kr, og det samme med mine subs. Så må vi se hvad der sker.

Jeg har kigget på et sæt brugte B&W 704, med Nautilus diskant. de står til 8000. Er det ikke en rimelig god højtaler til den pris?

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes