Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Denon avr2310 og 4 ohms højttalere ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friedberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

I januar købte jeg i hifiklubben en Denon AVR 2310, og er nu på jagt efter højttalere.

Jeg har bla. set på brugte Gulv Dali, B&W og Cerwin-Vega højttalere, men kan min forstærker klare at køre med 4 ohm's ht'ere ?
Der står den kan klare belastninger på mellem 16-6ohm. Mine venner siger at det nok skal gå men lavere ohms ht, men at man skal sørge for rigeligt med luft til forstærkeren, og ikke spille højt i for lang tid ad gangen.

Skal jeg helt lade være med at se på 4 ohms højttalere eller, kan det lade sig gi' sig ?

I tilfælde af at jeg kan Bi-ampe de kommende Ht'ere, har det så noget at sige hvis de er 4 ohm ?

Primært vil jeg anvende de kommende nye Ht til filmaftener/radio/TV-kiggeri og en gang imellem, virkelig fyrre den af, og genere naboerne.
Hører mest Hård rock og Metal / konen hører EBM og industrial.
Rækkehus, 35m2 stue.

Denon avr-2310: hurtig specs.
7x105Watt @ 8ohm
7x135Watt @ 6ohm
Skulle efter sigende ikke blive så varm.

Håber i kan hjælpe.

Til top Vis Friedberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friedberg

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

glem spec, du kan alligevel ikke se ud af dem, om højttaleren er en hård belastning for din forstærker.

meget generelt kan du sige at Dali er en nem belastning og CV er en grim belastning. Umiddebart vil jeg pege på Dali 850 som et bud. mht Bi-amping, så er mit råd drop det.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg ville ikke vælge Dali 850 til den forstærker det kan den slet ikke magte og det kan dine ører heller ikke det bliver ikke godt med Daliens lidt hidsige diskat og Denonens meget lyse lyd så enten brænder du forstærkeren af eller også får du tinitus for der kommer meget diskant på
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Friedberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar...

Hmmm... Var næsten ved at bestemme mig for et par Dali 850'ere. Men hvis der er risiko for at poppe forstærkeren så er de måske ikke så fede.

Jeg var hjemme hos en ven igår hvor jeg blev præsentereder for et par Dali 109'ere på en Denon 3806 med 120w/kanal. Det var okay fin lyd. Kan godt høre diskanten når der spilles højt, men ikke noget der generede mig betydeligt. Nu er jeg også stort set lige trådt ind i Hifi-verdenen og har ikke den store erfaring.

Men er Denon 2310 virkelig så svag at den ikke kan klare gulvhøjttalere ? Skulle man satse på nogle mindre ?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Friedberg skrev:
Tak for de hurtige svar...

Men er Denon 2310 virkelig så svag at den ikke kan klare gulvhøjttalere ? Skulle man satse på nogle mindre ?

2310 kan sagtens klare gulvhøjttalere. Bare ikke alle !
Hold dig til dem som er lidt til den letdrevne side, og som ikke dykker helt vildt i impedans.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

derfor Dali 850,

det er en billig vej til hæderlig rock, de er nemlig til at slæbe rundt på der findes bedre bud, men til langt flere penge. at sige at de har hidsig diskant er en overdrivelse og jeg mener heller ikke at Denon generelt er lyse i lyden, nærmere udetaljerede og meget unyancerede + at de klipper på en grim måde. Match mellem dem kan gå fint, men kræver måske lidt tanke om kabel valg.

Spørgsmålet er jo også om det er målet eller om det er et step på vejen der til..

just my 2 cents

Friedberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Ringede tid Hifiklubben og fik en kæmpe forklaring jeg ikke kan gengive. Men alt i alt sagde de at jeg sagtens kan køre med 4ohms dali ht'ere da de ikke dykker så meget i impedans !! B&W kan åbenbart godt dykke et stykke i impedans, og stresse forstærkeren.
Fik at vide at jeg nok ikke skulle køre med Dali 850'erne på fuld knald i lang tid (vil tro 4tim og mere) da det kunne overophede forstærkeren, så sikkerheds relæet slår til... (Ret mig gerne)

---
Jeg fik på dba.dk, købt  nogle Dali 850'ere billigt, og har absolut ikke fortrudt. Men man kan godt høre diskanten !!! Hvis jeg har spillet højt i et stykke tid, bliver jeg lidt ør i hovedet, pga den lidt skingre diskant.

Men ellers glimrende til Klassisk musik.

Tak for de gode råd.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Herligt at du er glad, tillykke med det

mht. toppen, så kan du nok tweake det lidt med dit valg af højttalerkabel, men husk ikke at flytte fokus fra den sammenhængende lyd. mange kabler kan noget men på bekostning af sammenhængen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes